نرم افزار تشخیص دانه بندی سنگ های معدنی بومی شد

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، خردشدگی مطلوب و مناسب، فاکتوری مهم در موفقیت یک عملیات انفجاری است و می تواند هزینه کلی فراوری یک معدن را به حداقل ممکن برساند. امروزه بررسی تصویری به علت صرف زمان و هزینه عملیاتی کم، مرسوم ترین روش برای ارزیابی خردایش و معین الگوهای آتشباری بهینه است.

نرم افزار تشخیص دانه بندی سنگ های معدنی بومی شد

کارهای متعددی در نقاط مختلف به منظور مشخص دانه بندی توده سنگ خردشده با استفاده از نرم افزارهای آنالیز تصویری، صورت گرفته است، اما به علت هزینه های سنگین و غیر عملیاتی بودن فرایند آنالیز سرندی، در بیشتر موارد نتایج حاصل از این نرم افزارها بدون آنالیز و اعتبارسنجی، مورد استفاده قرار گرفته است.

اما نرم افزاری که به وسیله یک شرکت دانش بنیان و با حمایت گروه توسعه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی و فراوری شده است؛ یک نرم افزار تحت شبکه است که بر اساس روش های پردازش تصویر، شبکه عصبی و هوش مصنوعی الگوریتمی ارائه می نماید.

این نرم افزار با تکیه بر روش های نوین، در کمترین زمان ممکن و به نحو بهینه مقدار قطعات یا دانه بندی سنگ خردشدنی ناشی از انفجار را در معادن مشخص و داده های آماری مرتبط را ارائه می نماید.

از جمله ویژگی های شاخص این نرم افزار می توان به عدم استفاده از روش های موجود برای تصویربرداری از قبیل گذاشتن توپ رنگی و گرفتن تصویر عمودی، افزایش راندمان استفاده از نرم افزار، بومی سازی نرم افزار تشخیص دانه بندی سنگ های معدنی و قابلیت پشتیبانی و شخصی سازی طبق خواسته کارفرما در معادن مختلف اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1513

به "نرم افزار تشخیص دانه بندی سنگ های معدنی بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار تشخیص دانه بندی سنگ های معدنی بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید