میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی حق مسلم کرمانشاه است

به گزارش خیمه نیوز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی حق مسلم کرمانشاه است.

میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی حق مسلم کرمانشاه است

حدود 2 سال گذشته میزبانی این رویداد بین المللی به استان های کرمانشاه و کردستان داده شد اما بتازگی این میزبانی از این استانها گرفته شده و به تهران واگذار شده است؛ رویدادی که نقش زیادی در معرفی این 2 استان دارد و می تواند صنعت توریستی روستایی را رونق و منجر به مهاجرت معکوس به روستاها گردد.

توسعه روستاهای کرمانشاه همواره به عنوان یکی از برنامه های مدیران مطرح بوده و این مهم با توجه به اینکه تعداد حاشیه نشین در این استان زیاد است امروز یک ضرورت است اما متاسفانه در مرکز تصمیمیاتی اتخاذ می گردد که خلاف وعده هایشان است.

وزارت میراث فرهنگی اهمیت برگزاری این رویداد در غرب کشور را درک کند

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی سازمان های غیر دولتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کشور گفت: از اواخر سال 1396 خبرهایی در خصوص برگزاری یک رویداد بین المللی در حوزه توریستی و به میزبانی استان کرمانشاه به گوش می رسید، خبرهایی که کام فعالین این حوزه را شیرین کرد، چرا که رویدادها تاثیر بسزایی در جذب توریست و معرفی یک منطقه به عنوان مقصد توریستی دارند. به همین روی میتوان از رویدادها به عنوان حلقه مفقوده توسعه توریستی نام برد.

امیر کرمیان با اشاره به اینکه استاندار کرمانشاه از برگزاری رویداد بین المللی توریستی روستایی و اکوتویسم در کرمانشاه اطلاع داد، رویدادی که می توانست کرمانشاه را به عنوان یکی از مقاصد توریستی روستایی معرفی کند، اضافه نمود: سازمان جهانی توریستی هرساله یک رویداد بین المللی را بنا به نامگذاری سال توریستی برگزار می نماید و با توجه به اینکه مقرر شده بود سال 2020 را به عنوان سال اکوتوریسم و توریستی روستایی نامگذاری و اجلاسی را نیز در این رابطه برگزار کند، ایران باتوجه به ظرفیت هایی که در این حوزه داشت از سازمان جهانی میزبانی این رویداد را گرفت.

وی ادامه داد: پس از اینکه میزبانی این رویداد به ایران داده شد، حدود 16 استان کشور که دارای ظرفیت های توریستی زیادی در بخش روستایی بودند، تقاضای میزبانی این رویداد را به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردند که در نهایت این وزارتخانه در خرداد 1398 طی نامه ای به استانداران کرمانشاه و کردستان میزبانی آن را به کرمانشاه و کردستان واگذار کرد و با ابلاغ رسمی واگذاری میزبانی این رویداد بین المللی به کرمانشاه، مسولان استانی هم به تکاپو افتادند تا برنامه ریزی های خود را آغاز نمایند.

این عضو مجمع جوانان استان کرمانشاه در ادامه گفت: برای این رویداد زیرساخت های مناسبی در روستاهای هدف توریستی ایجاد شد. از طرفی ظرفیت های موجود استان، تنوع جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و قومی استان، می توانست زمینه رونق مالی و توسعه پایدار را فراهم کند و به رشد و توسعه کسب و کارهای محلی و بازگشت مجدد مردم به روستاها و حفظ میراث بومی یاری کند اما با آغاز اپیدمی کرونا در جهان این رویداد نیز همچون سایر رویدادهای دیگر برگزار نشد.

کرمیان گفت: حال بعد از گذشت 2 سال مردم استان های کرمانشاه و کردستان امید داشتند که وزارت میراث فرهنگی با پیگیری مجدانه مقدمات برگزاری رویداد مذکور را با تاخیر 2 ساله فراهم کند و با توجه به اینکه منظر فرهنگی هورامان/اورامانات در استانهای کردستان و کرمانشاه در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است برگزاری رویداد جهانی توریستی روستایی و اکوتوریسم می تواند بار دیگر نام کرمانشاه، کردستان و هورامان را در جهان مطرح کند و زمینه ساز جذب توریستان بین المللی گردد.

عضو هیات رئیسه مجمع جوانان استان کرمانشاه افزود: اما متاسفانه در ملاقات اخیر معاون توریستی کشور با دبیرکل سازمان جهانی توریستی به یکباره و برخلاف موضوع بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی توریستی که بر پایه نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر است، حق میزبانی رویداد بین المللی با موضوع روستایی از استانهای کرمانشاه و کردستان سلب شده و با تغییر ماهوی در موضوع و مقصد رویداد به توریستی شهری و میزبانی تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس آباد شهرداری تهران اشاره شده است.

وی در خاتمه گفت: برای مردم و فعالان توریستی استانهای کرمانشاه و کردستان پذیرفتنی نیست که حق مسلم میزبانی رویدادی را که سالیانی است نخبگان مردمی توریستی مطالبه کرده اند را از آنان بگیرند و امیدواریم وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اهمیت برگزاری رویداد مذکور در غرب کشور و بعد از ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان را به خوبی درک کند، چرا که با برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی میتوان ظرفیت های توریستی یک منطقه را به درستی معرفی کرد و بستر ایجاد یک جهت نو توریستی در کشور را فراهم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1241

به "میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی حق مسلم کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی حق مسلم کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید