منچسترسیتی ترسناک تر شد! ، تکنیکی ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا

به گزارش خیمه نیوز، باشگاه منچسترسیتی و گواردیولا برای پر کردن جای خالی ریاض محرز دست روی یک گزینه مجذوب کننده گذاشته اند.

منچسترسیتی ترسناک تر شد! ، تکنیکی ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا

به گزارش خبرنگاران آنلاین، جرمی دوکو که قرار است در پست وینگر راست برای سیتی به میدان برود، یکی از دریبل زن ترین بازیکنان دنیا است. او با 96دریبل و 60درصد پیروزیت در اقدام به دریبل پس از وینیسیوس (112دریبل پیروز و 37درصد دقت دریبل) و لیونل مسی (102دریبل پیروز و 55درصد دقت) در رده سوم تکنیکی ترین بازیکنان اروپا جای می گیرد. با این تفاوت که تعداد دریبل های او در هر بازی دوبرابر این دو ستاره برزیلی و آرژانتینی است. دوکو در هر بازی به طور میانگین 6.7دریبل پیروز دارد که بالاتر از وینیسیوس از رئال مادرید با 3.6 دریبل در هر مسابقه، لی کانگین کره ای از والنسیا و پاری سن ژرمن با 3.3دریبل در هر مسابقه، ساموئل چوکوئزه (ویارئال و میلان با 86دریبل و دقت 49درصدی) با 3.3دریبل پیروز در هر بازی و لیونل مسی از پاری سن ژرمن و اینترمایامی با 3.2دریبل پیروز در هر بازی است.

در این جدول نام 2بازیکن دیگر از رئال مادرید هم به چشم می خورد؛ جود بلینگام که به تازگی از دورتموند به این تیم آمده با 86دریبل و 57درصد دقت و رودریگو با 81دریبل و دقت 48درصدی.

بازیکنان دیگر دریبل زن در این لیست شامل این افراد هستند؛ جرمی فیرمپونگ از بایرلورکوزن با 85دریبل و 51درصد دقت، نیکو ویلیامز از بیلبائو با 83دریبل و 41درصد دقت، لودویگ بلاس از رن با 82دریبل و دقت 48درصدی. عجیب این است که نام جمال موسیالای دریبل زن در میان 10بازیکن تکنیکی برتر فصل دیده نمی گردد.

دوکو در من سیتی پیراهن شماره11 را بر تن خواهد نمود. رقم انتقال او از رن به سیتی مبلغ 65میلیون یورو است.

این بلژیکی 21ساله و متولد غنا در یورو2020 هم برای شیاطین سرخ به میدان رفته بود. او در اندرلشت پرورش یافت و سپس به رن فرانسه منتقل شد.

دوکو پس از کواچیچ و گواردیول سومین خرید این فصل سیتی است. با توجه به اینکه کوین دی بروینه به مدت 3ماه به علت مصدومیت غایب خواهد بود، گواردیولا دنبال خرید یک هافبک هم هست.

دوکو وقتی هنوز بازیکنی گمنام بود، مورد ستایش کیلیان امباپه قرار گرفته بود. ستاره پی اس جی در یک مصاحبه گفته بود: اخیرا با پدرم در خصوص بازیکنی صحبت کردم که توجه من را به خاطر سرعت انفجاری اش جلب کرد. او دوکو بازیکن رن است. در 5سالی که به عنوان یک بازیکن حرفه ای فعالیت می کنم، هرگز کسی را با چنین قدرت و سرعت انفجاری در نخستین گام هایش ندیده ام.

مقایسه عملکرد دوکو با محرز و بعلاوه با قرینه دیگر پست وینگر در ترکیب من سیتی نشان می دهد این بازیکن سیاهپوست بلژیکی کمی بهتر از 2همتای خود بوده است؛ دوکو: 6گل، 2پاس گل و 3.3دریبل پیروز در هر مسابقه، جک گریلیش: 5گل، 10پاس گل و 1.9دریبل پیروز در هر بازی، ریاض محرز: 5گل، 7پاس گل و 2.9دریبل پیروز در هر مسابقه.

با خرید دوکو فعلا پروژه جذب پاکتا از وستهم منتفی است. افراد نزدیک به لوکاس پاکتا معتقدند انتقال او به منچسترسیتی، همچنان می تواند در ژانویه انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1592

به "منچسترسیتی ترسناک تر شد! ، تکنیکی ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا" امتیاز دهید

1 کاربر به "منچسترسیتی ترسناک تر شد! ، تکنیکی ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منچسترسیتی ترسناک تر شد! ، تکنیکی ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید