مناطق گردشگری شمال ایران که احتمالا ندیده اید

به گزارش خیمه نیوز، طبیعت سرسبز شمال ایران و جنگل های زیبا و رودخانه های سرشار از آب در دل کوه ها، همیشه مقصد گردشگری بسیاری از مردم بوده است.

مناطق گردشگری شمال ایران که احتمالا ندیده اید

لذت بخشترین تجربه سفر را با گردشگری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری شمال ایران به علت آب و هوای مناسب و مطبوع میزبان گردشگران بسیاری است. در این میان بعضی مناطق همچنان بکر و دنج باقی مانده اند. با خبرنگاران در معرفی این جاذبه های بی نظیر همراه باشید.

جنگل مه آلود پاسند

شرق استان مازندران، در نزدیکی شهرستان بهشهر و در جوار رودخانه پاسند روستایی فوق العاده به نام روستای پاسند واقع شده است. منطقه پاسند جنگل بکر و دست نخورده ای است که سالانه گروه های بسیاری از جنگل دوستان و طبیعت نوردان از این جنگل انبوه دیدن می نمایند.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

در 25 کیلومتری شمال غرب شهرستان ماسال ، در ارتفاعات کوه های تالش، ییلاقی خوش منظره به نام اولسبلنگاه (اولسبلانگاه) با کلبه های چوبی و مراتعی وسیع نظر شما را جلب خواهد نمود. این روستا از ییلاقات میان کوهی بوده و بیشتر ساکنان آن از اهالی ماسال هستند که برای گذراندن فصل گرما به آنجا نقل مکان نموده اند.

منطقه ییلاقی دشت النزه

از دیگر جاذبه های گردشگری شمال ایران در گیلان، منطقه ییلاقی دشت آلنزه است که اطرف آن با کوه های زیبا و سرسبز احاطه شده است. در این دشت زیبا، بنای تاریخی امامزاده ابراهیم النزه و درخت تنومند 200 ساله ای واقع شده است که قدمت بالای این منطقه را نشان می دهد.

تالاب کیاکلایه

یکی از تالاب های استان گیلان تالاب کیاکلایه است. کیاکلایه غنی ترین تالاب از لحاظ تعداد گونه های گیاهی و جانوری است. این تالاب به عنوان یکی از از پتانسیل ها اکوتوریستی شهر لنگرود، در جهت جاده ترانزیت شمال قرارگرفته است.

روستای صفرابسته

منطقه گردشگری جاده جنگلی ِروستای زیبای صفرابسته، از توابع بندر کیاشهر است. این منطقه با پوشش گیاهی فراوان و همچنین گیاهان دارویی گل بنفشه و پرسیاوش، فضای زیبا و منحصر به فردی را در کنار سکوت آرامش بخش برای گردشگران فراهم نموده است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 209

به "مناطق گردشگری شمال ایران که احتمالا ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق گردشگری شمال ایران که احتمالا ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید