مقام نظامی روس: صادرات مجدد سامانه اس 400 از ترکیه نیازمند موافقت مسکو است

به گزارش خیمه نیوز، مقام نظامی روس با اشاره به احتمال فروش سامانه اس 400 از سوی ترکیه به کشوری ثالث گفت: صادرات مجدد تسلیحات روسی به کشور ثالث نیازمند رضایت و اجازه طرف روس است.

مقام نظامی روس: صادرات مجدد سامانه اس 400 از ترکیه نیازمند موافقت مسکو است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری شوگایف رئیس سرویس همکاری فنی و نظامی فدرال روسیه در نمایشگاه نظامی این کشور درباره روابط نظامی ترکیه و روسیه در پاسخ به سوالی درباره سامانه موشکی اس 400 و احتمال صادرات مجدد این سامانه از ترکیه گفت: صادرات مجدد سامانه موشکی اس 400 بدون رضایت روسیه محتمل نیست.

این سوال در پاسخ به این سوال بود که آیا امکان دارد در نتیجه فشارهای آمریکا چنین اتفاقی رخ دهد؟

وی اضافه کرد: ما و همکاران ترکمان در این خصوص بارها موضع خود را اعلام نموده ایم. هر سلاح روسی برای صادرات به کشور ثالث باید اجازه طرف روسیه را داشته باشد. این شرط در اسناد تفاهمنامه ها موجود است و درباره فروش اس 400 به ترکیه نیز همین امر صادق است.

بعضی کارشناسان با اشاره به فشارهای آمریکا برای عملیاتی نشدن سامانه موشکی اس 400 از 2 احتمال سخن می گفتند که یکی از آنها عملیات نشدن این سامانه برای مدتی طولانی و به انبار رفتن آن از سوی مقام های نظامی ترکیه است و دیگری صادرات مجدد این سامانه به کشوری ثالث که طالب آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 499

به "مقام نظامی روس: صادرات مجدد سامانه اس 400 از ترکیه نیازمند موافقت مسکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام نظامی روس: صادرات مجدد سامانه اس 400 از ترکیه نیازمند موافقت مسکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید