معبد موش ها در هند ، معبدی شگفت انگیز در کشور هند

به گزارش خیمه نیوز، هند کشور عجایب است ، سرزمینی که جمعیتی بالای 1 میلیارد نفر دارد و مرکز آن دهلی نو می باشد و در جنوب قاره سرسبز آسیا واقع شده است. تاریخ و فرهنگ هند به 3000 سال پیش بر می شود کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی غنی در طول تاریخ با دین و آئین های مختلف و نژاد گوناگون و رفتار های عجیب و غریب که داستانی شنیدنی دارد . یکی از این داستان ها وجود معبدی به نام معبد موش ها در هند یا معبد کارنی ماتا در هندوستان می باشد که در ادامه به آن می پردازیم .

معبد موش ها در هند ، معبدی شگفت انگیز در کشور هند

معبد شگفت انگیز

اگر بخواهیم دموکراسی به معنای واقعی را مثال بزنیم باید به حکومت هند اشاره کنیم با این همه جمعیت و فرهنگ های گوناگون و حتی زبان های مختلف و بی شمار . مردمان اینجا با هر آئینی که دارند و از هر نژادی که هستند با مسالمت و به خوبی در کنار یکدیگر در حال زندگی کردن هستند . مطلب امروز ما مربوط می گردد به معرفی معبد موش ها در هند . معبدی که در آن هزاران موش وجود دارد و آزادانه در داخل آن موش ها تردد می نمایند و پرسه می زنند . روستایی به نام دشنوک جایی است که این معبد کارنی ماتا شگفت انگیز و اسرار آمیز وجود دارد.

معبدی برای موش ها

معبدی که به یاد بود کارانی ماتا الهه هندو وقف شده است و مردم هندوستان ارزش و اهیمت خاصی برای این الهه خود قائل هستند . تمام مردم هند از راجستان بزرگترین استان هندوستان گرفته تا تمام نواحی خود را به این روستا می رسانند تا از این معبد تماشا نمایند و به اصطلاح به زیارت اینجا می آیند. معبدی که در نزدیکی خط آهن روستای دشنوک قرار گرفته است. مردمان این منطقه فرهنگ و هنر غنی ای مانند دیگر مردمان هند دارند اینجا معبد موش هاست .

عقیده های قدیمی

موش هایی که بعضی عقیده دارند که بچه هایی هستند که در این کالبد در دنیای فانی ظاهر گشته اند اما عده ای هم عقیده بر این دارند که این موش ها سربازانی هستند که به این صورت در امده اند و برای این موش ها که تعدادشان به 20 هزار تا و شاید هم بیشتر می رسید ارزش و قداست خاصی قائل هستند تا جایی که زائران زیادی شیر را از کاسه موش ها سر می کشند و یا حتی قبل از این که وارد این معبد بشوید باید حتما کفش خودتان را دربیاورید و حتی بدون جوراب وارد شوید . موش هایی که در این معبد زندگی می نمایند با نام کاباس شناخته می شوند. در معبد حکاکیه ایی از خدایان هندو دیده می گردد که در ان ها می توان تصاویر موش ها را نیز مشاهده نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1496

به "معبد موش ها در هند ، معبدی شگفت انگیز در کشور هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد موش ها در هند ، معبدی شگفت انگیز در کشور هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید