مرمت و ساماندهی 3 مسجد تاریخی تبریز در امسال

به گزارش خیمه نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی مساجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا) و میل لی تبریز در امسال اطلاع داد.

مرمت و ساماندهی 3 مسجد تاریخی تبریز در امسال

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار از ،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: مساجد تاریخی تبریز به سبب قدمت و معماری منحصربه فرد، همیشه مورد توجه پژوهشگران، متخصصان و گردشگران بوده است که معاونت میراث فرهنگی این اداره کل نیز در سال های اخیر اجرای عملیات مرمتی در مساجد تاریخی را تسریع بخشیده تا دسترسی علاقه مندان به این مواریث تاریخی و معنوی را سهولت بخشد.

او در ادامه به مرمت 3 مسجد تاریخی تبریز اشاره نمود و گفت: طی امسال مرمت و ساماندهی سه مسجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا) و میل لی با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

او در پایان به اهم اقدامات مرمتی ساماندهی و مرمت 3 مسجد تاریخی تبریز اشاره نمود و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر مرمت نما های آجری و سنگی، مرمت و بازسازی عایق رطوبتی پشت بام ها، کفسازی با سنگ اسپراخون و آجر و همچنین محوطه سازی و ساماندهی فضا های جنبی توسط متخصصان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 225

به "مرمت و ساماندهی 3 مسجد تاریخی تبریز در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و ساماندهی 3 مسجد تاریخی تبریز در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید