لگو فورتنایت بزرگ ترین اتفاق این بازی پس از عرضه حالت بتل رویال است

به گزارش خیمه نیوز، زمانی که بازی محبوب فورتنایت برای اولین بار در سال 2012 میلادی عرضه شد با چیزی که الان به آن تبدیل شده، تفاوت بسیار زیادی داشت. به این شکل که این بازی در ابتدا در سبک همکاری (Co-Op) و سندباکس (Sandbox) بود که کاربران باید در یک شرایط آخرالزمانی با یاری یکدیگر دوام آورده و با دشمنان خود مبارزه می کردند.

لگو فورتنایت بزرگ ترین اتفاق این بازی پس از عرضه حالت بتل رویال است

بازی فورتنایت در سبک بقا و دوام آوری موفقیت چندان زیادی کسب نکرد و این موضوع تا چند سال ادامه داشت. پس از آن شرکت اپیک (Epic) تصمیم گرفت حالت بتل رویال را به این بازی اضافه کند. افزوده شدن این حالت به فورتنایت باعث شد تا این بازی به محبوبیتی که الان دارد دست پیدا کند و به یکی از برترین بازی های این سبک تبدیل گردد.

چندی پیش با معرفی فصل نو فورتنایت، شرکت سازنده اظهار داشت که چند حالت نو هم به این بازی اضافه خواهد نمود. یکی از این حالت ها حالت لگو فورتنایت (Lego Fortnite) بود. لگو فورتنایت یک بازی در سبک ساخت و ساز و بقا در یک جهان گسترده و البته سندباکس است که هدفش ارائه تجربه جالب جهانی فورتنایت به تمامی رده های سنی است. حال این حالت در دسترس هواداران قرار گفته و تجربه بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ویژگی های خاص بازی لگو فورتنایت

به عنوان یک بازی لگو، این بازی از همه عناوین دیگر این مجموعه بزرگ تر و گسترده تر است. شرکت اپیک در مصاحبه اخیری که انجام داده اعلام نموده که نقشه های لگو فورتنایت حدود 20 برابر از بازی بتل رویال بزرگ تر خواهند بود. با این حال نقشه های این حالت بر اساس نقشه های بتل رویال بوده که حس آشنایی را به کاربر منتقل کند.

جهانی این بازی از آنجایی که از لگو ساخته شده عناصر این سبک را نیز در خود دارد. به این معنا که حدود 10 هزار نوع مختلف از آجرهای لگو در این بازی وجود داشته و عناصر بسیار زیادی از جهانی لگو در آن وجود دارد. همینطور اینکه آزادی عمل کاربران به شدت در این بازی زیاد بوده که باعث می گردد ساخت و ساز در آن بسیار لذت بخش و مجذوب نماینده باشد.

در لگو فورتنایت شما در نقش همان کرکترهای اصلی دوست داشتنی فورتنایت فقط در قالب حالت لگویی هستید. در نتیجه حال و هوای لگو به شما دست داده و اپیک اعلام نموده که 1200 اسکینی که در فورتنایت وجود دارد هم به این حالت انتقال پیدا خواهد نمود. در نتیجه اگر کرکتر شما ظاهر خاصی در بازی اصلی فورتنایت دارد، این ظاهر در نسخه لگوی بازی هم پیدا خواهد شد.

از لحاظ گیم پلی لگو فورتنایت شباهت زیادی به بازی های سندباکس و بقای دیگر مثل ماینکرفت یا راست (Rust) دارد. به این شکل که کاربران وارد جهانیی می شوند که به طور دائم در حال طراحی و توسعه بوده و باید کوشش نمایند تا در مقابل شرایط خاص دوام بیاورند. در ابتدای کار این افراد هیچ چیزی برای دفاع از خود ندارند و باید کوشش نمایند با ساختن موارد مختلف از منابعی مثل سنگ و چوب ابزار خود را بهتر بنمایند. نکته اصلی اینجاست که در این بخش از فورتنایت خشونت هیچ جایگاهی ندارد. پس برای استفاده از حیوانات باید با آن ها مهربان باشید و نباید چندان خشن برخورد کنید.

اگر شما از هواداران سبک دوام آوری و سندباکس باشید، قطعاً دقایق اولیه بازی برای شما آشنا است. شما منابع مختلف را جمع نموده، ابزار و پناهگاه مناسب خود را می سازید و کرکتر خود را پیشرفت می دهید. زمانی که شما خوب پیشرفت کردید، بعضی از کرکتر های جهانی لگو فورتنایت به سمت پناهگاه جذب شده و در روند بازی به شما یاری خواهند کرد. با پیشرفت کافی در بازی شما به یک ثروت خوبی دست پیدا نموده و برای پیشرفت دیگر احتیاج به کوشش زیادی نخواهید داشت و می توانید کارهای مختلف را به دست یاران خود در پناهگاه بسپارید.

در کنار همه این موارد شما می توانید بازی لگو فورتنایت را با دوستان خود نیز تجربه کنید. به این شکل که 8 نفر از کاربران مختلف می توانند با یاری یکدیگر یک جهان ساخته و در آن به گشت وگذار و بازی بپردازند. نکته مثبت اینجاست که برای استفاده از این جهان احتیاجی به حضور سازنده اصلی وجود ندارد و در نتیجه تمامی کاربران می توانند هرزمانی که می خواهند از آن لذت ببرند.

بازی لگو فورتنایت هم هیجان مخصوص خود را دارد

البته جهانی بازی فورتنایت لگو نیز چندان بدون خطر نیست. در شب ها دشمنان مختلفی به جهانی شما حمله می نمایند و این دشمنان در پی بازیکنان هستند. نکته اینجاست که در ابتدای بازی این دشمنان چندان قدرتمند نیستند. با این حال هرچه شما بیشتر در بازی پیش بروید دشمنان نیز سرسخت تر و مبارزه با آن ها نیز دشوارتر می گردد.

در کل بازی لگو فورتنایت سبک بقا و سندباکس را از نو طراحی نمی کند. این بازی شباهت های زیادی به بازی ماینکرفت دارد ولی به علت سابقه بسیار زیاد لگو و محتوای گسترده ای که برای فورتنایت در این سال ها عرضه شده، قدرت زیادی در سبک خود دارد. این بازی بسیار زیبا و مجذوب نماینده طراحی شده که قدرت آنریل انجین 5 شرکت اپیک را نیز به خوبی نشان می دهد.

نکته جالب اینجاست که تجربیات شما در بازی لگو فورتنایت به طور کامل به بازی اصلی و بتل پس منتقل خواهد شد. در نتیجه شما با تجربه لگو فورتنایت و کنار گذاشتن فورتنایت بتل رویال برای مدت کوتاه چیزی را از دست نخواهید داد.

بازی لگو فورتنایت برای بچه هایی مناسب است که از خشونت موجود در بازی فورتنایت خوششان نمی آید. همینطور اینکه افرادی که از تجربه بازی فورتنایت خوششان نمی آید و به سبک بتل رویال علاقه ای ندارند هم به سمت بازی لگو فورتنایت جذب خواهند شد. در کنار همه این موارد این بخش از بازی فورتنایت به طور کامل رایگان است که باعث شده کاربران زیادی به سمت تجربه آن جذب شوند.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1612

به "لگو فورتنایت بزرگ ترین اتفاق این بازی پس از عرضه حالت بتل رویال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لگو فورتنایت بزرگ ترین اتفاق این بازی پس از عرضه حالت بتل رویال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید