لوکی برنده جایزه کتاب کودک 2023 شد

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرایمری تایمز، لویی استوول به عنوان برنده کلی جایزه کتاب کودک 2023 اعلام شد. کتاب لوکی، راهنمای فرشته بد برای خوب بودن پیش از بردن جایزه کلی، در بخش کتاب های خوانندگان کوچک تر نیز برنده شده بود.

لوکی برنده جایزه کتاب کودک 2023 شد

جنگل ترسناک نوشته جنیفر کیلیک برنده جایزه کتاب های خوانندگان بزرگ تر و ماهی بادکنکی با نویسندگی و تصویرگری اولاف فالافل، برنده جایزه بخش کتاب های خوانندگان کوچک تر شد.

لوکی، راهنمای فرشته بد برای خوب بودن داستان یک فرشته را روایت می نماید که پس از استفاده بیش از حد از یک ترفند، تبعید می گردد تا به عنوان یک دانش آموز عادی روی زمین زندگی کند. لوکی که از استفاده از قدرت های فناناپذیر خود منع شده است، باید رشد اخلاقی را نشان دهد اما از نوشته های دفتر خاطرات جادویی او (که همه چیز را قضاوت می نماید) معین است که لوکی سرنخی ندارد که چگونه خوب را از بد، اعتماد را از خیانت و دوست را از دشمن تشخیص دهد.

جایزه کتاب کودک بریتانیا تنها جایزه ملی کتاب کودک است که به طور کامل با رأی بچه ها اهدا می گردد. این کتاب با مدیریت و هماهنگی فدراسیون گروه های کتاب کودک و با حمایت معلمان، والدین و کتابداران برگزار می گردد. این جایزه معمولا نخستین جایزه ای است که ستاره های آینده ادبیات داستانی کودک را به رسمیت می شناسد و این توانایی را دارد که نویسندگان محبوب را به پرفروش تبدیل کند.

از جمله برندگان پیشین این جایزه می توان به جی کی رولینگ، پاتریک نس، اندی استانتون، مالوری بلکمن، آنتونی هوروویتز و مایکل مورپورگو- که چهار بار برنده این جایزه و رکورددار آن است- اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1565

به "لوکی برنده جایزه کتاب کودک 2023 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکی برنده جایزه کتاب کودک 2023 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید