قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه 9 تیر 1401
به گزارش خیمه نیوز، قیمت پژو پارس امروز پنجشنبه 9 تیر 1401 با دو میلیون تومان افزایش به 307 میلیون تومان رسید. قیمت پژو 207 دنده ای دو میلیون تومان کاهش داشت و به 398 میلیون تومان رسید. رانا LX امروز یک میلیون تومان ارزانتر از دیروز بود و 249 میلیون تومان معامله شد. تارا دنده ای با پنج میلیون تومان افزایش امروز 465 میلیون تومان و تندر 90 هم با پنج میلیون تومان افزایش امروز 485 میلیون تومان بود. پژو 206 تیپ دو امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به 301 میلیون تومان رسید. در حالی که قیمت پژو 206 صندوقدار امروز با پنج میلیون تومان کاهش قیمت 350 میلیون تومان بود.
قیمت پراید 111 امروز یک میلیون تومان افزایش داشت و به 205 میلیون تومان رسید. کوئیک دنده ای، اما امروز پنج میلیون تومان مقرون به صرفهتر از روز گذشته بود و به 212 میلیون تومان رسید. تیبا امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به 196 میلیون تومان رسید. تیبا دو پلاس هم با دو میلیون تومان کاهش قیمت امروز 211 میلیون تومان بود.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش خبرنگاران، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت چهارشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 234 میلیون تومان | 234 میلیون تومان |
سمند LX | 305 میلیون تومان | 304 میلیون تومان |
سمند EF7 | 353 میلیون تومان | 357 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 404 میلیون تومان | 405 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 315 میلیون تومان | 313 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 406 میلیون تومان | 405 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 492 میلیون تومان | 492 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 510 میلیون تومان | 510 میلیون تومان |
پژو 405 | 295 میلیون تومان | 295 میلیون تومان |
پژو پارس | 305 میلیون تومان | 307 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 440 میلیون تومان | 440 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 400 میلیون تومان | 398 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 595 میلیون تومان | 592 میلیون تومان |
رانا LX | 250 میلیون تومان | 249 میلیون تومان |
رانا پلاس | 300 میلیون تومان | 300 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 460 میلیون تومان | 465 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 302 میلیون تومان | 301 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 350 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | 355 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
تندر 90 | 480 میلیون تومان | 485 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 380 میلیون تومان | یک میلیارد و 380 میلیون تومان |
هایما S5 | 760 میلیون تومان | 760 میلیون تومان |
هایما S7 | 905 میلیون تومان | 905 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 640 میلیون تومان | یک میلیارد و 640 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 790 میلیون تومان | یک میلیارد و 870 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش خبرنگاران، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت چهارشنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 204 میلیون تومان | 205 میلیون تومان |
پراید 131 | 183 میلیون تومان | 183 میلیون تومان |
پراید 132 | 177 میلیون تومان | 177 میلیون تومان |
پراید 151 | 185 میلیون تومان | 183 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 187 میلیون تومان | 187 میلیون تومان |
تیبا | 195 میلیون تومان | 196 میلیون تومان |
تیبا 2 | 205 میلیون تومان | 205 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 213 میلیون تومان | 211 میلیون تومان |
ساینا | 213 میلیون تومان | 212 میلیون تومان |
ساینا S | 215 میلیون تومان | 215 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 217 میلیون تومان | 212 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 320 میلیون تومان | 320 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 250 میلیون تومان | یک میلیارد و 290 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 635 میلیون تومان | 620 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 340 میلیون تومان | 355 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 190 میلیون تومان | یک میلیارد و 200 میلیون تومان |
آریو | 500 میلیون تومان | 500 میلیون تومان |
شاهین | 380 میلیون تومان | 380 میلیون تومان |