قدرت نمایی پژو با اینسپشن؛ آینده خودرو های برقی

به گزارش خیمه نیوز، اینسپشن، خودرو مفهومی تازه پژو، به طراحی آینده نگرانه مزین است و به لطف دو موتور الکتریکی در کمتر از سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد.

قدرت نمایی پژو با اینسپشن؛ آینده خودرو های برقی

پژو، خودروساز سرشناس فرانسوی، در نمایشگاه CES 2023 کانسپت نوی به نمایش گذاشت که آینده صنعت خودروهای برقی را به تصویر می کشد. نوترین خودروی مفهومی پژو که در دسته خودروهای سدان قرار می گیرد، Inception نام دارد.

خودروی اینسپشن متمرکز بر طراحی زاویه دار است و از سقف شیشه ای استفاده می نماید. پژو می گوید در بدنه این خودرو از رنگ دانه های فلزی بسیار باکیفیت استفاده شده است. چراغ های جلویی اینسپشن، سه پنجه نمادین برند پژو را در فکر تداعی می نمایند.

بر اساس گزارش انگجت، پژو نام خودروی مفهومی خود را از روی واژه لاتین Inceptio به معنی شروع انتخاب نموده است. خودروی اینسپشن بر پایه یکی از چهار پلتفرم آینده شرکت استلانتیس توسعه داده شده است.

اینسپشن از باتری 800 ولت 100 کیلووات ساعتی برای طی کردن مسافت 800 کیلومتر با یک بار شارژ استفاده می نماید. به گفته پژو، اینسپشن پس از تنها پنج دقیقه شارژ، انرژی کافی برای پیمودن 150 کیلومتر به دست می آورد. خودروی مفهومی پژو را که مبتنی بر سیستم چهار چرخ متحرک است می توان به شیوه القایی نیز شارژ کرد تا احتیاج به استفاده از کابل از بین برود.

پژو برای اولین بار در اینسپشن از نسل نو اتاق خودرویش استفاده نموده است. در این طراحی نو فرمان کلاسیک با نمونه ای مستطیل شکل به نام Hypersquare جایگزین می گردد. این فرمان نمایشگری در بخش مرکزی اش دارد که اطلاعات مختلفی را به نمایش می گذارد. در هر گوشه نمایشگر نوعی فرورفتگی دایره ای قرار گرفته است که راننده می تواند آن ها را تنظیم کند تا کارهای مختلفی انجام دهند.

پژو می گوید کانسپت اینسپشن منبع الهام خودروهای برقی آینده این شرکت خواهد بود. اولین خودروهای مبتنی بر اینسپشن در سال 2025 از راه می رسند.

منبع: زومیت

منبع: فرادید
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1501

به "قدرت نمایی پژو با اینسپشن؛ آینده خودرو های برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت نمایی پژو با اینسپشن؛ آینده خودرو های برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید