شتاب دهنده گرین تک چیست؟

به گزارش خیمه نیوز، مفهوم شتاب دهنده اولین بار در سال 2005 با آغاز به کار شرکت Y Combinator معرفی گردید.

شتاب دهنده گرین تک چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام گرین وب، با شکل گیری تدریجی اکوسیستم استارتاپی در کشور، مفاهیم مرتبطی همچون شتاب دهنده ها نیز نقش و اهمیت خود را در این اکوسیستم پیدا نموده اند.

شتاب دهنده چیست؟

این مجموعه که توسط پل گراهام در کمبریج، ماساچوست آغاز شد و بعداً به سیلیکون ولی منتقل شد، همچنان یکی از شناخته شده ترین شتاب دهنده های استارتاپی است که شرکت هایی نظیر Dropbox ،Airbnb و Reddit، از جمله خروجی های پیروز برنامه های شتاب دهی آن محسوب می شوند.

شتاب دهنده ها از چه زمانی وارد ایران شدند؟

شتاب دهنده ها در ایران، تقریبا همزمان با ورود استارتاپ ویکند در سال 93 آغاز به کارکردند؛ این شتاب دهنده ها تقریباً مشابه نمونه های خارجی در چرخه های زمانی متناوب، فراخوان جذب استارتاپ ها را اعلام می نمایند و پس از پذیرش استارتاپ در زمینه های مرتبط با فعالیت خود، با خدماتی از قبیل فضای کار اشتراکی، آموزش های استارتاپی، سرمایه اولیه، مربی گری (Mentorship)، شبکه سازی و... را ارائه می دهند.

بازه زمانی و خدمات قابل ارائه در هر شتاب دهنده ای متغیر است و بسته به نوع این خدمات درصدی از سهام استارتاپ را دریافت نموده و در سود و زیان این تجارت پرخطر شریک خواهند شد.

شتاب دهنده گرین تک به عنوان یکی از عظیم ترین شتاب دهنده های مشهد، در بهمن ماه 1397 به عنوان اولین مجموعه در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد، با حضور وزیر جوان دولت، دکتر آذری جهرمی افتتاح شد.

مسائل شتاب دهنده ها در جهان

از آنجایی نرخ شکست استارتاپ ها بیش از 90 درصد است و این آمار با توجه به مبلغ مورد احتیاج سرمایه گذاری در هر استارتاپ، عدد بالایی خواهد بود، شتاب دهنده ها در زمره پر ریسک ترین بیزانس ها قرار می گیرند و برای کاهش این خطرپذیری احتیاج به طراحی یک راهکار کارآمد وجود دارد.

راهکار مسائل

همیشه شرکت های عظیم، به دنبال راهکار برای برطرف چالش های خود هستند و از طرفی استارتاپ ها به دنبال جلب مشتری برای محصولات یا خدمات خود می باشند؛ با دریافت پروژه های عظیم از سوی کمپانی های قدرتمند در ابتدای امر و سپس جذب و شتاب دهی استارتاپ ها در گام های بعدی، می توان در کنار برطرف چالش های این شرکت ها، دغدغه فروش محصول یا خدمات را از استارتاپ ها گرفت تا بتوانند روی کیفیت خروجی تمرکز نمایند.

گرین تک که زیرمجموعه هلدینگ دانش بنیان گرین وب است، 29 سال تجربه این هلدینگ را به دنبال دارد و با اعتبار خوبی که به این واسطه در عرصه مجموعه های دولتی و خصوصی، حتی در میان شرکت های خارجی دارد، می تواند نقطه اتصال مناسبی برای سازمان های عظیم و کسب وکارهای کوچک باشد.

برطرف چالش ها به یاری متد ساردینی

ماهی های ساردین وقتی در کنار هم حرکت می نمایند، شبیه یک ماهی خیلی عظیم به نظر می رسند؛ این ماهی ها به دلیل همراهی یکدیگر، در مواجهه با حمله ماهی های عظیم تر با حفظ اتحاد، مانعِ ازهم گسیختگی می شوند و به خوبی جهت را ادامه می دهند.

در راستای برطرف چالش های شتاب دهنده ها، در گرین تک، با الگوبرداری از این حرکت طبیعی، استارتاپ ها را ذیل مگا پروژه های کمپانی های عظیم خوشه بندی نموده و در جهت دستیابی به یک هدف مشترک، با روش ساردینی، به سمت آینده گام برمی دارد.

معرفی گرین تک

گرین تک در یکی از نقاط کانونی شهر مشهد واقع است و خدماتی که ارائه می نماید شامل اعتبار اولیه، آموزش های لازم، منتورینگ، فضای کار اشتراکی و سایر امکانات موجود در سایر شتاب دهنده هاست، حوزه فعالیت این شتاب دهنده محدود به استارتاپ های مشهدی نیست و برای سایر استارتاپ ها خدمات شتاب دهی آنلاین را فراهم می نماید.

همچنین شتاب دهنده گرین تک علاوه بر دفتر مرکزی مشهد، در کشورهای دانمارک، انگلیس و کانادا هم دارای دفاتر فعال است و با شتاب دهنده دانمارکی Accelerace همکاری فعال دارد. دو استارتاپ GoWalk و KidLand نمونه هایی هستند که به همت واحد Export Center گرین تک توانستند جای خود را در میان رقبای بین المللی باز نمایند.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از این شتاب دهنده برای شتاب دهی حضوری و یا آنلاین با این مجموعه تماس بگیرید یا به وسیله این لینک با آن بیشتر آشنا شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 218

به "شتاب دهنده گرین تک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب دهنده گرین تک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید