سریال بریکینگ بد در کجا فیلمبرداری شد؟

به گزارش خیمه نیوز، سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) پس از پنج فصل، به صورت غافلگیرکننده ای، با یک اختتامیه به شبکه نتفلیکس بازگشته و بدون شک هواداران این فیلم را به هیجان آورده است. در ادامه ما دوباره به سریال اصلی و جنبه بیابانی آن می پردازیم.

سریال بریکینگ بد در کجا فیلمبرداری شد؟

نتفلیکس عادت دارد ببیندگانش را غافلگیر کند؛ اما این یکی به همان مقدار غافلگیرنماینده است که یک معلم شیمی بتواند به یک آدم بدذات تبدیل شود. شش سال پس از آن نقطه اوج مملو از خون و خونریزی، حالا دنباله یکی از برترین برنامه های تلویزیونی با نام El Camino: A Breaking Bad Movie به صفحه های نمایش بازگشته است. جزئیات کمی را درباره این داستان بیان می کنیم تا مبادا آن را لو داده باشیم؛ اما تا این حد بدانید که تمرکز فیلم بر شخصیت مکمل داستان یعنی جسی پینکمن (با بازی Aron Paul) است که آخرین بار درحالی که سوار بر شولت ال کامینو از صحنه دور می شد، دیده شد.

این قسمت نیز مانند پنج فصل قبل، داخل و حوالی البوکرکی (تصویر بالا)، نیومکزیکو فیلمبرداری شده است. ابتدا قرار بود داستانی کالیفرنیایی باشد؛ اما به خاطر پشنهادات مالیاتی مجذوب نماینده، لوکیشن فیلم تغییر کرد. وینس گیلیگان، شورانر (تهیه نماینده و سرپرست نویسندگان) این سریال، بعدها این منطقه را به خاطر فضای منحصربه فردش تحسین کرد و به مجله محلی البوکرکی، مجله iQ، گفت:

مطمئن نیستم که اگر لوکیشن ما جای دیگری بود، فیلم به همین مجذوب نمایندهیت از آب در می آمد.

او بیان می نماید که نکته اصلی آسمان منطقه بود:

این همان آسمانی است که شما هرگز در کالیفرنیای جنوبی نمی بینید. شما عمق و اوج را به طور تمام و کمال در بیایان البوکرکی احساس می کنید.

این همان بیابانی است که بعضی از برترین تصاویر فیلم در آن گرفته شد؛ به خصوص نمایی از والتر با آن زیرشلواری و کفش مدل کلارکس والابیسش که در مقابل ماشین کاروانی که او و جسی در آن شیشه فراوری می کردند، ایستاده بود. اینجا منطقه اختصاصی توهاجیلی (Tohajiilee Reservation)، بخشی از ملت ناواهو، در غرب البوکرکی است که والت در فصل 5 برای ماموریت آخر به همین نقطه برمی شود. پیش از این هم باز در فصل 5 به این بیابان باز می گردیم، یعنی زمانی که آن دزدی بی نظیر از قطاری که به طرز وحشتناکی کج می شود، صورت می گیرد. این صحنه در خارج از سانتافه در یک تکه زمین خصوصی گرفته شده است؛ همان جایی که در فیلم های کلاسیک بوچ کسیدی و ساندنس کید (Butch Cassidy and Sundance Kid) در سال 1969 نقش عمده ای را ایفا می کرد.

در واقع، این بیابان به طور شگفت انگیزی یک بیابان کوچک است. مزرعه ی توکو سالامانکا، دلال جامعه ستیز، که والت و جسی یک روز جهنمی را زنجیرشده به جایگاه، در فصل 2 قسمت 2 در آن گذراندند، در جاده دالیس (Dalies Road)، لوس لونا، منطقه ای با جمعیت متراکم گرفته شده است اما آن محوطه به ظاهر دوری که گروه نژادپرست جک ولکر (Jack Welker) در فصل 5 آن را اداره می کردند، جایی که جسی در آن اسیر می شود، در جاده Daniel واقع در شمال شهر واقع شده است. اینجا یک انبار الوار متروکه بود و چاله ای که عاقبت جسی به آن ختم شد همان جا پیدا و به متن اضافه شد.

درحالی که آسمان وسیع نیومکزیکو در همه جا گسترده است اما بیشتر اتفاقات در خود شهر البوکرکی رخ می دهند. منزل خانواده والت، که آدرس آن را در فیلم Negra Arroyo Lane 308 معرفی می نمایند، در واقع یک منزل شخصی واقع در 3828 Piermont Drive Northeast (تصویر بالا) در منطقه مرتفع شمال شرق است. صاحب کنونی این خانه مجبور شد برای جلوگیری از پرتاب پیتزا به بالای سقف به وسیله بازدیدنمایندگان دور منزل را حصار بکشد. خانه والدین جسی، جایی که گانگسترها کریزی-8 را در فصل 1 قسمت 2 در آن گرفتند، در خیابان شانزدهم شماره 322 در جنوب شرق، در نزدیکی Huning Castle واقع شده است. این خانه نیز یک منزل شخصی است.

یکی دیگر از لوکیشن های مهم، محل کار وکیل دغل باز و محبوب قلب ها، سال گودمن، نقش اول اسپیناف Better Call Saul است. موقعیت واقعی (بیرونی) این مکان که در آن، زیر مجسمه آزادی بادی، نقشه های جنایی ریخته می شود، مرکز خرید Paradise Square، واقع در بلوار شمال شرقی مونتگومری 9800 است. در واقعیت مکان سال گودمن، یک بار به نام Hooligans است.

در فیلم از کسب وکارهای واقعی البوکرکی نیز استفاده شده است. شعبه Los Pollos Hermanos، رستوران مرغ سوخاری که پوششی برای جنایت های رئیسش گوس فرینگ بود، در واقع رستوران Twister واقع در بلوار جنوب غربی 4257 Isleta است. شما می توانید برای نشستن بر سر میز والت وارد صف شوید. دفتر توکو در فصل 1 در بالای کافی شاپ Downtown Java Joes با آن دیوارهای نقاشی شده اش در بلوار جنوب غربی 906 Park واقع شده است. کارواشی که والت به قصد پولشویی می خرد یکی از شعب کارواش زنجیره ای Octopus واقع در 9516 Snow Heights Circle است که اکنون آن را جناب کارواش (Mister Car Wash) می نامند و به مغازه هدیه فروشی اش به نام Breaking Bad می بالند. سپس می رسیم به مکان مجهزی که در آن والت و جسی به اندازه بسیار زیادی شیشه فراوری می کردند. در داخل فیلم این مکان زیر یک خشکشویی به نام Lavanderia Brillante واقع شده که در دنیای واقعی یک لباس فروشی به نام Delta Linen Supply واقع در خیابان Candelaria 1617 است.

با همه این ها، پیدا کردن تمام لوکیشن ها کار راحتی نیست. مدرسه JP Wynne که والت در آغاز سریال در آن تدریس می نماید (و جایی که در آن جس را دیدار کرد) ترکیبی از 6 ساختمان مختلف است که بخش عمده آن را دبیرستان Rio Rancho در ریو رنچو در شمال البوکرکی تشکیل می دهد. البته مدرسه ای که در قسمت اول فصل 3، والت در آن راجع به سقوط هواپیما صحبت می نماید در دبیرستان Highlan در خیابان جنوب شرقی Coal واقع شده است. غافلگیرنماینده ترین مکان، موقعیت اطاقکی است که والت در فصل 5 در آن پنهان شد که به ظاهر در نیوهمپشایر است. در واقع این مکان در رشته کوه های ساندیا (Sandia) (تصویر بالا) درست در شرق البوکرکی ساخته شده است، جایی که ارتفاعش به 3048 متر می رسد و احتمالا اقامتگاه اسکی بازان است. تمام چیزهایی که گفتیم نشان می دهند که جسی به هرجایی که ال کامینو را راهی کند، مطمئنا از نیومکزیکو خارج نیست.

منبع: کجارو / cntraveller.com
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1351

به "سریال بریکینگ بد در کجا فیلمبرداری شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال بریکینگ بد در کجا فیلمبرداری شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید