سخنگوی نیروهای آمریکایی: اظهارات ژنرال میلر تهدید طالبان به جنگ نیست

به گزارش خیمه نیوز، سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت که اظهارات فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان تهدید گروه طالبان به جنگ نیست.

سخنگوی نیروهای آمریکایی: اظهارات ژنرال میلر تهدید طالبان به جنگ نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روزهای گذشته ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که ادامه حملات طالبان واکنش نیروهای خارجی را در پی خواهد داشت.

این اظهارات میلر با واکنش روبرو شد و طالبان تاکید نمود که چنین اظهاراتی، افغانستان را به حل سیاسی بحران نزدیک نمی کند و به معنای شعله ور کردن آتش جنگ است.

با این حال، سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که سخنان ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، تهدید طالبان به جنگ نیست بلکه امیدواری برای صلح است.

وی اضافه کرد که تمام طرف های درگیر جنگ باید خشونت ها را کاهش دهند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی توضیح داد: حمله منجر به حمله می گردد درحالی که خویشتنداری منجر به خویشتنداری می گردد. تمامی طرف ها باید خویشتنداری را انتخاب نمایند تا از کشتار و خشونت بیشتر جلوگیری گردد.

لگت ادامه داد که همه طرف ها باید به راستا سیاسی بازگردند و آزادی زندانیان طالبان و دولت افغانستان باید تسریع گردد تا از گسترش کرونا جلوگیری گردد و فضا برای مذاکرات بین الافغانی فراهم گردد.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنین گفت: در دوحه موافقت کردیم آمریکا و نیروهای ائتلاف به حمایت از افغان ها و در زمان احتیاج به دفاع از آن ها ادامه دهیم و این مسئولیت را بسیار جدی می گیریم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 319

به "سخنگوی نیروهای آمریکایی: اظهارات ژنرال میلر تهدید طالبان به جنگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نیروهای آمریکایی: اظهارات ژنرال میلر تهدید طالبان به جنگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید