ساخت 132 هزار مسکن در 40 شهرک نو

به گزارش خیمه نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث 132 هزار و 200 واحد مسکونی در 40 شهرک تازه را در برنامه خود قرار داده ایم که می تواند تعادل مناسبی در بازار مسکن ایجاد کند.

ساخت 132 هزار مسکن در 40 شهرک نو

حبیب الله طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست تامین مسکن به وسیله دولت سیزدهم ظرفیت ساخت 40 شهرک را ایجاد کردیم. یکی از موارد مهم در احداث واحدهای مسکونی موضوع تامین زمین است که شهرک ها می تواند یاری خوبی به این مساله کند.

وی اضافه نمود: تعداد واحدهای مسکونی در 40 شهرک 132 هزار و 200 واحد خواهد بود. از این تعداد 10 شهرک در استان مازندران، هفت شهرک در گلستان، شش مورد در فارس، سه مورد در یزد، سه شهرک در تهران، دو مورد در آذربایجان شرقی، دو شهرک در هرمزگان است و در استانهای البرز، اصفهان، کردستان، کرمان، اردبیل، سمنان و خراسان جنوبی هرکدام یک شهرک ساخته می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در روزهای اخیر بازدیدی از منطقه تازه تاسیس اینچه برون در استان گلستان داشتیم گفت: شهر گرگان با توجه به افزایش قیمت مسکن احتیاج به مسکن دارد و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده گردد. انواع راه چاره ها از جمله شهرک ها را مدنظر قرار دادیم. پیشنهاداتی هم به وسیله مسئولان محلی انجام شد و اراضی را در چند منطقه معرفی کردند. ما هم همزمان مطالعات را انجام می دهیم.

طاهرخانی، فرآیند احداث شهرک ها را در چند مرحله اسم و توضیح داد: بعد از اینکه مطالعات انجام شد موضوع از لحاظ مسائل شهری، مالی و اجتماعی آنالیز و مکان یابی می گردد. سپس به کارگروه زیربنایی استان تحویل و شورای زیربنایی توسعه استان آن را مصوب می نماید. بعد برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری می رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه اضافه نمود: در حال حاضر احداث 40 شهرک در دستور کار شرکت عمران واقع شده است که نیشتمان در استان کردستان به تصویب رسیده است. در اردبیل و اردکان هم اقدامات اولیه در حال اجرا است. مابقی هم عمدتا در مراحل آنالیز و تصویب استانها هستند.

وی احداث سه شهرک در استان تهران را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: مطالعات این سه شهرک اجرا شده و در مرحله آنالیز و تصویب استانی و ملی واقع شده است.

طاهرخانی تاکید نمود: ساخت و توسعه شهرکها ظرفیت سکونتگاهی تازهی را به کشور عرضه می نماید که ثمراتی همانند جذب سرریز جمعیت شهرها و کنترل بازارمسکن را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1135

به "ساخت 132 هزار مسکن در 40 شهرک نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 132 هزار مسکن در 40 شهرک نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید