زندگی ارزان در تایلند

به گزارش خیمه نیوز، همه کسانی که برای اولین بار با تور تایلند همراه می‌شوند، به این باور می‌رسند که زندگی در تایلند ارزان است. در این مقاله راه‌حل‌هایی برای تجربه یک سفر ارزان در این کشور گردآوری کرده‌ایم.

زندگی ارزان در تایلند

مراقب تاکسی‌ها در تور تایلند باشید

در تایلند، مکان‌ها و موقعیت‌های خاصی هستند که حتما باید چانه بزنید. یکی از این موقعیت‌ها زمان استفاده از تاکسی است. یک راننده تاکسی هرگز به شما که خارجی هستید قیمت عادلانه‌ای را نخواهد داد. بسیار اتفاق می‌افتد که دوبرابر هزینه‌ی معمول از شما درخواست شود. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل استفاده از تاکسی‌هایی است که تاکسی‌متر داخلی دارند. هزینه‌ی سفر با این تاکسی‌ها بسیار کمتر از تاکسی‌هایی است که راننده قیمت آن را تعیین می‌کند. همیشه حواستان باشد که این تاکسی‌متر در معرض دید و روشن باشد چرا که برخی از رانندگان آن را می‌پوشانند. 

در تور تایلند غذایتان خودتان بپزید

در بیشتر طول مدتی که در تایلند بودم غذای خود را در یک پلوپز می‌پختم تا حتی مجبور به خرید غذا از بیرون نباشم. یک پلوپز را می‌توانید با حدود 550 بات معادل 60 هزار تومان خریداری کنید. در تور تایلند می‌توانید کارهایی انجام بدهید که سفر شما ارزان تر شود.

قیمت یک کیلوگرم سینه‌ مرغ 7000 تومان، یک کیلو برنج 8000 تومان. سبزیجات گران‌ترین بخش لیست شما را تشکیل می‌دهند. برنج که حسابی ارزان است و مرغ نیز آن قدر قیمتش کم است که از خوردن آن خجالت می‌کشید.

در تور تایلند به کسی انعام ندهید

هیچ وقت هیچ کس در تایلند از شما انتظار انعام ندارد، همچین فرهنگی در تایلند وجود ندارد پس پول خود را خرج نکنید. هر چند شاید کمی خسیس به نظر برسید ولی بهتر است اول به فکر هزینه روزهای بعدی ماندن خود در این کشور باشید.

در تور تایلند تخفیف بگیرید

در بسیاری از مناطق تایلند خصوصا مناطق توریسی مثل پوکت، تایلندی‌ها شما را شبیه به علامت $ می‌بینند. در بسیاری از مواقع باید چانه بزنید چرا‌ که فروشندگان قیمتی بیشتر از حد معمول به شما می‌دهند زیرا فکر می‌کنند شما به عنوان یک خارجی منبع نامحدودی پول با خود دارید. بازار‌ها جای خوبی برای چانه زدن هستند اما معمولا برای غذا نیازی به چانه زدن نیست.

کرایه موتور سیکلت در تور تایلند

و اگر نمی‌دانید آن را چطور برانید خب یاد بگیرید! این کار برای شما پول بسیار زیادی را بسته به مدتی که می‌خواهید بمانید صرفه‌جویی می‌کند و نسبت به تاکسی بسیار هم جالب‌تر است. شما می‌توانید با حدود 3000 تا 4000 بات در ماه یک موتورسیکلت 125 سی‌سی کرایه نمایید.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 15

به "زندگی ارزان در تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "زندگی ارزان در تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی ارزان در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید