راه چاره هایی برای پیشگیری از سندروم بینایی رایانه

به گزارش خیمه نیوز، روزنامه خراسان - پروانه موفقی: در میان ما چه کسی پس ازساعت ها کار یا گشتن در اینستاگرام با چشمانی خشک، خسته و قرمز سرش را بلند نکرده است؟ به طور طبیعی سندروم بینایی رایانه موجب نگرانی افراد زیادی شده است. از جمله افرادی که برای دیدن فیلم به نمایشگر ها اعتماد می کنند یا والدینی که برای تماشای فیلم چشم از نمایشگر ها بر نمی دارند. به همین دلیل عینک های فیلتر کننده نور آبی با مارک های متنوعی به بازار می آید که محافظت از ما در برابر بیماری تخریب لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) و فشار چشم را وعده می دهد.

راه چاره هایی برای پیشگیری از سندروم بینایی رایانه

مارک روزنفیلد، استاد کالج بینایی سنجی سانی بیان می کند که هیچ شواهدی مبنی بر این که این لنز های فیلتر کننده نور آبی، فشار چشم را کاهش دهند وجود ندارد. مسئله این است که نمایشگر ها نور آبی را ساطع می کنند، اما هیچ مدرکی مبنی بر این که نور آبی باعث ایجاد آن مسائل چشمی شود، وجود ندارد.

سندروم بینایی رایانه

تا آن جا که تحقیقات نشان داده است، سندروم بینایی رایانه چیزی بیش از مجموعه علایم کوتاه مدت نیست. روزنفیلد اظهار می کند که هیچ شواهدی وجود ندارد که باعث آسیب طولانی مدت به چشم یا تغییر در شماره چشم شود. با وجود این، ساعت ها استفاده از رایانه قطعاً چشم را خسته می کند. این خستگی واقعاً به خود این فناوری کمتر مربوط می شود و بیشتر به نوع کار هایی مربوط است که ما روی نمایشگر انجام می دهیم.

کار نزدیک فعالیتی است که با نگاه کردن از فاصله نزدیک به آن، آن را انجام می دهیم. در انجام این فعالیت ها برای این که بتوانیم تمرکز کنیم، چشمان ما به سمت داخل می چرخد؛ بنابراین خواندن یا تمرکز روی چیزی که در مقابل ماست، به چشم ما فشار می آورد. ما همچنین اغلب در هنگام انجام چنین کار هایی کمتر پلک می زنیم. مشکل این است که ما غالباً به صفحه نمایش طولانی تر از مطالب چاپی نگاه می کنیم.

قانون 20-20-20 را دنبال کنید

بعد از 20 دقیقه کار، به چیزی در 20 فوتی (6 متر) خود به مدت 20 ثانیه نگاه کنید تا چشمانتان استراحت کنند.

در حالی که این کار را انجام می دهید، به شرایط پنجره در دفتر کار خود توجه کنید. آیا صفحه رایانه شما روبه روی یک پنجره روشن است؟ این موضوع باعث می شود تمرکز چشم شما بیشتر شود.

روزنفیلد می گوید: ما به طور کلی توصیه می کنیم تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین منطقه اتاق بیشتر از نسبت سه به یک نباشد. پرده ها را بالا بکشید یا بعضی از لامپ ها را روشن کنید.

فاصله صفحه نمایش

چشمان ما باید روی چیز های نزدیک و البته روی متن های کوچک تر تمرکز بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که ساعت ها نگاه کردن به تلفن همراه احتمالاً احساس خستگی بیشتری نسبت به نگاه کردن به لپ تاپ برای همان مدت زمان در پی دارد چرا که با رایانه ها، متن احتمالاً بزرگ تر و صفحه نمایش دورتر است (فاصله ایده آل حدود 40 سانتی متر است). اگر عینک به چشم می زنید بدون هیچ ترسی به چشم پزشک بگویید که چه مدت زمان از روی صفحه نمایش مطالعه می کنید، در چه فاصله ای از نمایشگر می نشینید و اگر از چندین مانیتور رایانه استفاده می کنید، این بدان معنی است که برای خواندن یک مساحت گسترده تر به لنز پهن تری نیاز دارید.

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 390

به "راه چاره هایی برای پیشگیری از سندروم بینایی رایانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره هایی برای پیشگیری از سندروم بینایی رایانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید