راهنمای کامل راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز در خانه های کوچک

به گزارش خیمه نیوز، سال نو اغلب با تصمیمات نو همراه است و برای بسیاری از افراد، قسمتی از این تصمیمات بر آمادگی جسمانی و سلامتی متمرکز است. یک باشگاه اختصاصی خانگی البته یک ضرورت نیست، اما اگر به میزان کافی خوش شانس باشید که فضای لازم را داشته باشید، می تواند یک انتخاب لوکس واقعی باشد، به خصوص اگر به خوبی طراحی شده باشد. برای اینکه باشگاه خانگی خود را به مکانی تبدیل کنید که در آن از گذراندن زمان لذت ببرید، باید کمی فکر کنید و روی طراحی آن تمرکز کنید.

راهنمای کامل راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز در خانه های کوچک

اهداف تناسب اندام شما در خانه هر چه که باشد، ایجاد یک باشگاه خانگی یا محل تمرین شخصی احتیاجی به زمان یا هزینه زیادی ندارد. در اینجا ما مواردی که باید در نظر گرفته گردد، تجهیزات ضروری و بعضی از گزینه های ارزان را تجزیه و تحلیل می کنیم. با ما همراه باشید.

لیست محتوا

اهداف شما نوع تجهیزات و طراحی فضای شما را معین می نمایند

فضای مناسب را پیدا کنید

در حین استفاده از باشگاه خانگی، کم کم تجهیزات را اضافه کنید

مزایای یک باشگاه ورزشی خانگی چیست؟

راه اندازی باشگاه خانگی

چگونه یک باشگاه خانگی را طراحی کنیم؟

به چه تجهیزات برای راه اندازی باشگاه خانگی احتیاج دارید؟

یک فضای انگیزه بخش درست کنید

به برنامه خود پایبند باشید

پرداختن به جزئیات

اهداف شما نوع تجهیزات و طراحی فضای شما را معین می نمایند

وقتی برای اولین بار آغاز به برنامه ریزی برای ورزش کردن در خانه می کنید، به این فکر کنید که چه نوع تمرینی را می خواهید انجام دهید و هر چند وقت یک بار. از خودتان بپرسید از چه نوع تمرینی بیشتر لذت می برم؟ پاسخ شما می تواند به شما یاری کند تا برنامه ریزی برای فضای مورد احتیاج خود و نوع تجهیزاتی که بیشتر استفاده می کنید را آغاز کنید.

شاید از یوگا لذت می برید و هدف شما این است که بیشتر تمرین کنید، پس این شامل چه چیزی می گردد؟ احتمالاً یک تشک، فضایی برای حرکت روی تشک، بلوک های یوگا، تسمه ها و شاید راهی برای دیدنی ویدیوهای یوگا آنلاین.

شاید ورزش مورد علاقه شما یک تمرین HIIT است که به طور متناوب بین دویدن سرعتی و وزنه زدن انجام می گردد. بنابراین باید در خصوص وزنه هایی که احتیاج دارید فکر کنید و اینکه آیا می خواهید در فضای باز بدوید یا روی تردمیل.

فضای مناسب را پیدا کنید

مکانی که باشگاه خانگی خود را راه اندازی می کنید بسته به تمرین هایی که می خواهید انجام دهید و تعداد تجهیزاتی که دارید فرق دارد. شما می توانید یک اتاق خواب اضافی، یک گاراژ یا یک فضای خالی در زیرزمین ایجاد کنید. حیاط خلوت، راهرو یا حتی یک گوشه کوچک در اتاق نشیمن، همگی می توانند فضاهای مناسبی برای ورزش باشند.

معین کنید که آیا به یک تشک احتیاج دارید یا باید پالت های فومی را برای محافظت از خود (و مفاصل خود بسته به ورزش خود) نصب کنید.

در حین استفاده از باشگاه خانگی، کم کم تجهیزات را اضافه کنید

خرید تمام تجهیزات فانتزی در همان اول کار وسوسه انگیز است، اما هوشمندانه تر است که هر بار کمی به تجهیزات باشگاهتان اضافه کنید، به خصوص زمانی که در حال معین فضا و تعداد دفعات استفاده از باشگاه خود هستید.

در واقع لازم نیست همه چیز را یکجا خریداری کنید. با چند چیز آغاز کنید که می دانید فوراً از آن ها استفاده می کنید. سالن بدنسازی خانه شما باید برای شما سفارشی گردد. پس آن را با اقلامی که می دانید استفاده خواهید کرد، پر کنید.

اگر متوجه شدید که در استفاده از باشگاه خود ثابت قدم بوده اید یا اگر قوی تر می شوید و به وزنه های سنگین تری احتیاج دارید، در این زمان است که باید خرید بعدی خود را انجام دهید یا چیزی گران تر خریداری کنید.

مزایای یک باشگاه ورزشی خانگی چیست؟

اگر زمان کافی برای مراجعه به باشگاه در بیرون از منزل را ندارید، یک باشگاه خانگی راه چاره شما است. در این حالت شما می توانید بدون خروج از خانه به نتایجی که می خواهید برسید.

در حقیقت بسیاری از مردم نتایج بسیار بهتری از تمرین در خانه دریافت می نمایند. در مدت زمانی که برای آماده کردن کیف باشگاه، مراجعه به باشگاه، انتظار برای استفاده از دستگاه ها، یافتن یک کمد و رسیدن به وسایل مورد نظر احتیاج است، می توانید یک جلسه تمرین کامل را در خانه انجام دهید.

برای آغاز به هیچ وسیله خاصی احتیاج ندارید، اما بعد از مدتی می توانید روی دمبل و یک توپ باشگاه سرمایه گذاری کنید.

همه چیز به تنوع بستگی دارد. تغییر در تمریناتی مانند اسکات، لانژ، ددلیفت، برپی، پرس آپ، کشش و حرکات پرش راه های بسیار خوبی برای سوزاندن چربی هستند.

در سطح آمادگی جسمانی خودتان تمرین کنید و همواره قبل از آغاز ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

راه اندازی باشگاه خانگی

معین اهداف واقع بینانه برای فضای تمرین و طراحی آن حول آن اهداف با پرسیدن چند سوال کلیدی از خود آغاز می گردد.

به این مسایل فکر کنید:

  • با باشگاه خانگی در پی چه چیزی هستید؟
  • به چه مقدار فضا احتیاج دارید؟
  • چه تجهیزاتی را دوست دارید؟
  • چند نفر از فضا استفاده خواهند کرد؟
  • چه نوع تمریناتی را انجام خواهید داد؟
  • بودجه شما چقدر است؟

پاسخ به این سؤالات می تواند به راهنمایی فرایند طراحی شما یاری کند، مشروط بر اینکه با خودتان صادق باشید.

اغلب مردم تجهیزاتی را می خرند که درباره شان شنیده اند اما هرگز از آن ها استفاده ننموده اند. من یک دستگاه سیم کش پارویی می خواهم زیرا شنیده ام با آن شما کالری بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها می سوزانید. اینها اشتباهات بزرگی هستند. اگر تجهیزات، فضای کافی برای جابجایی آسان باقی نگذاشته باشد، از آن ها استفاده نخواهید کرد. اگر تمرین یا حرکتی را دوست ندارید، مهم نیست که چقدر مفید است زیرا از آن استفاده نخواهید کرد.

چگونه یک باشگاه خانگی را طراحی کنیم؟

عملکرد صحیح وسایل تمرینی عامل کلیدی در طراحی باشگاه خانگی است، فضاها باید منطقه بندی شوند تا اطمینان حاصل گردد که تمام تمرین ها می توانند در فضای کافی انجام شوند.

مقدار باشگاه خانگی بسیار مهم است. شما باید فضای کافی برای رسیدن به اهداف تمرینی خود را داشته باشید. اگر به طور منظم به باشگاه خانگی خود می روید، بنابراین باید فضایی را انتخاب کنید که از گذراندن وقت در آن لذت ببرید و فضای کافی برای احساس آرامش داشته باشید.

ایده خوبی است که فضاهای مختلف داخل باشگاه خانگی خود را به وضوح تعریف کنید. به عنوان مثال یک منطقه برای یوگا، یک بخش برای وزنه ها، یک گوشه برای کاردیو. هر تمرین با ذهنیت متفاوتی همراه است و این باید در خود فضا منعکس گردد.

به منظور طراحی یک باشگاه مناسب برای شما، ابتدا باید در خصوص آنچه واقعاً در آنجا انجام خواهید داد و تجهیزاتی که برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود احتیاج دارید صادق باشید.

هنگام ترسیم پلان زمین، در خصوص مقدار اتاقی که در اختیار دارید و وسایلی که قرار است در آن مستقر گردد، منطقی باشید. اگر همه چیز خیلی نزدیک به هم باشد و فضای کمی برای تمرین باقی بماند، از ورزش لذت نخواهید برد.

مکان مناسب را برای باشگاه خانگی خود انتخاب کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از چه دستگاه هایی قرار است بهره ببرید و اینکه چه نوع تمریناتی را قرار است انجام دهید، روی انتخاب مکان مناسب در خانه خود برای راه اندازی باشگاه تمرکز کنید. انتخاب فضای مناسب می تواند بر نحوه استفاده منظم شما از باشگاه خانگی تاثیر بگذارد. زیرزمین ها اغلب یک انتخاب منطقی هستند زیرا معمولاً فضای خالی دارند و ساکت تر هستند. اگر کفپوش بتنی داشته باشند نیز بهتر از سایر اتاق ها می توانند وزن وسایل و وزنه های سنگین را تحمل نمایند. البته گاراژها هم مزایای مشابهی را ارائه می دهند.

اما اگر ایده رفتن به یک زیرزمین تاریک ممکن است تمایل شما را برای ورزش کردن کمتر کند، یک اتاق خواب اضافی یا فضای خالی معین شده در طبقات اصلی یا بالای خانه (یا هر جایی که نور طبیعی بیشتری وجود دارد) می تواند خوب باشد. در واقع معین فضایی برای ورزش کردن می تواند تفاوت ذهنی زیادی ایجاد کند. انتخاب مکانی که کمی ایزوله تر است نیز می تواند به تمرکز شما یاری کند.

یکی از مهمترین جنبه های طراحی یک باشگاه خانگی که در واقع از آن استفاده خواهید کرد، ایجاد فضایی دلپذیر و مطبوع است. اتاقی با نور طبیعی و تهویه زیاد انتخاب کنید. در صورت امکان، از یک تلویزیون صفحه تخت بهره ببرید تا بتوانید یک مربی شخصی را روی صفحه دیدن کنید و روال خود را دنبال کنید.

در نهایت، یک سیستم ذخیره سازی سازمان یافته برای نگهداری از وزنه ها و دمبل ها ایجاد کنید تا به شما یاری کند باشگاه خانگی شما مرتب و مجذوب کننده باشد. قلاب یا قفسه هایی را برای تمیز و مرتب نگه داشتن وزنه ها، ماشین آلات یا سایر ابزارها انتخاب کنید. با رنگ یا دیوارپوش های پارچه ای خلاقیت به خرج دهید تا به فضای خود حسی از سبک شخصی بدهید. با کمی برنامه ریزی و خلاقیت می توانید فضای باشگاهی در خانه ایجاد کنید که مشتاقانه منتظر استفاده از آن باشید.

مقدار مناسب برای یک باشگاه خانگی چه مقدار است؟

مقدار باشگاه خانگی شما واقعاً به آنچه می خواهید در آن قرار دهید بستگی دارد.

این مسأله کاملاً به احتیاجهای شما بستگی دارد. اگر فضای تمرینی برای انجام یوگا به صورت شخصی می خواهید، فقط به یک فضای کوچک به مقدار یک اتاق خواب کوچک احتیاج دارید که می توان روکش آینه را به دیوارهای آن اضافه نمود تا احساس جادار بودن را ایجاد کند.

با این حال، اگر در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک باشگاه خانگی با تجهیزات کامل هستید و تردمیل، وزنه و غیره دارید، قطعا به فضای بیشتری احتیاج خواهید داشت. ارتفاع را نیز در نظر بگیرید. اگر سقف های کوتاه دارید، ورزش با شدت بالا همراه با پرش چالش برانگیزتر خواهد بود.

به عنوان یک راهنمای تقریبی، شورای ورزش آمریکا توصیه می نماید که برای ورزش با وزنه های آزاد به فضایی بین 6 تا 15 متر مربع احتیاج دارید. اگر یک تردمیل اضافه کنید و به 9 متر مربع اضافی احتیاج خواهید داشت.

کفپوش و دیوارهای باشگاه خانگی

کفپوش و دیوارهای باشگاه خانگی باید بادوام بوده و به راحتی تمیز شوند.

بعضی از کفپوش های انعطاف پذیر ایده خوبی هستند. این اغلب به معنی در هم تنیدگی کفپوش های لاستیکی یا وینیل است، مشابه آنچه در سالن های ورزشی استفاده می گردد، دیوار به دیوار یا به عنوان یک حصیر بزرگ در بالای کف پوش های دیگر نصب می گردد.

گزینه دیگر استفاده از تشک های بالشتکی است که می توانند به صورت جداگانه، در منطقه ها تمرینی مجزا، روی یک کف سخت از جنس چوب، سرامیک یا بتن نصب شوند. (فرش ایدئال نیست، زیرا تمیز کردن آن سخت است.) در واقع چند نوع تشک مختلف یکی برای وزنه و دیگری برای یوگا. تشک های انفرادی را نیز می توان در زیر تجهیزاتی مانند دوچرخه های ثابت قرار داد تا سر و صدا را کاهش دهد و قطرات عرق را بگیرد.

بعلاوه آینه هایی را به دیوارهای باشگاه خانگی خود اضافه کنید (دیوارهای آینه ای یا آینه های قاب دار بزرگ) تا حس فضا را بزرگ تر کنید و به شما اجازه دهد هنگام تمرین فرم خود را آنالیز کنید.

به نورپردازی باشگاه خانگی توجه کنید

شما مجبور نیستید فضای تمرین خود را با نوری که در یک باشگاه تجاری پیدا می کنید، مقایسه کنید. نصب لایه های روشنایی با وسایل نوری متعدد و استفاده از دیمر برای کنترل آن وسایل، می تواند فضای مجذوب کننده تری ایجاد کند و اجازه دهد سطوح نور برای فعالیت های مختلف تنظیم گردد.

جریان هوا در باشگاه خانگی شما

هوای راکد در یک باشگاه خانگی اصلا چیز مجذوب کنندهی نیست. شما بیش از حد گرم خواهید شد، رطوبت نفس و عرق شما در اتاق روی وسایل و شیشه ها می نشیند و بوی آن اصلا دلنشین نخواهد بود. اگر گردش طبیعی هوا در باشگاه خانگی شما وجود ندارد، روی یک سیستم تهویه جدی سرمایه گذاری کنید.

محیط باشگاه خانگی

برترین کار این است که فضای تمرین شما عاری از عواملی مانند کاغذ، حیوانات خانگی سرگردان، پشته های لباس های شسته شده و ابزارآلات، و هر نوع شلوغی دیگر باشد. اگر این امکان را دارید که یک اتاق را فقط به ورزش اختصاص دهید، از بین بردن عوامل حواس پرتی راحت تر خواهد بود. علاوه بر یک فضای مرتب، بسیاری از مردم نصب پوسترهای الهام بخش و دکورهای شاد را مفید می دانند. حداقل یک آینه بزرگ روی دیوار می تواند به شما یاری کند تا هنگام ورزش روی فرم بدن خود تمرکز کنید.

ذخیره سازی و مرتب کردن وسایل

در کنار خلوت کردن فضا، حتماً برای ذخیره سازی و مرتب کردن وسایل در باشگاه خانگی خود برنامه ریزی کنید. بسته به تجهیزات شما، فقط چند کابینت برای نگهداری طناب های پرش، تشک ها، غلتک های فوم، توپ ها، مجله ها و مجلات ورزشی و حوله های تمیز کافی است.

تجهیزات صوتی/بصری برای الهام بخشیدن به تمرین شما

در یک باشگاه ورزشی حرفه ای، به احتمال زیاد موسیقی و یک یا دو تلویزیون وجود دارد که حواس شما را پرت می نماید یا سرگرم می نماید وقتی روی تردمیل یا دوچرخه ورزشی رکاب می زنید و علتی وجود ندارد که هنگام طراحی یک باشگاه خانگی از این وسایل استفاده نکنید.

حداقل، یک بلندگوی هوشمند که بتوانید آن را با صدایی کنترل کنید تا موسیقی کاملاً مناسب را تداعی کنید، یکی از ضروریات است. بهتر از این، یک تلویزیون هوشمند دیواری به گذراندن زمان یاری می نماید یا می توانید از آن برای تنظیم کلاس های ورزشی آنلاین بهره ببرید.

تزیین باشگاه خانگی

تزئین یک باشگاه خانگی با همان کیفیتی که در داخل خانه انجام می دهید برای موفقیت آن حیاتی است. این مسأله فقط به نورپردازی محدود نمی گردد، بلکه رنگ ها، دکوراسیون و آکوستیک نیز همه به مقدار تجهیزاتی که انتخاب می کنید اساسی هستند.

مردم اغلب تصور می نمایند که باشگاه خانگی فقط به تجهیزات مربوط می گردد. اما اینطور نیست، همانطور که یک باشگاه واقعی فقط به تجهیزات تمرینی مربوط نمی گردد.

موسیقی، نور و فضای ورزشی، همه و همه کیفیت تمرینات شما را شکل می دهند.

این عناصر به شما یاری می نمایند فضایی را ایجاد کنید که با احتیاجهای خاص شما مطابقت داشته باشد: همانطور که یک اتاق خواب آرام یا یک آشپزخانه کاربردی طراحی می کنید، باید هنگام برنامه ریزی یک باشگاه ورزشی خانگی که به همان مقدار انرژی زا، آرامش بخش و انگیزه دهنده باشد، مراقب باشید.

آینه ها هنگام انجام تمرینات ورزشی مانند یوگا مفید هستند و بعلاوه به افزایش فضاهای کوچکتر و انعکاس نور یاری می نمایند.

علاوه بر موارد فوق، گیاهان خانگی تصفیه نماینده هوا… هوا را تازه می نمایند و فوق العاده به نظر می رسند.

برترین رنگ برای رنگ آمیزی باشگاه خانگی چیست؟

برترین رنگ برای یک سالن بدنسازی خانگی باید واقعاً رنگی باشد که شما آن را دوست داشته باشید، به شما انگیزه دهد که در اتاق باشید و از آن لذت ببرید. اگر در پی روانشناسی رنگ برای برترین رنگ برای یک باشگاه خانگی هستید، به رنگ های آبی و سبز کم رنگ فکر کنید. سایه های شاداب و تازه ای را انتخاب کنید که برای افزایش تمرکز و بهره وری شناخته شده است.

به چه تجهیزات برای راه اندازی باشگاه خانگی احتیاج دارید؟

اگر از دویدن متنفرید، تردمیل احتمالا برترین سرمایه گذاری ممکن نیست. و اگر تا به حال یک پرس سرشانه انجام نداده اید، بهتر است با یک نوار مقاومتی آغاز کنید تا اینکه دمبل های تازه گران قیمت خریداری کنید.

هر نوع تمرینی که قصد انجام آن را دارید و هر کاری که می توانید درازمدت انجام دهید، معین می نماید که در ابتدا به چه تجهیزاتی احتیاج دارید.

تنوع را در نظر داشته باشید

وقتی صحبت از ورزش می گردد، ثبات مهم است، اما تنوع نیز مهم است. یک برنامه تمرینی خوب شامل ترکیب از تمرینات کاردیو و قدرتی است، اما این بدان معنا نیست که شما باید برای یک ماراتن یا پرس سینه 150 کیلویی تمرین کنید. همه چیز به اهداف تناسب اندام یا کاهش وزن و نوع تمرینی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد.

کاردیو می تواند هر چیزی را از دویدن و دوچرخه سواری گرفته تا پرش جک و کیک بوکسینگ در بر داشته باشد. برای تمرینات قدرتی، تمرینات با وزن بدن، وزنه های آزاد یا نوارهای مقاومتی همگی می توانند مفید باشند. هر تمرینی که قصد انجام آن را در خانه دارید، سعی کنید ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی را که برای شما و اهدافتان مفید است، ترکیب کنید.

در اینجا چندین مورد از ضروری ترین موارد برای باشگاه خانگی، از سطوح اولیه تا پیشرفته را لیست نموده ایم. و به یاد داشته باشید، می توانید در حین حرکت یا زمانی که معین می کنید به چه چیز دیگری احتیاج دارید، وسایل را زیاد و کم کنید:

وسایل اولیه (ارزان)

  • تشک ورزشی یا تشک یوگا
  • نوارهای مقاومتی (سبک، میانه، سنگین)
  • توپ پایداری
  • نیمکت، نیمکت پله یا جعبه (چیزی برای بالا بردن شما)
  • میز پرس
  • لباس ورزشی
  • طناب بازی

وزنه ها

  • بند TRX (این ابزار برای مبتدیان یا قبل از سرمایه گذاری روی وزنه عالی است.)
  • دمبل (سبک، میانه، سنگین)
  • دمبل های قابل تنظیم (این دمبل ها می توانند گران باشند، اما به فضای کمتری احتیاج دارند.)
  • توپ پزشکی (کیسه های شن نیز مشابه هستند.)
  • کتل بل
  • وزنه هالتر
  • جلیقه وزنه دار

از قلم نیاندازید اگر وزنه ندارید، انجام حرکات با وزن بدن می تواند یک ورزش عالی باشد!

تمرینات هوازی

  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت
  • الپتیکال
  • سیم کش پارویی
  • اسکی فضایی
  • دستگاه کوهنوردی عمودی
  • پله نورد
  • دوچرخه تهاجمی
  • نردبان چابکی

از قلم نیاندازید کاردیو می تواند شامل مواردی مانند جک های پرش، راه رفتن با قدرت، طناب زدن، راه رفتن لانژ، برپی یا دویدن در بیرون هم باشد.

تجهیزات پیشرفته (گران تر)

  • کیسه بوکس
  • طناب های نبرد
  • سیم کش عمودی
  • قفسه اسکوات

سایر وسایل بدنسازی خانگی که باید در نظر بگیرید

  • فوم غلتک یا تفنگ ماساژ
  • فن
  • حوله
  • آینه
  • تخته سیاه برای یادداشت تمرینات به جای کوشش برای خواندن از روی گوشی
  • فضای ذخیره سازی برای تجهیزات ورزشی (مانند قفسه دمبل یا پایه دیواری برای توپ پایدار)

یک فضای انگیزه بخش درست کنید

متخصصان حوزه تربیت بدنی همه بر اهمیت حال و هوای باشگاه خانگی تاکید می نمایند که به گفته آن ها می تواند نقش مهمی در مقدار استفاده از آن داشته باشد. در طراحی یک فضای تناسب اندام در خانه عناصری مانند نور، چشم انداز و حس آرامش ارگانیک ضروری هستند.

زمانی که ورزش می کنید، بدن شما خسته است و تحت فشار قرار می گیرد. بنابراین داشتن یک محیط تمرینی که الهام بخش، روشن و نیروبخش باشد، تنها به ایجاد نتیجه ای یاری می نماید که در کوشش برای رسیدن به آن هستید. سلامتی فقط جسمی نیست، بلکه روانی نیز است.

مطمئن شوید که فضای تمرین شما جایی است که واقعاً می خواهید زمان خود را بگذرانید. اگر زیرزمین تاریک به شما انگیزه نمی دهد، آن را با چند قفسه، حصیر یا رنگ تزئین کنید. اگر در گاراژ خود ورزش می کردید اما به علت سرد بودن هوا تمریناتتان متوقف شده است، به آنجا بخاری اضافه کنید.

تصاویر انگیزشی، نقل قول ها یا اضافه نمودن تلویزیون برای پخش کلاس های آنلاین می تواند به مجذوب کننده تر شدن فضا یاری کند. افزودن چراغ های بیشتر، یک بلندگوی بلوتوث، یک تایمر یا یک آینه تمام قد نیز می تواند یک منطقه سفارشی تر و الهام بخش تر ایجاد کند.

به برنامه خود پایبند باشید

در نهایت، یک باشگاه ورزشی خانگی سرمایه گذاری ای است که می تواند از عضویت گران قیمت در باشگاه های تجاری جلوگیری کند و روال تمرینی روزمره شما را راحت تر کند. هنگام تمرین در این باشگاه می توانید از دوش خانه خودتان بهره ببرید، احتیاجی نیست عرق دیگران را از روی نیمکت پاک کنید و مجبور نیستید منتظر استفاده از تجهیزات بمانید. اما به دست آوردن چنین فوایدی مستلزم فضایی است که به مقدار کافی انرژی بخش و الهام بخش باشد تا شما را همواره به این باشگاه خانگی بازگرداند.

حفظ انگیزه برای ورزش کردن، به خصوص در خانه، می تواند سخت باشد. برای بعضی از افراد، ورزش کردن در خانه نظم بیشتری نسبت به وقت گذاشتن برای رفتن به باشگاه احتیاج دارد.

وقتی در خانه هستید، چیزهای بسیار دیگری وجود دارد که می تواند جای ورزش را بگیرد. بنابراین بسیار مهم است که تمریناتی را پیدا کنید که دوست دارید انجام دهید و برای هر تمرین برنامه ریزی داشته باشید.

و از قلم نیاندازید، دعوت از اعضای خانواده برای پیوستن به شما برای تمرین می تواند انگیزه دهنده باشد. بعلاوه می توانید همسرتان را به چالش بکشید تا ببینید چه کسی می تواند یک تمرین را سریع تر انجام دهد. بازنده باید شام درست کند!

پرداختن به جزئیات

متخصصان می گویند برای رقابت با یک باشگاه تجاری کاملاً مجهز، ممکن است فضا را با اضافه نمودن امکانات رفاهی مبتکرانه مانند ذخیره آب و کفش، گیاهان گلدانی، سیستم موسیقی یا تلویزیون، آثار هنری یا سایر جزئیات تزئینی تکمیل کنید.

چیزها را طوری سازماندهی کنید که اقلام کاربردی بیرون باشند، اما به گونه ای که مرتب و زیبا باشد. بنابراین یک تخته چوبی زیبا برای گذاشتن بطری های آب و آویزان کردن طناب های پرش و نوارهای کششی تهیه کنید و از تلنبار کرد وسایل روی هم خودداری کنید.

منابع: Houzz Inc, Indian Express, Cleveland Clinic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1546

به "راهنمای کامل راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز در خانه های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل راه اندازی یک باشگاه خانگی مجهز در خانه های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید