تور افریقای جنوبی: دیدنی های پرتوریا ، شهری تاریخی در آفریقای جنوبی

به گزارش خیمه نیوز، عشق برادرانه نامی ست که شهر پرتوریا به آن معروفیت دارد. شهری که به عنوان مرکز اداری آفریقای جنوبی شناخته شده اما با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی خارق العاده از دید گردشگران پنهان نمانده و در کنار سافاری های جنگل، تفریحات ساحلی و دیگر بناهای تاریخی در فهرست معروفترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی قرار گرفته است. دیدنی های پرتوریا و برترین زمان بازدید از این شهر مجذوب کننده مطالبی هستند که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

تور افریقای جنوبی: دیدنی های پرتوریا ، شهری تاریخی در آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

دو شهر کیپ تاون و ژوهانسبورگ نام هایی شناخته شده برای گردشگران تور آفریقای جنوبی هستند اما در این بین بدون گردش یک روزه در شهر پرتوریا سفر به آفریقای جنوبی نا تمام می ماند. پرتوریا شهری ست که طبیعتی بی نظیر داشته و با بناهای تاریخی چند صد ساله بخش مهمی از تاریخ پر پیچ و خم آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد. تماشای های پرتوریا جاذبه های تاریخی و طبیعی را در برمی گیرد.

آشنایی با پرتوریا در آفریقای جنوبی / Pretoria in South of Africa

نام پرتوریا در میان برنامه سفر بازدید از جاذبه های آفریقای جنوبی دیده می گردد. پرتوریا شهری تاریخی ست که به عنوان مرکز اداری آفریقای جنوبی شناخته شده و بیشتر ادارات، دانشگاه ها و ساختمان های مهم سیاسی را در خود دارد؛ اما این ادارات دولتی نیستند که تا این میزان پرتوریا را معروف نموده اند بلکه طبیعت خارق العاده و بناهای تاریخی گردشگران را به سوی پرتوریا می کشانند. به ویژه اگر پاییز را برای بازدید از این شهر انتخاب کنید درختان جوالدوز با شکوفه های بنفش که اطراف خیابان ها را محاصره نموده اند گردشگران شیفته خود می نمایند. نکته جالب اینکه پرتوریا در سال 1855 از طریق شخصی به نام پرتوریوس و به همین علت به پرتوریا معروف شد. این شهر تنها 30 دقیقه با ژوهانسبورگ فاصله دارد.

معماری شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی

در ادامه مطلب تماشای های پرتوریا به آنالیز معماری این شهر زیبا می پردازیم. طراحی متفاوت خیابان ها و کوچه های از ویژگی های اصلی پرتوریا به شمار می رود. معماری این شهر الهام گرفته شده از دوران استعمار است که با معماری سنتی آفریقای جنوبی تلفیق و چهره ای خاص به پرتوریا بخشیده است. تمامی ساختمان های این شهر با نظمی خاص در جای خود قرار گرفته و داستانی تاریخی را در پس دیوارهای خود دارند. به بیان دیگر گشت و گذار در پرتوریا می تواند شما را به تماشا تاریخ پر فراز و نشیب آفریقای جنوبی ببرد. بنای تاریخی ورترکر با سنگ گرانیتی، ورزشگاه ورزشی لوفتوس ورسولد، ساختمان ریاست جمهوری و ساختمان تئاتر شهر تنها چند نمونه از این بناهای ارزشمند هستند که در پرتوریا گردشگران را به سوی خود جذب می نمایند.

جاذبه های طبیعی شهر پرتوریا

پارک های ملی و درختان جوالدوز بخشی از تماشای های پرتوریا را تشکیل می دهند. در این شهر می توانید بخشی از گردش خود را به بازدید از باغ جانور شناسی و باغ گیاه شناسی اختصاص دهید. در این بین پارک های ملی آفریقا را هم باید به جاذبه های طبیعی شهر پرتوریا افزود. در این مکان های حفاظت شده می توان انواع حیوانات آفریقا را در محیطی کاملا طبیعی دید. پارک ملی گروئنکلوف، پارک ملی ریتولی، پارک ملی مولتا اسپرویت، پارک ملی فائری گلن و زیستگاه حیات وحش واندربوم از مکان های طبیعی بسیار جذابی هستند که در سفر به پرتوریا از تماشا آن ها لذت خواهید برد. بعلاوه درختان جوالدوز با شکوفه های بنفش از دیگر صحنه های تماشایی ست که در پرتوریا نظر گردشگران را به سوی خود جلب نموده اند.

جاذبه های تاریخی شهر پرتوریا

شهر پرتوریا بخشی از معروفیت خود را مدیون بناهای تاریخی خود می باشد. بناها و یادگارهایی که از دوران پارینه سنگی تا اتمام دوران استعمار را در بر می گیرد. پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر حتما از موزه ملی پرتوریا تماشا کنید چرا که این موزه با به نمایش گذاشتن آثار عصر آهن و دوران آهن چشم گردشگران را به خود خیره می نماید. انواع آثار ساخته شده تزیینی از طلا، عاج فیل، تندیس های سفالین، آثار سرامیکی، مهره های عجیب و غریب، آثار مسی و آهنی به جا مانده از قرون 13 میلادی را نیز می توانید در موزه مپونگوبوه مشاهده کنید. ساختمان مجلس و ساختمان ریاست جمهوری از دیگر تماشای های پرتوریا هستند که در فهرست جاذبه های تاریخی این شهر قرار می گیرند.

برترین زمان بازدید از پرتوریا

همانطور که گفته شد پرتوریا در فاصله 30 دقیقه ای از شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته و طبیعتاً برترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی زمانی مناسب برای بازدید از شهر پرتوریا نیز به شمار می رود. البته اگر می خواهید در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی پرتوریا از قدم زدن در این شهر و تماشا خیابان های پوشیده شده از شکوفه های بنفش نیز لذت ببرید پیشنهاد می کنیم ماه های سپتامبر و اکتبر را به سفر انتخاب کنید. در این زمان ها درختان شکوفه داده و حتی قدم زدن در پرتوریا نیز لذتی غیرقابل وصف خواهد داشت. نکته مهم اینکه دمای هوای پرتوریا در بیشتر مواقع کمی بیشتر از ژوهانسبورگ است پس همراه داشتن لباس مناسب و البته پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی را از قلم نیاندازید.

تماشای های پرتوریا؛ مرکز اداری آفریقای جنوبی

خانه موزه ملرُز Melrose House، خانه موزه کروگر Kruger House Museum، پارک آزادی Freedom Park، ذخیره گاه طبیعی مورلتا کلوف، مرکز یوزپلنگ آن ون دیک، بنای یادبود Voortrekker و باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا از دیگر تماشای های شهر پرتوریا هستند. شما می توانید برای بازدید از این شهر در تورهای یک روزه که در این مقصد برگزار می شوند شرکت کنید. این تورها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که بازدید از معروفترین جاذبه های شهر را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید …

سوغات آفریقای جنوبی

برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر نمایند؟

سوغات آفریقای جنوبی | یادگاری های از سرزمین طلا و طبیعت

برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

کدام ایرلاین ها از تهران به آفریقای جنوبی پرواز دارند؟

برترین مراکز خرید ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1282

به "تور افریقای جنوبی: دیدنی های پرتوریا ، شهری تاریخی در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: دیدنی های پرتوریا ، شهری تاریخی در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید