راهنمای سفر به سریلانکا

به گزارش خیمه نیوز، سریلانکا کشوری است واقع در جنوب قاره آسیا، اقیانوس هند که به لطف هم جواری با اقیانوس هند، از سواحل زیبا و دل انگیزی برخوردار است که در قدیم نام این کشور سیلان بوده است.

راهنمای سفر به سریلانکا

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

وجود طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی متعدد، مناظر باستانی و غذاهای لذیذ و متنوع سریلانکا سبب شده که هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر نمایند.

قهوه، کائوچو و نارگیل از فرآورده های مهم این کشور هستند. از سرگرمی های کشور سریلانکا می توان به سافاری، موج سواری، کوهنوردی در بلندترین قله های سریلانکا، غواصی، مسابقه توک توک، ماهیگیری، رفتینگ، بالون سواری و تماشای نهنگ ها اشاره نمود.

موقعیت: جنوب شرق آسیا

پایتخت: کلمبو

زبان: سینهالی و تامیل

دین رسمی: بودایی

ساعت محلی: 2 ساعت جلوتر از ایران

پول رایج: روپیه سریلانکا

وسعت: 65.610 کیلومتر مربع

جمعیت: 19.66 میلیون نفر

کلمبو عظیمترین شهر سریلانکا می باشد و پس از آن بنتوتا و کندی نیز از دیگر شهرهای عظیم و مهم کشور سریلانکا می باشند.

آب و هوای سریلانکا

آب و هوای غالب: استوایی

جزیره سریلانکا هوایی گرمسیری داشته و هوای آن نسبتاً متعادل می باشد.به طور کلی سریلانکا دارای دو فصل گرم و خشک است. در مناطق ساحلی هوا شرجی بوده و هرچه از ساحل دورتر شویم، هوا خشک تر می گردد.

سردترین ماه های سال در این کشور ماه های دسامبر، ژانویه و گرم ترین ماه ها نیز آپریل و آگوست می باشند.

بهترین زمان سفر به ارتفاعات مرکزی و سواحل غربی بین ماه های دسامبر تا مارس و برای سفر به سواحل شرقی از ماه می تا سپتامبر مناسب ترین زمان سفر می باشد.

دانستنی هایی در خصوص سریلانکا

* کریکت یکی از بازی های محبوب مردم سریلانکا است.

* در سریلانکا برنج و ادویه کاری در صبحانه هم سرو می گردد.

* مردم سریلانکا هنگام خوردن میوه ها هم به آنها نمک و فلفل می زنند.

مقاصد گردشگری

بیشتر جاذبه های کشور سریلانکا در شهرهای کندی، کلمبو و بنتوتا قرار گرفته و این سه شهر در جوار هم، مثلث طلایی سریلانکا را تشکیل می دهند. نقطه آغاز گردشگری در مثلث طلایی سریلانکا، شهر کلمبو می باشد که تنها فرودگاه بین المللی سریلانکا در آن واقع شده است.

از جاذبه های توریستی سریلانکا می توان به گال فیس گرین، موزه ملی کلمبو، معبد کلانیا راجا ماها ویهارا، پارک ویهاراماهادوی، موزه هلندی، بازار پتا، باغ وحش دی هیوالا، تفریحگاه ام تی لاوینا، دریاچه بیرا و مرکز خرید مجستیک، شهر باستانی سیگریا، شهر تاریخی گاله، غار دامبولا، جنگل حفاظت شده سیناراجا، قله آدم، پارک ملی یالا، پرورشگاه فیل پیناوالا، معبد دندان مقدس و ...اشاره نمود.

چطور به سریلانکا برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور سریلانکا، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور سریلانکا می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 214

به "راهنمای سفر به سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید