دستکش واقعیت مجازی تازه تسلا احساسات را درک می کند

به گزارش خیمه نیوز، محصول تولیدی تسلا از ویژگی هایی چون سیستم بازخورد لامسه ای و یک سیستم ثبت حرکت برخوردار بود. از آن زمان تا به امروز، تسلا تکنولوژی مورد استفاده در لباس هوشمند خود را توسعه داد.

دستکش واقعیت مجازی تازه تسلا احساسات را درک می کند

تسلا از جدیدترین دستکش واقعیت مجازی اش با نام CES2020 رونمایی کرد. شرکت تسلا، بخشی برای تولید لباس های هوشمند دارد. این لباس های هوشمند از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می کنند. لباس تسلا یا همان تسلا سوت (Teslasuit)اولین لباس هوشمندی است که علاوه بر پوشاندن کامل بدن، حرکات انسان را ثبت و ضبط می کند. تسلاسوت همچنین دارای کنترل آب و هواست.

تسلا به تازگی از فناوری پوشیدنی خود در نمایشگاه سی ای اس( CES ) که یکی از بزرگ ترین رویدادهای فناورانه جهان است، رونمایی کرد. توسعه دهندگان درباره بازار این دستکش هوشمند با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند.

نکته قابل توجه درباره دستکش هوشمند تسلا که از فناوری واقعیت مجازی استفاده می کند، امکان درک احساسات است. این تکنولوژی به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی اطلاعات حسی را از طریق لامسه دریافت کند. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا همواره از روابط انسان و تکنولوژی صحبت می کند.

او که در صحبت هایش نیمه خالی لیوان را می بیند و هوش مصنوعی را خطرناک تر از انرژی اتمی خطاب می کند، هر روز بیشتر غرق در جهانی تکنولوژ ی های نو می شود و دستگاه های نوین هوش مصنوعی اش را تولید می کند.

تسلاسوت نیز یکی از همین فناوری ها ست. تسلاسوت یک رابط کاربری دیجیتال برای شبیه سازی تجربه انسان ها و جهان فناوری است. این فناوری پوشیدنی مهارت های افراد را از طریق تکنولوژی شتاب می بخشد.

این تکنولوژی ابتدا در ذهن مصرف کننده طراحی و به سطوح بالای صنعت منتقل شده است. تسلا در سال 2018 اولین نمونه از محصولات پوشیدنی خود را تولید کرد. اولین محصول تسلا سوت یک لباس کامل بی سیم بود.

محصول تولیدی تسلا از ویژگی هایی چون سیستم بازخورد لامسه ای و یک سیستم ثبت حرکت برخوردار بود. از آن زمان تا به امروز، تسلا تکنولوژی مورد استفاده در لباس هوشمند خود را توسعه داد. در فرایند توسعه تسلاسوت، کارشناسان تسلا تصمیم گرفتند سیستم کنترل آب و هوا را به نفع تمرکز بر بازخورد لامسه ای و دیگر سیستم های مفیدتر، حذف کنند.

اکنون تسلا محصول دومی را راه اندازی کرده و آن دستکش واقعیت مجازی است. دستکش هوشمند تسلا با قدرت واقعیت مجازی به کاربر اجازه می دهد تا به طور مجازی اجسام فیزیکی را احساس کند؛ چیزی که تنها در فیلم های علمی- تخیلی ممکن بود.

فیلم بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) که سال 2018 استیون اسپیلبرگ از روی رمان علمی-تخیلی اثر ارنست کلاین ساخته بود، نمونه شاخص دستکش های هوشمند را نشان می داد. فیلم بازیکن شماره یک آماده، تنها یک ایده برای طراحی دستکش های واقعیت مجازی بود.

اسپیلبرگ که به هوش مصنوعی و فناوری های نو علاقه مند است، در فیلم خود نشان داد که دستکش واقعیت مجازی برای بازی یا سرگرمی طراحی نشده است. این فناوری پیچیده برای اهداف دیگری نیز مفید خواهد بود. برخلاف تصور عمومی، فناوری های پوشیدنی و واقعیت مجازی برای آموزش و لمس جهانهای جدید مناسب هستند.

دستکش تسلاسوت می تواند افق های تازه ای را در بخش هایی چون آموزش های فردی، ورزش، دارو و حتی صنعت هوافضا باز کند . دستکش تسلاسوت می تواند به همراه لباس پوشیدنی تسلاسوت استفاده شود. همچنین امکان استفاده جداگانه این فناوری ها وجود دارد.

قیمت دستکش واقعیت مجازی تسلا 5هزار دلار خواهد بود. این دستکش واقعیت مجازی مجهز به یک نمایش سه بعدی برای هر انگشت است. دستکش تسلاسوت در درک حس لامسه مشارکت کرده و کاربران را قادر می سازد به طور طبیعی بافت های مجازی را احساس کنند.

دستکش واقعیت مجازی تسلا حرکات دست را تشخیص می دهد و از آنها برای کنترل دقت حرکت استفاده می کند. سیستم بیومتریک یکپارچه این دستکش واقعیت مجازی اطلاعات را در لحظه جمع آوری می کند. همچنین حالت عاطفی، سطح استرس و اندازه ضربان قلب را فراهم می آورد.

سرگی آی نوسوف ( Sergei I. Nossoff)، مدیرعامل و هم بنیانگذار تسلاسوت گفت: ما دستکش تسلاسوت را برای توسعه قابلیت های آموزشی واقعیت تعمیم یافته (Extended reality) ساختیم، ولی آراستن ویژگی های یکپارچه محصول تولیدی مان باعث شد این دستکش هوشمند برای طیف وسیعی از صنایع مفید باشد.

دستکش تسلاسوت در نیمه دوم سال 2020 وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر تسلاسوت صنعت واقعیت تعمیم یافته را متحول کرده و کاربران می توانند از آن استفاده های گوناگونی کنند. آینده واقعیت مجازی از دیدگاه تسلا تسلط بر واقعیت است. جدیدترین محصول تسلاسوت با استفاده از ترکیب ویدئو و صوت، ابزار ارزشمندی برای آموزش خواهد بود. این دستکش علاوه بر تسریع فرآیند یادگیری در برخی صنایع منجر به بازگشت مثبت سرمایه ( ROI ) می شود.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 98

به "دستکش واقعیت مجازی تازه تسلا احساسات را درک می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دستکش واقعیت مجازی تازه تسلا احساسات را درک می کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش واقعیت مجازی تازه تسلا احساسات را درک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید