دانمارک سوری ها را از حق اقامت دراین کشور محروم کرد

به گزارش خیمه نیوز، تارنمای ای یو آبزرور گزارش داد: دانمارک، سوری ها را به رغم درخواست اتحادیه اروپا در خودداری از اخراج افراد به کشور جنگ زده شان، از حق اقامت در این کشور محروم کرد.

دانمارک سوری ها را از حق اقامت دراین کشور محروم کرد

این رسانه اضافه نمود: کشور اسکاندیناوی دانمارک اولین عضو اتحادیه اروپا است که مجوز اقامت سوری ها را لغو می نماید. این اقدام همزمان با ادعاهایی در دانمارک مبنی بر این که سوری ها در بازگشت به کشورشان دیگر از سوی دولت دمشق تهدید نمی شوند، اجرا شده است.

کمیسیون اروپایی دیروز سه شنبه (13 آوریل) از اظهارنظر ویژه درباره تصمیم دانمارک خودداری کرد اما اشاره نمود که دانمارک باید به همه حقوق ابتدایی افراد احترام بگذارد.

البته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوامبر گذشته پیغام مستقیم تری را ارائه داد و گفت سوری هایی که به کشورشان بازگردانده می شوند با بازداشت، شکنجه و خشونت جنسی و فیزیکی روبرو می شوند.

بورل گفت: بازگشت های محدودی که اجرا شده است موانع و تهدیدهای بسیاری را نشان می دهد که هنوز افراد بی خانمان و پناهجویان در داخل کشورشان با آن روبرو هستند.

گزارش جدید دفتر حمایت از پناهجویان در اروپا مستقر در کشور مالت نشان داد سربازی اجباری از دلایل اصلی خودداری سوری ها از بازگشت به کشورشان است.

در سوریه همه مردان بین 18 تا 42 ساله باید خدمت سربازی نمایند. افرادی که در خارج از کشور بسر می برند و می توانند جریمه ای تا 10 هزار دلار را بپردازند می توانند از خدمت معاف شوند.

دانمارک 94 سوری را از حق اقامت در این کشور محروم نموده است بسیاری از این افراد در اردوگاه ها منتظر اخراج به کشور دیگری از اتحادیه اروپا هستند.

دانمارک در سوریه سفارت ندارد و بنابراین بعید است که این عده به سوریه فرستاده شوند.

دولت دانمارک در یک ائتلاف اقلیت متشکل از احزاب چپ گرا که عمدتا از سوی سوسیال دموکرات ها راهنمایی می گردد عمدتا در مسائل مهاجرتی به حزب راست افراطی خلق دانمارک متکی است.

تعداد متقاضیان پناهندگی در دانمارک از زمان اتخاذ چنین سیاست هایی کاهش چشمگیری داشته است. بیش از 1200 نفر از سوری ها در سال 2016 در دانمارک تقاضای پناهندگی کردند. سال قبل از آن این تعداد از پناهجویان 340 نفر بود.

با بعضی استثناها این فرایند عمدتا مشابه وضعیتی است که پناهندگان سوری در سایر کشورهای اروپایی با آن روبرو اند. در آلمان در سال 2015 میلادی 268 هزار نفر از سوری ها تقاضای پناهندگی کردند که در سال 2016 به 40 هزار و 555 نفر رسید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 952

به "دانمارک سوری ها را از حق اقامت دراین کشور محروم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک سوری ها را از حق اقامت دراین کشور محروم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید