خوشمزه فروشی های ترکیه

به گزارش خیمه نیوز، دسته بندی انواع مراکز غذایی در ترکیه

یکی از موارد لذت بخش درباره غذا خوردن در ترکیه این است که نیازی نیست تمام غذای خود را یک جا سفارش بدهید. فرایند خوردن معمولا سفارش یک یا دو غذای ساده و کم حجم آغاز می گردد و سپس با توجه به آن می توان در صورت ادامه داشتن گرسنگی یا هوس بیشتر، غذاهای دیگری را نیز سفارش داد. حواستان به گزینه های کوچکی که بدون سفارش دادن به سر میز شما می آید باشد، این ظرف های کوچک زیتون و مغزهای خوراکی ممکن است که به طور عجیب و باورنکردنی مبلغ کلی صورت حساب شما را بالا ببرند. از سوی دیگر نیز توهم این که همه می خواهند کلاه شما را بردارند را نداشته باشید زیرا در ترکیه این امر که آن قدر برای شما غذا بیاورند تا خودتان اعلام کنید که کافی است، بسیار متداول به حساب می آید. برای نمونه ممکن است که یک ظرف میوه را برای خوردن در کنار نوشیدنی خود سفارش بدهید، معمولا پر شدن دوباره ظرف میوه هزینه اضافه نخواهد داشت. هرگاه که دراین باره شک داشتید بهتر است از فروشنده بپرسید: بداوا می؟ که معنی آن این است: آیا رایگان است؟

خوشمزه فروشی های ترکیه

بعد از لوکانتا و رستوران خوب است باقی مراکز غذایی ترکیه را بشناسیم. با خبرنگاران همراه باشید:

کبابچی و کوفته چی (Kebabç› & Köfteci)

کبابچی ها معمولا مکان هایی مقرون به صرفه و ساده هستند که بر روی فروش کباب های کبابی و گریل شده تاکید دارند ولی معمولا سوپ و سالادهای ساده و نوشیدنی های خنکی مانند آیران را نیز ارائه می نمایند. انتظار نداشته باشید که یک رومیزی زیبا بر روی میز شما قرار داشته باشد و یک پیش خدمت از شما پذیرایی کند زیرا این مکان ها معمولا غذاهایی سریع را ارائه می نمایند و در عرضه غذاهای سریع بدون هیچ گزینه اضافی متخصص هستند. یک کوفته چی نیز تقریبا سبکی مشابه دارد ولی غذاهای عرضه شده به وسیله آن ها به جای کباب، کوفته های پخته شده است. اگر کلمه اوجاکباشی (ocakbası) را در منوی یک رستوران مشاهده کردید بدانید که این کلمه به معنای این است که غذا در برابر شما پخته خواهد شد.

پیدجی (Pideci)

اگر در پی یک وعده سریع و خوشمزه غذایی هستید می توانید به سراغ پیدجی بروید که نسخه ترکیه ای پیتزا فروشی است. لهمجون (lahmacun) خود را از میان پنیر و انواع مواد افزودنی گوشتی انتخاب نموده و با یک کولا یا آیران نشسته و منتظر باشید تا بسته لهمجون خود را تحویل بگیرید. در پی مکان هایی بگردید که از فرهای چوبی استفاده می نمایند و به یاد داشته باشید که نان پیتا همواره خوشمزه تر خواهد بود.

بورکچی (Börekçi)

یک بورکچی معمولا یک کیوسک ساده یا یک دکه با یک پنجره برای عرضه محصولات به مشتریان است که به تعدادی چهارپایه و میز مجهز است. تنها چیزی که در اینجا فروخته می گردد، انواع بورک (börek) و چند نوع محدود از نوشیدنی های خنک است که آیران همواره در میان آنها وجود دارد. این مکان ها همگی برای صرف یک صبحانه یا ناهار سریع یا یک میان وعده مناسب هستند. غذای بروکچی ها معمولا در ساعات میانی بعدازظهر تمام می گردد.

تاتلیجی (Tatlıcı)

این که یک وعده غذای عادی در یک رستوران به حضور در تاتلیجی منتهی گردد، یک امر بسیار طبیعی است زیرا تاتلیجی یک مکان تخصصی برای دسر است. علاوه بر تاتلیجی های سنتی که می توانید در آن خود را با باقلوا، حلوا و راحت الحلقوم مهمان کنید، می توانید به سراغ محلبه جی بروید که در آن پودینگ هایی که از شیر درست شده اند و یا اینکه برای باقلوا، کیک های اروپایی و بستنی و سایر شیرینی های ویژه محلی به سراغ پاستاهانه (pastahane یا پاستانسی یا باقلواجی) بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1277

به "خوشمزه فروشی های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه فروشی های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید