خواهر خواندگی اصفهان با یکی از مناطق سیل زده سیستان

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/اصفهان استاندار اسبق سیستان و بلوچستان گفت: برای دامدارانی که دام هایشان در روستاها تلف شده اند خیران اصفهان متقبل شدند 1100 رأس بز به ارزش 3 میلیارد تومان خریداری کنند و در اختیار دامداران آسیب دیده قرار دهند.

خواهر خواندگی اصفهان با یکی از مناطق سیل زده سیستان

سید محمود حسینی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص کمک های خیران اصفهانی و مجمع خیران به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: استان اصفهان معمولاً در امور خیر و فعالیت های خیریه و تشکل های خیریه سابقه زیاد و روشنی دارد و از قدیم تا کنون توانسته در این خصوص نقش سازماندهی کننده داشته باشد. برای مثال در سیل فروردین امسال، خیران اصفهان در کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده نقش مهمی داشتند و در زلزله دو سال قبل استان کرمانشاه کمک های زیادی به زلزله زدگان از اصفهان شد.

وی اضافه نمود: در سیل اخیر که مردم مناطقی از سیستان و بلوچستان به آن دچار شده اند خیران و مردم اصفهان نقش فعال و ابتکاری داشته اند. به همین منظور ستاد حوادث، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه های اصفهان وارد کار شدند و علاوه بر آن خیران هم به شکل جدی به صحنه آمدند.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، گفت: از جمله تصمیماتی که در ستاد خیران گرفته شد این بود که در بحث اشتغال، آموزش و کمک هایی که اثرات دراز مدت داشته باشد خیران تمرکز کردند. برای مثال برای دامدارانی که دام هایشان در روستاها تلف شده اند خیران اصفهان متقبل شدند 1100 رأس بز به ارزش 3 میلیارد تومان خریداری کنند و در اختیار دامداران آسیب دیده قرار دهند.

حسینی ادامه داد: موضوع این کار هم با خیریه حضرت ابوالفضل(ع) است که از 1100 بز 580 رأس را خود خیریه تأمین می کند. علاوه بر آن خیریه سعادتی متقبل شده علوفه مورد نیاز دام ها را با استفاده از دستگاه هایی که در مناطق آسیب دیده مستقر می کند تأمین کند. علاوه بر آن مدیر و مؤسس مرکز تجاری سیتی سنتر اعلام کرده اند که مخارج تحصیلی 50 نفر از دانش آموزان (همراه با بیمه عمر) را از دبستان تا دانشگاه تأمین کنند.

استاندار اسبق اصفهان، ادامه داد: شهرداری اصفهان اردوهای دانش آموزی را برای آموزش بچه ها مناطق سیل زده برگزار می کند. همچنین خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان برقرار می شود.

وی اضافه نمود: همچنین جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آموزش مشاغل خانگی را در بین خانواده های سیل زده اجرا می کند و این نهاد نسبت به برگزاری نمایشگاه عکسی از مناطق سیل زده اقدام می کند. اتاق بازرگانی اصفهان هم متقبل شده که یک مجتمع آموزشی و درمانی در منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان احداث کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 111

به "خواهر خواندگی اصفهان با یکی از مناطق سیل زده سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهر خواندگی اصفهان با یکی از مناطق سیل زده سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید