خواص بابونه برای مو

به گزارش خیمه نیوز، بابونه گیاهی گل دار از خانواده گل های میناست. گل بابونه بومی اروپا و آسیای غربی است، اما اکنون در سراسر دنیا یافت می گردد. چای بابونه مدت هاست که به عنوان یک داروی سنتی برای طیف وسیعی از مسائل سلامتی و بهداشتی استفاده می گردد. امروزه، محققان به طور فزاینده ای در حال آنالیز خواص بابونه برای مو هستند. در ادامه در این باره بیشتر خواهیم دانست.

خواص بابونه برای مو

کمی درباره بابونه

بابونه از زمان بقراط، پدر علم پزشکی، در 500 سال قبل از میلاد به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است. لیست شرایطی که برای آن ها استفاده شده است گسترده است: تب، سردرد، مسائل کلیه، کبد و مثانه، ناراحتی های گوارشی، اسپاسم عضلانی، اضطراب، بی خوابی، تحریکات پوستی، کبودی، نقرس، زخم، درد روماتیسمی، تب یونجه، التهاب، بواسیر، قولنج، و اختلالات قاعدگی است. نام عمومی ماتریکاریا از کلمه لاتین ماتریکس به معنای رحم گرفته شده است، زیرا از بابونه در طول تاریخ برای درمان اختلالات رحم زنان استفاده می شده است.

در دوران مدرن، بابونه بیشتر به صورت خوراکی برای یاری به بی خوابی، اضطراب و ناراحتی های گوارشی مصرف می گردد، اگرچه به عنوان یک درمان احتمالی برای دیابت نیز مورد آنالیز قرار گرفته است. بعلاوه به صورت موضعی برای برطرف بیماری های پوستی و یاری به بهبود زخم استفاده می گردد.

بعضی از مزایای ادعا شده بابونه احتمالاً از این واقعیت ناشی می شوند که اسانس و عصاره گل به دست آمده از بابونه حاوی بیش از 120 ترکیب شیمیایی است که بسیاری از آن ها از نظر دارویی فعال هستند. آن ها عبارتند از کامازولن (ضد التهاب)، بیزابولول (روغنی با خواص ضد تحریک، ضد التهاب و ضد میکروبی)، آپیژنین (یک ماده مغذی گیاهی که به عنوان یک ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد ویروس قوی عمل می نماید) و لوتئولین (یک ماده مغذی گیاهی با فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی بالقوه). تحقیقات نشان می دهد که بابونه دارای خواصی است که می تواند به کاهش التهاب، اسپاسم و نفخ شکم یاری کند، آرامش و خواب را تقویت کند و به محافظت در برابر باکتری هایی که باعث زخم معده می شوند بپردازد. در ادامه به خواص بابونه برای مو، خصوصاً خواص بابونه برای مو های سفید خواهیم پرداخت.

خواص بابونه برای مو

موهای ما به دلیل عوامل محیطی ممکن است سریعاً فرسوده شوند. موهای ما نازک، کدر و خشک می شوند که با ریزش مو، شوره سر همراه است. برای اینکه موهای خود را قوی و سالم کنیم، باید از رژیم موی مناسب پیروی کنیم. چرب کردن موها برای حفظ رطوبت و تغذیه مناسب پوست سر و مو بسیار مهم است. اگر می خواهید موهایتان را با روغن هایی مرغوب چرب کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. یکی از این گزینه ها، روغن بابونه است، زیرا از زمان های بسیار قدیم، از روغن بابونه برای درمان بیماری های مختلف پوست و مو استفاده می گردد. به دلیل خواص بابونه برای مو، روغن بابونه به طور فزاینده ای در درمان مسائل مختلف مراقبت از مو استفاده می گردد. در ادامه بعضی خواص بابونه برای مو را مثال خواهیم زد.

تغذیه مو

روغن بابونه با مرطوب نگه داشتن آن ها، موهای شما را تغذیه می نماید. خواص بابونه برای مو به مبارزه با آسیب های ناشی از اشعه مضر UV خورشید، خاک، گرد و غبار و کثیفی یاری می نماید. روغن بابونه به نرم و صاف نگه داشتن موهای شما نیز یاری می نماید.

از بین بردن موخوره

استفاده مکرر از شامپو، چربی طبیعی موهای شما را از بین می برد و موها را خشک و وز می نماید. ویتامین ها و مواد مغذی ضروری موجود در روغن بابونه به بازگرداندن تعادل طبیعی چربی مو و پوست سر یاری می نماید و در نتیجه موهای شما را هیدراته و تغذیه می نماید و آن را نرم و صاف می سازد. این روغن شگفت انگیز در برابر موهای خشک و شنماینده بسیار مؤثر است. روغن بابونه به طور مؤثر موهای شما را باز نموده و آن ها را در طول روز بدون وز نگه می دارد.

ضد شوره طبیعی

شوره سر می تواند یکی از دلایل اصلی مسائل موهای شما باشد. دلیل شوره سر ممکن است مسدود شدن منافذ و خشکی پوست سر باشد. روغن بابونه در درمان شوره سر بسیار مؤثر است زیرا خاصیت ضد عفونی نمایندگی و ضد التهابی قوی دارد. روغن بابونه تمام میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد، بنابراین از هرگونه عفونت پوست سر نیز جلوگیری می نماید. روغن بابونه به تسکین پوست خشک و ملتهب سر یاری می نماید، پوست سر را هیدراته نگه می دارد و در نتیجه از شوره سر جلوگیری می نماید.

درخشندگی مو

این یکی از مشهورترین خواص بابونه برای مو است. شما به راحتی می توانید موهای خود را بدون استفاده از سفید نماینده های شیمیایی روشن کنید، زیرا روغن بابونه به عنوان روشن نماینده فوری موها شناخته شده است. شستشوی مو با روغن بابونه یاری می نماید تا به طور نامحسوس، هایلایت های طبیعی داشته باشید. افزودن چند قطره روغن بابونه به مخلوط حنا نیز به افزودن هایلایت های طبیعی یاری می نماید.

روغن بابونه بعلاوه به درخشندگی طبیعی و حالت دادن به موهای شما یاری می نماید. چند قطره روغن بابونه به موهای خشک شده با حوله شما را نرم و براق می نماید.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص بابونه برای مو، ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده پوست است. ترپن ها، فلاونوئیدها و سسکوی ترپن ها به تقویت فولیکول های مو یاری می نمایند و موهای شما را تقویت می نمایند و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می نمایند.

افزایش رشد مو

برای داشتن موهای سالم باید پوست سر سالمی داشته باشید. یک پوست سر سالم باید عاری از هرگونه عفونت و شوره سر باشد که منجر به نازک شدن مو و ریزش مو می گردد. روغن بابونه به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو و به افزایش فراوری کلاژن یاری می نماید که در رشد مو تأثیر به سزایی دارد. بعلاوه خاصیت ارتجاعی موهای شما را افزایش می دهد و در نتیجه از شکستن موهایتان جلوگیری می نماید.

ترمیم موهای آسیب دیده

روغن بابونه سرشار از ویتامین C و E است. آنتی اکسیدان های موجود در آن به مبارزه با رادیکال های آزاد که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی ایجاد می شوند، یاری می نماید. این رادیکال های آزاد به فولیکول های مو آسیب می رسانند که منجر به ریزش مو می گردد. روغن بابونه که دارای آنتی اکسیدان است به طور مؤثر با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. خاصیت درمانی این روغن به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو یاری می نماید و در نتیجه به موهای شما قدرت می بخشد.

کلام آخر

بابونه یکی از گیاهان دارویی باستانی است که سال هاست برای بشر شناخته شده است. از زمان های بسیار قدیم، روغن بابونه برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. امروزه خواص بابونه برای مو و دیگر موارد زیباشناختی نیز شناخته شده هستند و از آن استفاده های بسیاری می گردد. همان طور که در این مقاله خواندید، این گل کم از معجزه ندارد!

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1359

به "خواص بابونه برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بابونه برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید