خبرنگاران 95 طرح شبکه برق در استان فارس به بهره برداری رسید

به گزارش خیمه نیوز، شیراز-خبرنگاران مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت : در قالب پویش الف ـ ب ـ ایران 10 طرح توزیع نیروی برق در شیراز و 85 طرح در سایر شهرستان های استان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 95 طرح شبکه برق در استان فارس به بهره برداری رسید

احمدرضا خسروی سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های این پویش گفت: در نخستین هفته از پویش هر هفته الف-ب- ایران، در سال 1400، تعداد 458 پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در منطقه 4 شرکت های توزیع نیروی برق کشور، با صرف اعتباری بالغ بر 371 میلیارد تومان به وسیله ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو، افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

نماینده شرکت های توزیع نیروی برق منطقه 4 کشور در این مراسم با عرض تبریک به مناسبت شروع بهار سال 1400 ، سال مزین به نام فراوری، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها گفت: پروژه های مربوط به شرکت های توزیع منطقه 4 کشور شامل شرکت های توزیع نیروی برق استان فارس، شیراز، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان ،خوزستان و شهرستان اهواز، به نمایندگی و با حضوردکتررضایی معاون هماهنگی و امورعمرانی استانداری فارس، در شیراز به شکل نمادین افتتاح شد.

خسروی اضافه نمود: مجموع پروژه های افتتاح شده در این منطقه، 458 پروژه و با اعتباری بالغ بر 371 میلیارد تومان و مربوط به هفت شرکت توزیع مناطق اعلام شده، بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از کل پروژه های افتتاح شده در منطقه 4 توزیع برق کشور، 18 پروژه مربوط به توزیع برق لرستان، 215 پروژه مربوط به توزیع برق شهرستان اهواز، 88 پروژه مربوط به توزیع برق استان خوزستان، 20 پروژه توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد، 22 پروژه مربوط به توزیع برق بوشهر، 10 پروژه مربوط به توزیع نیروی برق شیراز و 85 پروژه مربوط به توزیع نیروی برق استان فارس بود.

خسروی همچنین گفت: سال 1399 و علیرغم مسائل متعدد، به همت همکاران در شرکت های توزیع برق منطقه 4 کشور، 84 هزار مشترک جدید به مجموعه تحت پوشش اضافه و 630 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و بیش از 1000 کیلومتر شبکه فشار متوسط ایجاد شد.

او بیان نمود: سال 99 بالغ بر 2009 دستگاه پست هوایی و برق رسانی به 95 روستای فاقد برق و تبدیل 700 کیلومتر شبکه فشار ضعیف مسی به کابل خودنگهدار در قالب طرح های عمرانی توسط شرکت های توزیع نیروی برق منطقه 4 کشور نصب شد.

خسروی اعلام نمود: در حوزه ساز و کارها نیز طی 2 سال گذشته و با اجرای برنامه های پاسخگویی بار، پیک بار شبکه، تنها یک درصد رشد در منطقه 4 توزیع برق کشور شاهد بوده ایم حال آنکه سهم مدیریت بار در تابستان 99 در منطقه 4 بالغ بر 35 درصد کل کشور و در توزیع نیروی برق استان فارس 23 درصد کل کشور بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: با استفاده از فناوری اینترنت اشیا که از فناوری های نوین مدیریت بار با همکاری شرکت بومی دانش بنیان کارخانه مخابراتی ایران (ITMC)، تهیه و فراوری ماژول هوشمند مدیریت بارهای سرمایی و گرمایی در دستور کار قرارگرفت که با نصب 100 ماژول برای مشترکان خانگی در یکی از شهرستان های استان فارس (شهرستان فسا) ارتباط دو سویه با مشترکان، کنترل و مدیریت بار مصرفی مشترک امکان پذیر شده و همچنین حدود 200 ماژول نیز جهت کنترل بارهای سرمایشی (اسپلیت ها وکولرهای گازی) در ساختمان اداری مدیریت های تابعه نصب و همچنین به صورت الگو از این ماژول برای کنترل بار گرمایی ساختمان ستادی استفاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 892

به "خبرنگاران 95 طرح شبکه برق در استان فارس به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 طرح شبکه برق در استان فارس به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید