خبرنگاران استاندار: ارتباط بین شهرهای لرستان از یکم آذرماه قطع می گردد

به گزارش خیمه نیوز، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمز لرستان همچنین اعمال محدودیت های تردد از فردا یکم آذرماه ارتباط بین شهرهای این استان قطع می گردد.

خبرنگاران استاندار: ارتباط بین شهرهای لرستان از یکم آذرماه قطع می گردد

به گزارش خبرنگاران سید موسی خادمی شامگاه آدینه در گفت و گوی ویژه خبری گفت: بیش از 9 ماه است که ویروس کرونا پدیدار شده و تا به امروز خسارات زیادی وارد نموده و روش های مختلفی برای کنترل آن صورت گرفت که به خوبی جوابگو نبود و در آبان ماه سال جاری بدترین شرایط این بیماری بروز پیدا کرد.

وی اعلام کرد: در 9 ماه گذشته متوسط روزانه بستری مبتلایان 38 نفر بوده اما در آبان ماه به 177 نفر رسید.

وی اضافه نمود: همچنین در 9 ماه گذشته روزانه 193 نفر به ویروس کرونا مبتلا می شدند اما این آمار در آبان ماه به596 نفر رسید.

وی ادامه داد: در 9 ماه گذشته روزانه 3.8 نفر فوتی ثبت شد اما در آبان ماه روزانه 11 نفر فوت شده و در بعضی زمان تا 16 فوتی هم گزارش شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: در آبان ماه روزانه 177 نفر مبتلا در بیمارستان های لرستان بستری شدند.

خادمی گفت: اگر محدودیت ها به صورت جدی اعمال نگردد ممکن است در آذر ماه شرایط بدتر گردد.

وی گفت: هر تصمیمی که می گیریم به ضرر مردم بوده اما مجبور هستیم که جان آدمی را در اولویت قرار دهیم.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح های هوشمند در استان گفت: در این طرح شهرستان ها و شهر های استان مبنا قرار گرفته چرا که هر شهر شرایط متفاوتی دارد.

خادمی اضافه نمود: محدودیت ها ثابت بوده اما شهر ها بر اساس تصمیم بهداشت و درمان در هر دوشنبه اعلام و تغییر می نماید.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در طرح محل محور اقدامات لازم را انجام دهیم می توانیم تا حدود بسیاری شیوع ویروس را کاهش دهیم گفت: با توجه به شرایط هر شهر معین می گردد که کارکنان در ادارات حضور یابند و در بدترین شرایط حضور 50 درصدی کارکنان و دورکاری مقابل می باشد.

خادمی افزود: در شرایط قرمز مشاغل گروه 1 به طور کامل فعال بوده و باقی مشاغل غیرضروری تعطیل می باشد.

وی ادامه داد: از فردا یکم آذرماه تمامی مشاغل 2، سه و چهار در شهرستان های خرم آباد بروجرد و الشتر تعطیل می باشد.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت کادر آموزشی اضافه نمود: تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی تعطیل بوده و کارکنان حق حضور ندارند همچنین تجمعات مذهبی و آیینی برگزار نخواهد شد.

خادمی افزود: برگزاری مجالس ترحیم و عروسی ممنوع است و کسی که افراد را به این مراسم دعوت کند جانی و قاتل می باشد.

وی گفت: مجبور هستیم از این لحظه استفاده کنیم چرا که بعضی هیچگونه ملاحظه ای نداشته و نکات بهداشتی را رعایت نمی نمایند و اگر مراسمی برگزار گردد خودروهای پارک شده در محل هر کدام 500 هزار تومان جریمه می شوند و مردم باید با افرادی که مراسم برگزار می نمایند به عنوان یک مجرم نگاه نمایند.

استاندار لرستان اضافه نمود: همچنین این افراد در مناطق قرمز زرد و نارنجی بدون ماسک به 200 هزار تومان و اگر کسی که مبتلا باشد و در جامعه حاضر گردد به 300 هزار تومان جریمه می شوند.

خادمی ادامه داد: برداشت هم به وسیله یارانه یا از حقوق سرپرست خانوار می باشد که باید در این راستا مردم همکاری لازم را برای کاهش شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

وی گفت: تردد خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و از فردا یکم آذر ماه ارتباط بین شهرهای استان لرستان قطع می گردد.

استاندار لرستان در مورد نحوه اعمال جریمه خودرو ها اضافه نمود: اعمال جریمه توسط پلیس و دوربین های نظارتی صورت می گیرد.

خادمی گفت: 51 درصد ابتلا به ویروس کرونا در دورهمی خانوادگی صورت می گیرد و هدف از اجرای منع تردد از 9 شب تا 4 صبح لغو تجمعات خانوادگی است.

وی ادامه داد: اگر محدودیت ها توسط مردم رعایت نگردد در ابتدا به خود فرد ضربه وارد می گردد و باید در این راستا مردن به فکر خانواده خود باشند.

استاندار لرستان گفت: جابجایی با حمل و نقل عمومی محدودیتی ندارد و مردم می توانند از این ناوگان استفاده نمایند و اگر فردی محل کارش یک شهر دیگر باشد با نشان دادن مدرک می تواند ورود پیدا کند

خادمی گفت: از مردم تقاضا می کنیم که همکاری لازم را داشته باشند و اگر در این راستا کسی یاری نکند لجبازی نموده بود به خود و جامعه ضرر وارد می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 647

به "خبرنگاران استاندار: ارتباط بین شهرهای لرستان از یکم آذرماه قطع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: ارتباط بین شهرهای لرستان از یکم آذرماه قطع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید