فراوری 70 تن گوشت شترمرغ در شهرستان فامنین

به گزارش خیمه نیوز، مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین گفت: سالانه 70 تن گوشت شتر مرغ در این شهرستان فراوری می گردد.

فراوری 70 تن گوشت شترمرغ در شهرستان فامنین

منصور خزایی گفت: در شهرستان فامنین سه واحد صنعتی پرورش شترمرغ فعال است که از این تعداد یک واحد پرورش شترمرغ مولد 50 قطعه ای و دو واحد هم به عنوان شترمرغ پرواری در مجموع با ظرفیت 700 قطعه اختصاص دارد.

او گفت: واحد شترمرغ مولد فراوری جوجه شترمرغ مناسب اشتغال افرادی است که در این زمینه تجربه و مهارت بالایی دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به فعالیت دو واحد پرواری 300 و 400 قطعه ای گفت: در این دو واحد شترمرغ پرواری شهرستان بعد از یک دوره 10 ماهه تا یک ساله شترمرغ ها به وزنی حدود 100 کیلوگرم می رسند.

خزایی قیمت فروش گوشت شترمرغ در شهرستان را هر کیلوگرم حدود 210 هزار تومان اعلام و اظهار کرد: شترمرغ ها در 9 تا 14 ماهگی روانه کشتارگاه ها شده و به بازار عرضه می گردد.

او اضافه نمود: طولانی بودن دوره پرورش این پرنده هزینه نگهداری را افزایش می دهد، اما چون می توان تمامی اجزای بدن شترمرغ را به فروش رساند و به دلیل قیمت بالای گوشت شترمرغ این امر موجب توجیه مالی خوب پرورش شترمرغ شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین قیمت فروش شترمرغ زنده را هر کیلوگرم 50 هزار تومان دانست و بیان نمود: با توجه به خواص بسیار زیاد گوشت شترمرغ مردم به خرید این گوشت روی آورده اند و گوشت شترمرغ بازار خوبی پیدا نموده است علاوه بر گوشت این پرنده روغن و پوست آن نیز قیمت مناسبی داشته و از دیگر مزیت های پرورش شترمرغ به شمار می رود.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1449

به "فراوری 70 تن گوشت شترمرغ در شهرستان فامنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 70 تن گوشت شترمرغ در شهرستان فامنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید