تدوین 15 استاندارد برای محصولات اولویت دار گیاهان دارویی

به گزارش خیمه نیوز، تدوین استاندارد برای محصولات تولیدی در کشور زمینه ای برای ارتقای کیفیت و افزایش اعتماد عمومی به محصولات تولیدی است.

تدوین 15 استاندارد برای محصولات اولویت دار گیاهان دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همین علت همه حوزه های فناورانه در پی این هستند تا با تدوین استانداردهای ملی و رعایت دستورالعمل های جهانی، محصولات خود را با کیفیت بالاتر و بهتری به بازار عرضه نمایند. یکی از صنایع برخوردار از این استانداردها حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است که به همت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پی استانداردسازی محصولات تولیدی است.

از جمله اقدامات در این زمینه هم می توان به تدوین استاندارد برای 15 مورد از محصولات اولویت دار گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی کشور نیز با هدف توسعه فناورانه و کیفی محصولات این حوزه اشاره نمود.

محصولاتی چون زعفران، میزان گیری سافرانال، پیکوکروسین، کروسین و ...، عرق کاسنی، عرق رازیانه شیرین، عرق بهارنارنج، عرق شاهتره، اسانس آویشن دنایی، عرق نعنا فلفلی، گلاب، اسانس مرزه خوزستانی، گیاه نعنا سنبله ای، گیاه نعنا فلفلی، اسانس گل محمدی، عرق زنیان، عرق خارشتر و گیاه به لیمو، از این استانداردها بهره مند شدند.

همه کالاها و محصولات تولیدی ایران ساخت از زیرساخت های فعالیت تا ورود به بازار ملزم به دریافت مجوزهای خاصی هستند. حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نیز از این امر مجزا نیست و با توجه اینکه با سلامت فرد و جامعه، ارتباط مستقیمی دارد باید صدور مجوزها با سختگیری بیشتری اعمال گردد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهادی واسط، در کوشش است تا از همه ظرفیت های موجود در کشور بهره ببرد و برای تسریع و تسهیل صدور مجوزها از آنها استفاده کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1345

به "تدوین 15 استاندارد برای محصولات اولویت دار گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین 15 استاندارد برای محصولات اولویت دار گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید