تأثیر رژیم غذایی بر پوست و مو

به گزارش خیمه نیوز، تغذیه تاثیر قابل توجهی بر تمام اعضای بدن دارد. پوست و مو هم از این قاعده مستثنا نیستند. قبل از این که برای سلامت و زیبایی پوست خود انواع مکمل ها و داروهای شیمیایی را تهیه کنید، بهتر است شرایط تغذیه تان را آنالیز کنید و رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید.

تأثیر رژیم غذایی بر پوست و مو

تأثیر رژیم غذایی بر پوست و مو

نویسنده:دکتر سید ضیاالدین مظهری*

تغذیه تاثیر قابل توجهی بر تمام اعضای بدن دارد. پوست و مو هم از این قاعده مستثنا نیستند. قبل از این که برای سلامت و زیبایی پوست خود انواع مکمل ها و داروهای شیمیایی را تهیه کنید، بهتر است شرایط تغذیه تان را آنالیز کنید و رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید.

اگر به مقاصد خاص (مثلا کاهش وزن) رژیم های غیر اصولی و خودسرانه بگیرید و بعضی گروه های اصلی غذایی مثل غلات، پروتئین ها، سبزیجات، گوشت ها یا لبنیات را از خود دریغ کنید، عواقب جبران ناپذیر این سهل انگاری عمری با شما خواهند بود. سوءتغذیه یکی از حادترین بیماری های غیرواگیردار است. نباید تنها برای برطرف گرسنگی غذا بخورید.

تغذیه صحیح لازمه برخورداری از نعمت سلامت است. موها هم برای رشدشان به ویتامین های گروه B احتیاج دارند. فقر آهن از مهم ترین دلایل ریزش مو است. کمبود ویتامین E باعث تیرگی پوست می گردد. ویتامین A و D برای ساخت کلاژن ضروری اند. بنابراین سعی کنید از هر گروه غذایی، خوراکی های متنوعی بخورید تا تمام ویتامین ها و ریزمغذی های لازم برای پوست و موی خود را دریافت کنید.

اگر مرتب رژیم های کاهش وزن بگیرید و مجددا بی برنامه تغذیه کنید دچار اضافه وزن شده و فرایند کاهش وزن را از سر بگیرید، پوستتان شل و چروک شده و ریزش شدید مو به سراغتان خواهد آمد.

به هیچ وجه برای کاهش شدید وزن از منابع ناآگاه برنامه غذایی دریافت نکنید. به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بنا به شرایط سلامت، قد و وزن شما رژیم مناسبی برایتان تدوین کند. رژیم های غیراصولی، بدن را در معرض فشار و شوک شدید قرار می دهند و به این ترتیب سیستم ایمنی دچار آشفتگی می گردد و واکنش خود را به وسیله پوست و مو نشان می دهد. شوره سر، افتادگی گونه ها، سینه ها و گودی زیر چشم از دیگر عوارض رژیم های غلط غذایی بر پوست و مو هستند.

پی نوشت ها :

* متخصص تغذیه

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1119

به "تأثیر رژیم غذایی بر پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر رژیم غذایی بر پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید