بازگشایی تدریجی اقتصاد ایران

به گزارش خیمه نیوز، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به آنالیز حال و هوای این روزهای اقتصاد ایران پرداخت.

بازگشایی تدریجی اقتصاد ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایران از روز گذشته به بعضی از کسب و کارها اجازه داد تا مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند. هم چنین با بازگشت کارمندان به کار، خیابان ها بار دیگر شاهد حضور پرتعداد خودرو ها شده است. بعضی از کارکنان دولتی نیز کماکان از خانه کار می نمایند.

کووید-19 تا به امروز جان بیش از 4300 نفر را گرفته و بیش از 70 هزار نفر را نیز در ایران مبتلا نموده است. مقامات ایرانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، دانشگاه ها، مدارس، سینماها، استادیوم ها و حرم ها و امامزاده ها را تعطیل نموده است.

آن طور که صندوق بین المللی پول اعلام نموده، اقتصاد ایران در سال 2018 به میزان 4.8 درصد و در سال 2019 به میزان 9.5 درصد کوچک شده است. اگرچه رشد صفر درصدی در گزارشات قبلی برای اقتصاد ایران پیش بینی شده بود اما این مساله با توجه به شیوع کرونا کمی بعید به نظر می رسد.

در حال حاضر تحریم های آمریکا و کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی باعث کاهش درآمدهای ارزی ایران در روزهای کرونایی شده است و از سوی دیگر دولت برای حمایت از کسب و کارها, معافیت های مالیاتی را در نظر گرفته است.

تصاویر رسانه های محلی از بازگشایی مغازه ها در کرمان و مشهد و حضور بعضی از مردم با ماسک و دستکش در بازارها حکایت دارد. یک مغازه دار 26 ساله و یک فرد 67 ساله ساکن یزد به خبرگزاری فرانسه گفته اند که بعضی از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند اما حضور مشتریان کماکان کمتر از زمان قبل از شیوع بحران است.

انتظار می رود فرایند بازگشایی مغازه ها در پایتخت نیز به زودی شروع گردد هر چند بعضی از مشاغل غیرضروری فعلا بسته باقی خواهند ماند تا از سرعت شیوع کرونا کاسته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 267

به "بازگشایی تدریجی اقتصاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تدریجی اقتصاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید