اولین تراشه های گرافیکی مجزای اینتل سه ماهه دوم 2022 از راه می رسند

به گزارش خیمه نیوز، اینطور که به نظر می رسد اینتل میخواهد در سه ماهه دوم سال جاری اولین تراشه های گرافیکی مجزای خود از سری آرک را برای کامپیوترهای رومیزی عرضه کند.

اولین تراشه های گرافیکی مجزای اینتل سه ماهه دوم 2022 از راه می رسند

اینتل در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فراوریکننده پردازشگر مرکزی شناخته می گردد و شاید بتوان گفت در طول این همه سال فعالیت، هنوز ندیده ایم این شرکت تراشه گرافیکی قدرتمندی در حد و مقدار های تراشه های گرافیکی انویدیا و AMD راهی بازار کند. اما ظاهرا این اتفاق قرار است در سه ماهه نخست و دوم سال جاری رخ دهد.

طبق برنامه ریزی های شرکت اینتل اولین تراشه های گرافیکی مجزای این شرکت از سری آرک قرار است برای لپ تاپ ها و در سه ماهه نخست سال جاری راهی بازار شوند که گفته می گردد در کنار پردازنده های نسل 12 از سری آلدرلیک H، وظیفه فعالیت های گرافیکی و پردازشی این محصولات را برعهده خواهند داشت. اما تراشه های گرافیکی از همین سری آرک قرار است برای کامپیوترهای رومیزی هم عرضه شوند با این تفاوت که این اتفاق در سه ماهه دوم سال جاری رخ خواهد داد. بنابراین باید اندکی منتظر بمانیم تا بتوانیم بالاخره به نماینده های اینتل دسترسی داشته باشیم. البته شرایط گرافیک های ورک استیشن بدتر از این هاست چرا که به نظر می رسد تا قبل از سه ماه سوم، بعید است شاهد رونمایی از آن ها باشیم.

اینتل در سکوت خبری، از سرویس جدیدی برای تراشه های گرافیکی سری آرک خود رونمایی نموده که البته کاربرد آن دقیقا تعیین نشده اما به نظر می رسد اینتل می خواهد با استفاده از این سرویس به کاربران این اجازه را بدهد تا به وسیله سرویس های ابری بتوانند به انجام بازی های مختلف بپردازند، چیزی مشابه سرویس Geforce Now انویدیا. این سرویس تحت عنوان Project Endgame شناخته می گردد اما هنوز نمی دانیم دقیقا چه پتانسیل ها و قوانینی دارد. مثلا اینکه چه گرافیکی برای کاربران در فضای ابری برای انجام بازی قابل انتخاب است، برای خرید اشتراک آن باید چقدر هزینه کرد، آیا اصلا این سرویس مخصوص بازی است و بسیاری موارد دیگر. البته اینتل می گوید اواخر سال جاری باید شاهد در دسترس قرار گرفتن آن باشیم اما این حقیقت را که شرکت در حال حاضر روی چنین سرویسی مشغول کار است نمی توان انکار کرد.

علاوه بر این ها، اینتل اعلام نموده که در حال حاضر کار خود را روی فراوری نسل سوم تراشه گرافیکی Arc شروع نموده که به نام رمز Celestial نیز شناخته می گردد. جالب است بدانید این شرکت هنوز نسل اول گرافیک های خود که با نام رمز Alchemist شناخته می گردد را راهی بازار ننموده و قرار است در سه ماهه دوم شاهد رونمایی از آن ها باشیم. بعلاوه نسل دوم از این سری با نام رمز Battlemage هم در دست ساخت قرار گرفته است.

نکته حائز اهمیت در رابطه با تراشه گرافیکی نسل سوم اینتل این است که ظاهرا این شرکت میخواهد با آن ها، بخش بالارده بازار را هدف قرار دهد. یعنی آن دسته از کاربرانی را که می خواهند برترین تجربه را از کار با کامپیوتر داشته باشند. این احتمال وجود دارد که اینتل بخواهد نماینده ای را در حد و مقدار های پرچم داران کنونی انویدیا و AMD یعنی RTX 3090 Ti یا RX 6900 XT راهی بازار کند. حال باید دید آیا اینتل می تواند با بزرگان فعال در این زمینه رقابت کند یا خیر.

البته با توجه به تصویر بالا، حتی می توان دید تراشه گرافیکی نسل چهارم اینتل با چه نام رمزی قرار است راهی بازار گردد (Druid). حال چه زمانی شاهد این تراشه خواهیم بود پرسشی است که پاسخ آن هنوز به طور دقیق در اختیارمان قرار ندارد و انتظار هم نمی رود خیلی زود و در حالی که سه نسل قبل از آن باید رونمایی شوند، اطلاعاتی را راجع به آن بشنویم.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1325

به "اولین تراشه های گرافیکی مجزای اینتل سه ماهه دوم 2022 از راه می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تراشه های گرافیکی مجزای اینتل سه ماهه دوم 2022 از راه می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید