امباپه در پی رسیدن به رکورد تاریخی زیدان

به گزارش خیمه نیوز، پنج بازیکن فرانسوی و یکی از بازیکنان کرواسی، گلزنان فرانسه در فینال های جام جهانی لقب گرفته اند.

امباپه در پی رسیدن به رکورد تاریخی زیدان

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فرانسه 24 سال پیش برای اولین بار در تاریخ به فینال جام جهانی رسید و فردا آنها برای چهارمین بار در همه ادوار این مسابقه بزرگ را تجربه می نمایند. تیم ملی فرانسه فردا جدال سختی در ملاقات پایانی برابر آرژانتین خواهد داشت و ستاره های این تیم امیدوارند بتوانند با گلزنی در این ملاقات نام خود را مانند بازیکنان ذیل در دل تاریخ ثبت نمایند.

فرانسه- برزیل: 1998

تیم ملی فرانسه برای اولین بار در تاریخ در سال 1998 و در خانه به فینال رسید و این زین الدین زیدان بود که در همان نیمه اول دو بار پیروز به گلزنی شد. امانوئل پتی در دقایق پایانی گل سوم فرانسه را به ثمر رساند و آنها اولین قهرمانی خود را با پیروزی مقتدرانه ای جشن گرفتند.

فرانسه- ایتالیا: 2006

فرانسه این بار و در شرایطی که از ایتالیا پیش افتاده بود، در نهایت و در ضربات پنالتی بازی را به این تیم واگذار گرد. تنها گل این تیم را زین الدین زیدان در دقایق ابتدایی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در نهایت همین بازیکن بود که با اخراج در اوقات اضافی، اصلی ترین عامل شکست فرانسه در ضربات پنالتی لقب گرفت.

فرانسه- کرواسی: 2018

تیم ملی فرانسه دومین قهرمانی خود را با یک پیروزی مقتدرانه و بزرگ در ملاقات فینال جشن گرفت. شاگردان دیدیه دشان در سال 2018 پیروز شدند 2-4 کرواسی را مغلوب نموده و برای دومین بار قهرمانی در جام جهانی را تجربه نمایند. گلزنان فرانسه در این ملاقات ماریو مانژوکیچ (گل به خودی)، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و کیلیان امباپه بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1485

به "امباپه در پی رسیدن به رکورد تاریخی زیدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امباپه در پی رسیدن به رکورد تاریخی زیدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید