استان های کانادا امسال 10 برابر اکسپرس انتری پذیرش برگزار کرده اند

به گزارش خیمه نیوز، می دانستید راه های مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است؟ حتما شانس خود را از طریق اکسپرس انتری امتحان کرده و نتیجه ای نگرفته اید. ولی گزینه های راحت تری هم برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارند.

استان های کانادا امسال 10 برابر اکسپرس انتری پذیرش برگزار کرده اند

خوب است بدانید سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

حد اقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی تا اینجای سال جاری میلادی بین 438 تا 470 بوده است. اگر نگاهی به ترکیب بندی صف انتظار اکسپرس انتری تا 15 آگوست 2019 بیندازیم خواهیم دید که حدود 13 درصد متقاضیان اکسپرس انتری چنین امتیازی داشته اند.

استان های کانادا از ابتدای سال 2019 تا کنون بیش از 160 پذیرش برگزار کرده اند

واقعیت این است که بیشتر متقاضیان اکسپرس انتری امتیاز بالایی کسب نمی کنند و برخی از متقاضیان هم اصلا پروفایل اکسپرس انتری ندارند؛ از این جهت است که راستاهای مهاجرت استانی در سال جاری بسیار فعال بوده اند. این راستاهای مهاجرتی به برنامه مهاجرت استانی کانادا مرتبط هستند.

برنامه مهاجرت استانی کانادا یا به اختصار PNP به استان های شرکت کننده اجازه می دهد تا سالانه مطابق با نیاز بازار کار خود تعداد متقاضی واجد شرایط را برای اقامت دائم انتخاب کنند. استان های کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی، از ژانویه 2019 تا کنون بیش از 160 پذیرش برگزار کرده اند در حالی که اکسپرس انتری فقط 17 پذیرش برگزار کرده است.

گفتنی است دو راستا مهاجرت استانی وجود دارد:

  • راستاهای تقویت شده که مرتبط با اکسپرس انتری هستند
  • راستاهای غیر مرتبط با اکسپرس انتری

تمام 9 استان و ناحیه ای کانادا که در برنامه مهاجرت استانی شرکت دارند دارای راستاهای مرتبط با اکسپرس انتری هستند. بسیاری از این راستاها پذیرش های خود را برگزار می کنند؛ پذیرش هایی که اغلب مواقع حد امتیاز کمتری نسبت به اکسپرس انتری دارند. برای نمونه استان آلبرتا سال جاری از متقاضیانی که 300 امتیاز CRS داشتند دعوت کرده است.

سایر استان ها نظیر ساسکاچوان و نوا اسکوشیا راستاهای مهاجرتی دارند که امتیاز CRS متقاضی را در نظر نمی گیرد. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS کسب می کنند و به عبارتی دریافت اقامت دائم آنها تضمین می شود.

بسیاری از استان ها که راستا مهاجرتی آنها با اکسپرس انتری انتری مرتبط نیست به برخی مشاغل یا تخصص ها اهمیت می دهند (پزشکان، پرستاران، رانندگان کامیون و …). سایر استان هایی هم که راستا مرتبط با اکسپرس انتری ندارند مناسب افرادی است که در استان تحصیل می کنند و یا برای بازدید از آن استان آمده اند و یا خویشاوند و دوست در آن استان دارند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1097

به "استان های کانادا امسال 10 برابر اکسپرس انتری پذیرش برگزار کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های کانادا امسال 10 برابر اکسپرس انتری پذیرش برگزار کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید