آغاز بهسازی و رفع خطر از جهت دره شیرز کوهدشت

به گزارش خیمه نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: بخشی از جهت دره شیرز شهرستان کوهدشت بهسازی و رفع خطر خواهد شد.

آغاز بهسازی و رفع خطر از جهت دره شیرز کوهدشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به بارش های یک سال گذشته و تخریب بخشی از جهت دسترسی به این دره زیبا در شهرستان کوه دشت به منظور تسهیل در تردد گردشگران، بهسازی و رفع خطر بخشی از جهت بااعتباری بالغ بر 2میلیارد و 500 میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است.

او همچنین به ساخت دو پل کابلی معلق استاندارد هرکدام به طول 50 متر سال 98 در دره شیرز کوه دشت اشاره کرد و اضافه کرد: برای احداث این دو پل نیز اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: به زودی و به منظور رفاه حال گردشگران عملیات نصب چهار دستگاه کانکس سرویس بهداشتی استاندارد نیز در این دره شگفت انگیز آغاز خواهد شد.

دره شیرز که در 55 کیلومتری شهر کوه دشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده به شماره 215 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 302

به "آغاز بهسازی و رفع خطر از جهت دره شیرز کوهدشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بهسازی و رفع خطر از جهت دره شیرز کوهدشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید