گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می شود

به گزارش خیمه نیوز، قلم S Pen یکی از مشخصه های جذاب گوشی های سری نوت سامسونگ بوده و هیچ گاه در گوشی های سری S این شرکت شاهد حضور آن نبودیم. اما این طور که به نظر می رسد، گلکسی S21 اولترا قرار است با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار شود.

گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می شود

در سال 2011، از اولین گوشی سری نوت رونمایی شد. محصولی که قرار بود با پشتیبانی از قلم و نمایشگری بزرگ، به مانند یک دفترچه یادداشت دیجیتال عمل کند. از آن زمان تا به امروز سامسونگ توانست با پیشرفته تر کردن قابلیت های قلم و همچنین خود گوشی های این سری، آن ها را به یکی از پرطرف دارترین پرچم داران دنیا تبدیل کند.

اما در سری پرچم دارهای این شرکت، شاهد حضور خانواده S هم هستیم. محصولاتی که به نوعی پرچم دارهای اصلی غول کره ای به حساب می آیند اما از قلم پشتیبانی نمی کنند. حدود 9 سال است که قلم، یکی از بزرگترین نقاط تفاوت دو پرچم دار سامسونگ از یکدیگر بوده اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد با عرضه گلکسی S21 اولترا، یک سنت شکنی تاریخی داشته باشد.

با توجه به جدیدترین رندرهای منتشر شده از گلکسی S21 اولترا، به نظر می رسد این گوشی از قلم S Pen پشتیبانی می کند. البته این بدان معنی نیست که پشتیبانی از قلم منحصر به همین گوشی است. با این حال با توجه به گفته های افشاگر معروف، Ice Universe، اینکه گلکسی S21 اولترا از S Pen پشتیبانی کند قطعی است.

  • گلکسی S21 احتمالا با هدفون گلکسی بادز Beyond درون جعبه راهی بازار می شود

این طور که به نظر می رسد، قلم S Pen درون گوشی وجود ندارد. حتی گفته می شود شارژر هم قرار نیست به همراه گوشی های جدید سامسونگ عرضه شود که با توجه به تبلیغ های طعنه آمیز خطاب به اپل به خاطر همین موضوع، تا حدودی عجیب است. بنابراین اگر قرار باشد شارژر درون جعبه وجود نداشته باشد، اینکه شاهد حضور قلم در آن باشیم هم دور از انتظار خواهد بود.

با این حال پشتیبانی از قلم یعنی کاربران می توانند به عنوان یک لوازم جانبی، آن را برای گوشی خود خریداری کنند. مشابه کاری که دارندگان برخی از تبلت ها انجام می دهند. اما مشکل اینجاست حتی اگر قلم نیز خریداری شود، اسلاتی خالی درون گوشی برای تعبیه آن وجود ندارد. بنابراین باید انتظار داشته باشیم شرکت برای نگه داری قلم به همراه گوشی، قاب های محافظ مخصوصی طراحی کند.

در این بین اما سؤالی که پیش می آید، نوع قلم است. در واقع نمی دانیم آیا سامسونگ برای گلکسی S21 اولترا هم همان قلمی را که برای سری نوت 20 استفاده کرده در نظر می گیرد یا اینکه نسخه متفاوتی را مد نظر دارد. برای مشخص شدن این موضوع باید تا هفته های آینده منتظر بمانیم اما به نظر می رسد به صورت کلی، صحت این خبر حتمی باشد.

  • تصویری از قاب محافظ گلکسی S21 منتشر شد

در حال حاضر در رابطه با گلکسی S21 اولترا خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله مهم ترین آن می توان به پشتیبانی از نمایشگر با وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتز اشاره کرد که گفته می شود از فناوری LTPO هم بهره می برد. یعنی با تنظیم اتوماتیک رفرش ریت صفحه با توجه به محتوای، از مصرف بالای انرژی جلوگیری می کند.

همچنین این گوشی گویا قرار است اولین گوشی سامسونگ باشد که هر چهار طرف نمایشگر آن، از حاشیه های یکسانی برخوردار هستند. این تقریبا اولین گوشی هوشمند اندرویدی هست که با چنین طراحی راهی بازار می شود. روی پنل پشتی این محصول شاهد حضور یک دوربین 108 مگاپیکسلی خواهیم بود که گفته می شود نسل سوم سنسور ایزوسل (HM3) خواهد بود و تا 12 درصد در جذب نور از سنسور نسل اول به کار رفته در S20 اولترا عملکرد بهتری دارد.

علاوه بر این، منبع تغذیه این گوشی را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد (احتمالا) که از شارژر سریع 45 واتی پشتیبانی می کند. هرچند به نظر می رسد شاهد حضور شارژری درون جعبه نباشیم. پردازنده اسنپدراگون 875/اگزینوس 2100، 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر مشخصات این محصول به حساب می آیند.

گلکسی S21 اولترا در جریان رویداد آنپکد 14 ژانویه (25 دی ماه) رونمایی خواهد شد. همچنین به نظر می رسد 15 روز بعد، یعنی در تاریخ 29 ژانویه (10 بهمن)، شاهد عرضه رسمی آن به بازار خواهیم بود.

  • گلکسی S21 اولترا احتمالا در وضوح +QHD از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 631

به "گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید