پناه آوردن روباه ها به خانه های مردم تهران

به گزارش خیمه نیوز، شاید باورش سخت باشد که روباه های جنگل برای فرار از دست گردشگران و شهروندان، خانه ای بهتر از سوراخ سنبه ها آپارتمان های اهالی چیتگر نیافتند و در آن پناه می گیرند. اغلب حیوانات این محدوده با اهالی خو گرفته اند و دیگر کمتر از آن ها می ترسند.

پناه آوردن روباه ها به خانه های مردم تهران

به گزارش همشهری، رضا بیگی نژاد کارشناس محیط زیست دراین باره می گوید: محدوده جنگلی چیتگر و اطراف آن از قدیم زیستگاه حیواناتی همانند روباه بوده و هست. باید به خاطر داشت حیواناتی مانند روباه، نخستین ساکنان این محدوده بودند و ما انسان ها زیستگاه شان را از آن ها گرفتیم. علاوه بر روباه، حیوانات بسیاری مانند طوطی، مرغ مینا، کلاغ، گنجشک و بعلاوه سنجاب در پهنه 950هکتاری جنگل چیتگر زندگی می نمایند، اما با حضور گردشگران بسیار در جنگل ها و اذیت و آزار هایی که گاهی نسبت به حیوانات اتفاق می افتد، زیست آن ها به خطر افتاده است.

این حیوانات در جنگل به علت متراکم بودن درختان لانه های خود را در شکاف صخره هایا کُنده درخت های توخالی و زیر سکو های بوستان می سازند و غذایشان را هم از جنگل تامین می نمایند، اما با زیاد شدن رفت وآمد به سیطره آنها، بعضی از گونه های غذایی کمیاب شده است. به همین دلیل این روباه ها در پی گربه یا پرندگان وارد محدوده های مسکونی می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1409

به "پناه آوردن روباه ها به خانه های مردم تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناه آوردن روباه ها به خانه های مردم تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید