هر آنچه از بازی مرد عنکبوتی 2 انتظار داریم؛ از نقشه بزرگ تر تا مبارزات متنوع تر

به گزارش خیمه نیوز، بازی مرد عنکبوتی مارول (Marvels Spiderman) یکی از برترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن 4 بود. این بازی توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد و موفقیت زیادی کسب کند. سازنده این بازی شرکت اینسامنیاک (Insomniac) بوده و برترین تجربه مرد عنکبوتی بودن را به کاربران ارائه می دهد. یکی از نکات مهم مرد عنکبوتی 1 دنیای بسیار زیبای آن به همراه جزئیات زیاد بود. چیزی که باعث شد شما مایل به گشت و گذار در نیویورک باشید.

هر آنچه از بازی مرد عنکبوتی 2 انتظار داریم؛ از نقشه بزرگ تر تا مبارزات متنوع تر

سال گذشته بود که اینسامنیاک گفت در حال ساخت شماره 2 مرد عنکبوتی است. این بازی را می توان دنباله اصلی برای بازی مرد عنکبوتی 1 دانست و یک عنوان جانبی نیست. بازی مایلز مورالس (Miles Morales) در اصل یک داستان جانبی بود تا در ابتدای عرضه کنسول پلی استیشن 5 بتواند قدرت آن کنسول را نشان دهد. این بازی یک عنوان بد نبود ولی قطعاً لایق یک شماره نو هم نبود.

انتظارات از بازی مرد عنکبوتی 2 بسیار بالا است. از طرفی اینسامنیاک نیز به خوبی توانسته اطلاعات بازی نو خود را محفوظ نگه دارد. با این کار هواداران بیشتر مشتاق مرد عنکبوتی 2 خواهند بود. حتی اگر اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده باشد، یک سری موارد هستند که باید نسبت به قبل در مرد عنکبوتی بهبود پیدا نمایند. به هرحال این بازی بدون نقص نبوده و در بسیاری از موارد احتیاج به بهبود دارد. حال امیدواریم که در شماره 2 این مسائل رفع شده باشند.

در این متن قصد داریم به شما مواردی را معرفی کنیم که انتظار داریم در مرد عنکبوتی 2 بهبود داشته باشند. یا اینکه اگر هم وجود نداشتند، حال حضور داشته باشند. پس با ما همراه باشید.

شهر نیویورک چیزی بزرگ تر از منهتن است

شهری که مرد عنکبوتی در آن حضور دارد نیویورک است. در این که نیویورک یکی از بزرگ ترین و زیباترین شهرهای جهان است هیچ شکی نیست. اینسامنیاک نیز به برترین نحو از معماری های این شهر استفاده نموده تا جهانی بازی خود را زیبا کند. از طرفی شهر داخل بازی بسیار دقیق و با جزئیات ساخته شده است.

نکته اصلی اینجاست که مرد عنکبوتی یک تنها در منطقه منهتن (Manhattan) جریان داشت. این قسمت نیویورک آسمان خراش های بسیاری دارد که برای تاب خوردن مرد عنکبوتی بسیار مناسب هستند. با این حال نیویورک تنها به این قسمت خلاصه نمی گردد. بلکه دارای بخش های دیگر و بزرگ تر هم هست که می توان از آن ها هم استفاده کرد. بازی مایلز مورالس به منهتن چیزی اضافه نکرد تنها آن را در شرایط متفاوت و برفی نشان داد.

اگر مرد عنکبوتی 2 می خواهد نسبت به قبل پیشرفته تر باشد باید نقشه خود را توسعه دهد. اینجاست که قسمت های دیگر نیویورک مثل کویینز (Queens) و بروکلین (Brooklyn) باید به بازی اضافه شوند. یکی از قسمت های مجذوب کننده نیویورک ویلیامزبرگ (Williamsburg) بوده که بیشتریت افراد ساکن آنجا جوان هستند. با توجه به اینکه پیتر و مایلز هر دو جوان هستند قطعاً گذرشان به این قسمت خواهد خورد.

مقدار شهر نیویورک نقطه قوت بازی است

بزرگ بودن جهانی بازی در این روزها اهمیت زیادی دارد. به همین علت نیویورک پتانسیل این موضوع را دارد تا یک جهانی بسیار گسترده را در اختیار بازی مرد عنکبوتی قرار دهد. مخصوصاً اینکه این جهان بسیار متنوع بوده و زیبا طراحی می گردد. اینسامنیاک نشان داد که توانایی زیادی در طراحی جهانی جالب و مفرح دارد. حال ضروری است تا این جهان را توسعه داده و مقداری جزئیات آن را بیشتر کند.

یکی از موارد بسیار جالب مرد عنکبوتی 1 مأموریت های ناگهانی هر منطقه بود. با اینحال این مأموریت ها بیشتراً تکراری بودند و پس از مدتی حوصله کاربر سر می رفت. اگر اینسامنیاک کوشش کند و تعداد و تنوع این مأموریت ها را بیشتر کند، بازی جالب تر خواهد شد. مخصوصاً با توسعه جهانی بازی و دسترسی به منطقه ها بیشتر پتانسیل فراوری محتوای بیشتری هم در بازی وجود خواهد داشت.

آنچه از داستان بازی انتظار داریم

تا الان تنها چیزی که از داستان بازی می دانیم حضور ونوم در مرد عنکبوتی 2 است. بحث اصلی اینجاست که هنوز از داستان اصلی این بازی رونمایی نشده است. ما نمی دانیم که مایلز در آن حضور دارد یا نه. البته نقش اصلی بازی همچنان پیتر پارکر بوده که نشان می دهد داستان او همچنان ادامه دارد. با اینحال امکان دارد که در بعضی صحنه ها به همراه مایلز به مبارزه با دشمنان بپردازند.

از طرفی هنوز تعیین نیست که کاراکترهای جانبی بازی مثل مری جین (Mary Jane) و بقیه در بازی حضور دارند یا نه. در اصل قطعاً در مرد عنکبوتی 2 نقش خواهند داشت اما اینکه تا چه حد حضور خواهند داشت تعیین نیست. به طور کلی مرد عنکبوتی مجموعه کمیک است. به همین علت ما انتظار یک داستان بسیار عمیق و سنگین را نداریم ولی با این حال اگر اینسامنیاک بتواند یک داستان زیبا طراحی کند، مجذوب کنندهیت بازی چندین برابر خواهد شد.

حضور ونوم قطعاً می تواند مجذوب کنندهیت بازی را چندین برابر کند. مخصوصاً اگر شخصیت پردازی قوی ای داشته باشد. به طور کلی این کاراکتر بسیار خاص بوده و با طراحی درست می تواند بازی را بسیار بهتر کند. قسمت جالب ماجرا این است که اگر ونوم یک کرکتر قابل بازی باشد. چنین چیزی بسیار کم انتظار می رود اما می تواند مرد عنکبوتی 2 را بسیار مجذوب کننده تر بکند.

چیزی که تقریباً مطمئن هستیم، حضور پر رنگ مایلز است. درست است که داستان او از داستان پیتر کمی جدا شده ولی با اینحال همچنان نقش مهمی در مجموعه مرد عنکبوتی دارد. به همین علت امکان دارد که اینسامنیاک از او به عنوان یک کرکتر قابل بازی استفاده نموده و شما بتوانید به عنوان مایلز بازی کنید. مایلز دارای قابلیت های خاصی است که بازی را بسیار هیجان انگیز می نماید.

تغییرات گیم پلی مرد عنکبوتی 2

بازی مرد عنکبوتی یک یکی از روان ترین گیم پلی ها را داشت. به این معنا که حرکات شما کاملاً درست اجرا شده و می توانستید به راحتی به کنترلر اعتماد کنید. این روان بودن در تاب خوردن پیتر پارکر و مایلز مورالس به راحتی تعیین بود. با توجه به پیشرفته تر شدن تکنولوژی نسل نو کنسول ها ما انتظار داریم تا تجربه مرد عنکبوتی از قبل هم روان تر گردد. او بتواند کارهای بیشتری نموده و از موانع بیشتری عبور کند.

از طرفی مشکل مرد عنکبوتی کم بودن حرکات در مبارزات بود. به این شکل شما پس از مدتی از جنگیدن با دشمنان خسته می شدید. اینسامنیاک کوشش زیادی نموده بود تا با ابزار مختلف مبارزات را کمی متنوع کند ولی با اینحال همچنان احتیاج به کار بیشتر دارد. به علت اینکه در سرانجام بازیکنان از حرکات اصلی استفاده نموده و کمتر از ابزار و وسایل استفاده می نمایند. چیزی که ما در مرد عنکبوتی 2 انتظار داریم این است که تعداد و تنوع حرکات بیشتر گردد. از طرفی دشمنان نیز متنوع تر شده و هوشمندانه تر عمل نمایند.

با این موارد شاید مبارزه با دشمنان دشوارتر گردد اما لذت بخش خواهد بود. همینطور اینکه بازی از حالت بزن بزن خارج شده و بازیکنان باید هوشمندانه تر مبارزه نمایند.

تعداد غولآخرها باید بیشتر گردد

یکی از مسائل اساسی مرد عنکبوتی یک کم بودن تعداد غولآخر (Boss) بود. شما به طور کلی با چند مبارزه اصلی روبرو بودید و پس از آن باید با موج های دشمنان عادی می جنگیدید. این باعث می شد تا بازیکنان اصلاً شوقی برای مبارزات بزرگ نداشته باشند. حتی باعث خسته نماینده شدن بازی هم می شد. در عنوانی مثل مرد عنکبوتی که دشمنان معروفی دارد، قطعاً از غولآخرهای بیشتر استقبال می گردد.

البته با توجه به حضور ونوم در بازی مرد عنکبوتی 2 ما شاهد یک مبارزه بزرگ قطعاً خواهیم بود. با این حال جهانی مرد عنکبوتی دارای دشمنان بزرگی مثل گرین گابلین (Green Goblin) و موارد دیگر است که حضور آن ها می تواند بازی را مجذوب کننده تر کند. مبارزه با ونوم نیز بسیار مهم است. اینسامنیاک باید این مبارزه را به شکلی طراحی کند که با غولآخرهای دیگر تفاوت داشته و نشان بدهد که دشمن اصلی مرد عنکبوتی ونوم است.

تنوع مأموریت ها باید بیشتر گردد

در ابتدای متن گفتیم که بازی مرد عنکبوتی دارای مأموریت های ناگهانی بود. همینطور اینکه این مأموریت ها بیشتراً تکراری بوده و باعث می شدند که بازی آن هیجان ابتدایی را نداشته باشد. اگر مرد عنکبوتی 1 را بازی نموده باشید به یاد دارید که تعدادی مأموریت جانبی بزرگ در این بازی وجود داشت. برای مثال مأموریت های هری (Harry) که در آن شما باید نیویورک را از موارد آلوده نماینده پاک می کردید. در ابتدای کار زمانی که شما با این مرحله روبرو می شوید بسیار جالب به نظر می رسد. با اینحال با گذشته زمان این مراحل تکراری و تکراری تر می شوند.

جهانی بازی مرد عنکبوتی پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت مأموریت های مختلف دارد. با توجه به اینکه گفتیم جهانی این بازی باید بزرگ تر گردد، این پتانسیل بیشتر هم خواهد شد. اینسامنیاک در مرد عنکبوتی 1 تمرکز زیادی روی کرکتر و داستان بازی داشت. حال که توانست آن قسمت ها را خوب طراحی کند، نوبت به مأموریت ها می رسد. بحث اصلی اینجاست که تعداد در این اهمیت ندارد. بلکه این تنوع است که اهمیت دارد.

برای مثال شما ویچر 3 را در نظر بگیرید. این بازی در سال 2015 عرضه شد. جهانی بازی نیز بسیار گسترده و با پتانسیل زیاد بود. سی دی پراجکت رد هم در زمینه دشمنان و هم در زمینه مأموریت های جانبی به خوبی توانسته بود تنوع را رعایت کند. هر مأموریت با مورد قبلی تفاوت داشته که باعث می شد شما در میانه داستان اصلی در پی مأموریت ها و کارهای جانبی باشید.

مرد عنکبوتی 2 قرار است در سال 2023 عرضه گردد. اگر با تأخیر روبرو نگردد. در این مدت تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته و به همین علت اینسامنیاک از لحاظ سخت افزاری با محدودیت خاصی روبرو نیست. اینجاست که باید نهایت خلاقیت خود را برای طراحی مأموریت به کار بگیرد. جرم و جنایت تنها به تخریب مغازه یا تعقیب و گریز محدود نبوده و احتیاج است تا موارد بیشتری در بازی حضور داشته باشند.

اینسامنیاک باید تنوع دشمنان را بیشتر کند

تنوع دشمنان در مرد عنکبوتی 1 بد نبود اما چندان هم زیاد نبود. درست است که جهانی بازی فانتزی نیست و شرکت سازنده با محدودیت از این زمینه روبرو است. با این حال همچنان بازی مرد عنکبوتی پتانسیل داشتن دشمنان بیشتر را دارد. یکی از نکات مهم هم اینجاست که اینسامنیاک نباید از دشمنان تکراری استفاده کند. با این کار بازیکنان قدیمی با یک عنوان تکراری روبرو نخواهند شد و از بازی لذت خواهند برد.

حضور ونوم در بازی می تواند دست اینسامنیاک را در ساخت دشمنان بیشتر باز کند. ونوم در اصل یک انگل بوده که به ادی براک (Eddie Brock) متصل شده است. حال شما در نظر داشته باشید که انواع دیگری از این انگل هم وجود دارند. برای مثال یک حالت دیگر آن کارنج (Carnage) است. حال اگر موجودات مشابه با ونوم در جهانی بازی پخش بشوند، ما شاهد دشمنان نوی خواهیم بود. به این نکته هم باید توجه کرد که با توجه به اتمام داستان مرد عنکبوتی 1 تعدادی از دشمنان از بین رفته اند.

درخت توانایی گسترده تر

عناصر نقش آفرینی در بازی مرد عنکبوتی 1 وجود داشتند. شما می توانستید پوشش های مختلف داشته و یا درخت توانایی داشتید. نکته اینجاست که درخت توانایی مرد عنکبوتی 1 خوب بود اما عالی نبود. این توانایی ها روی فرایند کلی بازی تأثیر چندانی نداشتند و تغییر خاصی در گیم پلی ایجاد نمی کردند. به همین علت تجربه بیشتر افراد شباهت زیادی به یکدیگر داشت. اینجاست که اگر توانایی ها مهم تر بودند یا اینکه یک قابلیت شاخص به مرد عنکبوتی می دادند، شرایط بهتر می شد.

مرد عنکبوتی 2 فرصت خوبی برای اینسامنیاک است تا در زمینه نقش آفرینی بهتر عمل کند. استفاده از توانایی های بیشتر که مرد عنکبوتی را به طور مشهودی قوی تر کند، می تواند تغییر زیادی در فرایند بازی ایجاد کند. با اینکار بازیکنان نیز در کوشش خواهند بود تا امتیاز بیشتر کسب نموده و از مأموریت های جانبی بیشتر استفاده می نمایند.

مواردی که اگر در بازی وجود داشته باشند، جالب می گردد!

در این بخش از متن قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که طبق فرایند کاری اینسامنیاک نیست. با این حال اگر وجود داشته باشند، بازی جالب تر می گردد.

داستانی با چندین سرانجامی مختلف

در بازی مرد عنکبوتی 1 ما شاهد عناصر نقش آفرینی بودیم. یکی از موارد مهم در سبک نقش آفرینی توانایی بازیکنان در ایجاد تغییر در داستان است. حال بحث اصلی اینجاست که به طور کلی اینسامنیاک عناوین خطی طراحی می نماید. به این معنا که اعمال شما در داستان بازی تأثیر زیادی نداشته و تغییر چندانی در آن ایجاد نمی نماید. حال این انتظار از اینسامنیاک کمی زیاد است اما بودن آن در بازی بد نیست.

داستان بازی می تواند دارای چندین سرانجامی متفاوت باشد. با اینکار مرد عنکبوتی 2 یک عنوان متمایز در میان بازی های ابر قهرمانی خواهد بود. به علت اینکه ما خیلی کم شاهد یک بازی ابر قهرمانی با داستان متغیر هستیم. همینطور اینکه استفاده از این سیستم باعث خواهد شد تا بازیکنان مایل به تجربه دوباره بازی باشند. تجربه دوباره بازی حتی می تواند خط های داستانی نو و مراحل نو را برای بازیکنان باز کند.

موسیقی بازی می تواند بهتر باشد

اینجا دیگر بحث مو را از ماست کشیدن بیرون است! به طور کلی یکی از عناصر مهم برای من در یک بازی موسیقی آن است. این موضوع در مرد عنکبوتی 1 بد نبود اما احتیاج به بهبود زیادی دارد. به هرحال ما با یک قهرمان روبرو هستیم و حداقل باید چند آهنگ خاص برای او وجود داشته باشد. همینطور اینکه پیتر پارکر و مایلز هر دو جوان هستند و قطعاً به آهنگ های نو هم گوش می دهند. حضور این موارد باعث افزایش هیجان بازی خواهد شد.

حرف آخر

در این متن تمام مواردی که ما انتظار داریم در بازی مرد عنکبوتی 2 وجود داشته باشد را ذکر کردیم. مهم تر از همه این است که ما انتظار داریم مرد عنکبوتی 2 یک بازی کامل باشد. منظور از کامل یک عنوان بدون نقص و بدون ایراد بزرگ است. در این چند سال اخیر ما شاهد عرضه بازی های نصفه و نیمه زیادی بودیم که باعث شد اعتماد گیمرها به بازی ها کم بگردد. در اصل اینکه بگوییم مرد عنکبوتی 2 بدون نقص باشد حرف بزرگی است. منظور این است که انتظار داریم بازی باگ های کمی داشته باشد و محتوای آن به صورت نیمه کاره نباشد.

قطعاً اینسامنیاک با عرضه محتوای جانبی از بازی خود پشتیبانی خواهد نمود. اینکه در متن اصلی مقاله این موضوع ذکر نشد به این علت است که موضوع بسته های الحاقی برنامه پس از عرضه بازی اصلی است. به همین علت اگر در عنوان اصلی چیزی به جز بازی اصلی وجود نداشته باشد مسئله ای ندارد. البته امیدواریم که اینسامنیاک چند سال از بازی مرد عنکبوتی 2 پشتیبانی کند و آن را بیشتر توسعه دهد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1439

به "هر آنچه از بازی مرد عنکبوتی 2 انتظار داریم؛ از نقشه بزرگ تر تا مبارزات متنوع تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از بازی مرد عنکبوتی 2 انتظار داریم؛ از نقشه بزرگ تر تا مبارزات متنوع تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید