نظر یک توراپراتور ارمنستانی درباره سفرش به ایران

به گزارش خیمه نیوز، ایلنا/ این خبر پیرامون نظر یک توراپراتور ارمنستانی درباره سفرش به ایران برای شما نوشته شده است.

نظر یک توراپراتور ارمنستانی درباره سفرش به ایران

مارینا (Marine Kpryan) (مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان) با اشاره به آنکه آژانس مسافرتی که او آن را ده ها سال پیش افتتاح نموده، یکی از قدیمی ترین آژانس های خدمات مسافرتی در ارمنستان است، گفت: این آژانس مسافرتی در سال 1996 تاسیس شد و با وجود آنکه سالهاست در حوزه گردشگری فعالیت دارم اما شخصا برای نخستین بار در سال 1402 (2023) به ایران سفر کردم. خیلی شادمانم که در قالب فم تور (تور آشناسازی) امکان بازدید از ایران برایم فراهم شد تا بتوانم از نزدیک جاذبه های گردشگری ایران را ببینم.

او ادامه داد: این بازدید قطعا می تواند آغازگر ارائه پیشنهادات ما به گردشگران و مسافرانمان برای سفر به ایران باشد. اگر امکانش هم باشد می توانیم مسافران ایرانی را نیز به ارمنستان ببریم.

مارینا در پاسخ به سوالی مبنی برآنکه 3 دهه از فعالیت او در عرصه گردشگری میگذرد چرا به گفته خودش تا به امروز به ایران سفر ننموده است، این در حالی است که ایران کشور همسایه ارمنستان است و شاید به واسطه تاریخ مشترکی که داریم برترین گزینه نیز برای سفر بحساب آید، گفت: سوال خیلی خوبی مطرح کردید. 27 سال است که در این بازار هستیم و عمدتا با کشورهای دیگر ارتباط داشتیم و بسته های سفر به سایر کشورها را تعریف می کردیم. اما اکنون شادمان هستم که اکنون دارم اشتباهی که تا به امروز انجام داده بودم را از بین می برم. در واقع معتقد هستم که سفر نکردنم به ایران یک اشتباه بود.

او تاکید نمود: می خواهم قید کنم که چرا تا به امروز این اشتباه را مرتکب شدم و این کار را انجام ندادم. کشور ایران همسایه کشور من است و برای ارمنستان بسیار ارزشمند است و خیلی خوب کشور من را حمایت می نماید. در واقع همسایه ای بسیار خوب برای کشور من است. از این رو از این پس سعی می کنم اشتباهم را جبران کنم و روی بازار گردشگری ایران کار خواهم کرد.

این فعال گردشگری کشور ارمنستان در پاسخ به این سوال که آیا یکی از دلایلی که تا به امروز به ایران سفر ننموده بود و بسته سفر به ایران را نیز برای گردشگران ارمنستانی در نظر نمی گرفت، تبلیغات منفی رسانه های خارجی درخصوص ایران بوده یا خیر گفت: خیر چنین چیزی نیست. فعالیت آژانس خدمات مسافرتی من به گونه ای آغاز شده بود که بسته های سفر به کشورهای اروپایی را در نظر گرفت و اولویت نیز حضور در نمایشگاه های خارجی بود. همینطور بازار گردشگری لندن را در نظر داشتیم و بعلاوه در نمایشگاه ITB برلین شرکت می کردیم. در واقع آغاز کار ما با بازار اروپا بود که همین امر سبب شد تا کشورهای همسایه مانند ایران را کمتر مورد توجه قرار دهیم.

او ادامه داد: البته با توجه به آنکه در آژانسم دو بخش گردشگری ورودی و خروجی فعال است. از این رو سعی می کنیم در دو طرف بتوانیم کار کنیم. سعی داریم روابطمان در حوزه گردشگری ایران را فعال کنیم. بیشترین فعالیت آژانس مسافرتی ما در حوزه گردشگری فرهنگی (Cultural tourism) است و گردشگری ماجراجویانه فعال است. ضمن آنکه بسته سفرهای دیگر را نیز تعریف می کنیم. حتی گردشگرهایی داشتیم که از اروپا آمده بودند و وارد ارمنستان شده بودند و سفری از ارمنستان به ایران برایشان تدارک دیدیم. هرگز گردشگر از طرف ایران به سمت ارمنستان را قبول ننموده بودم اما از این پس سعی می کنم فعالیت در بازار ایران را بیشتر کنم.

این تور اپراتور ارمنستانی درخصوص حضورش در ایران و سفری که داشته گفت: از مهمان نوازی ایرانی ها بسیار لذت بردم. درست است که فقط چند روز در ایران بودم که قطعا امکان بازدید از همه جاذبه های ایران را نمی داد اما از تماشا فیلم های معرفی و البته مقاصدی که در نظر گرفته شده بود، لذت بردیم. تماشا موزه ها بسیار تاثیرگذار بود.

او درخصوص شرایط زیرساختهای گردشگری ایران برای حضور گردشگران خارجی گفت: نخستین چیزی که به چشم می آید، مهمان نوازی است. این اولین چیزی است که برای مسافران وجود دارد اینکه مردم ایران دوست دارند کشورشان را خیلی خوب به خارجی ها نشان دهند، بسیار اهمیت دارد. این نگاه را برای نخستین بار است که در ایران و در میان مردمان ایرانی می بینم.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1593

به "نظر یک توراپراتور ارمنستانی درباره سفرش به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر یک توراپراتور ارمنستانی درباره سفرش به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید