معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو

به گزارش خیمه نیوز، معبد شش درخت انجیر در گوانجو (Temple of Six Banyan Trees Guangzhou) یکی از بهترین جاذبه‌های شهر گوانجو در کشور چین است. این معبد زیبا با جذابیت‌های مثال زدنی که دارد توانسته خود را در میان برترین دیدنی‌های شهر گوانجو قرار بدهد.

معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو

کشور چین به خاطر داشتن طبیعت زیبا، جاذبه‌های مدرن و تاریخی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. شهر گوانجو با داشتن طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مناسب برای بازدید، به یکی از بهترین شهرهای این کشور برای سفر تبدیل شده است و یکی از بهترین جاذبه‌های آن معبد شش درخت انجیر است که با وجود اینکه قدمت آن به 15 قرن پیش بازمی‌گردد هنوز هم مکانی عالی برای عبادت بودائیان می‌باشد. به شما توصیه می‌کنیم با تور چین ارزان همراه شوید و به بازدید این جاذبه بروید.

تاریخچه معبد شش درخت انجیر گوانجو

تاریخ ساخت معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو به سال 537 میلادی بازمی‌گردد که در آن زمان سلسله حاکم لیانگ بوده که این معبد در ابتدای ساخت با نام معبد بائو ژوآنگ ین شناخته می‌شد. از دوران سانگ شمالی، یک نویسنده به خاطر شش درخت انجیری که در آن محل دیده بود از آن به عنوان معبد شش درخت انجیر یاد نمود تا این که به نام آن تبدیل شد.

در معبد شش درخت انجیر گوانجو چندین ساختمان و بودا به چشم می‌خورند که برای گردشگران گوانجو جذاب است. از جذاب‌ترین بخش‌های آن می‌توان به پاگودای گل اشاره کرد که معماری حیرت‌انگیزی دارد و رنگ قرمز و سفید آن بسیار دیدنی و جذاب است. این پاگودا هشت وجهی بوده و 57 متر ارتفاع دارد که اگر از بیرون به این ساختمان نگاهی بیاندازید بنایی 9 طبقه‌ را مشاهده خواهید کرد که از همه نظر عالی می‌باشد. این پاگودا 17 لایه داشته که از بالای پاگودا می‌توانید نمایی عالی از مناطق اطراف این بخش از گوانجو را بازدید کنید. این پاگودا در سال 1097 میلادی بنا شده و در طی سال‌های گذشته بارها مورد بازسازی قرار گرفته که آخرین بار به سال 1900 برمی‌گردد.

در واقع 6 درخت انجیر نام معبد مربوط به بودائیان است که هنور فعال بوده و مردم این شهر در زمان سال نوی چینی و فستیوال فانوس‌ها برای روشن کردن عود به این محل می‌آیند. این معبد هر روزه از ساعت 8:30 تا 5 بعدازظهر میزبان گردشگران است.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 80

به "معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو" امتیاز دهید

1 کاربر به "معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد شش درخت انجیر در شهر گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید