با معبد اجدادی خاندان چن در گوانجو آشنا شوید

به گزارش خیمه نیوز، شهر گوانجو کشور چین با تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی مدرن و تاریخی توانسته گردشگران بسیاری را با تور چین به سوی خود بکشاند. معبد اجدادی خاندان چن در گوانجو (Chen Clan Ancestral Hall) یکی از بهترین جاذبه‌های این شهر است که دراین مقاله با آن آشنا خواهید شد.

با معبد اجدادی خاندان چن در گوانجو آشنا شوید

معبد اجدادی خاندان با 120 سال قدمت با قسمت‌های مختلف، ساختمان‌های متفاوت و ظرافت‌های بسیار برای مسافران تور چین جذاب است. قدمت این بنا به سلسله چینگ بازمی‌گردد و در گذشته از این معبد به منظور انجام مراسمات مذهبی، عبادت، تدریس و اموزش استفاده کنند. این بنا محلی برای اقامت و آماده سازی افراد برای امتحانات امپریالیستی ساخته شده بود.

تاریخچه معبد خاندان چن در گوانجو

بعد از آن که فردی به نام چن در آزمون‌های ورودی امپراتوری موفق به کسب رتبه سوم شد و جایگاه مناسبی پیدا کرد و خانواده این مرد نیز معتبر و مشهور شد به طوری که بعدها به این خاندان پیشنهاد گردید که معبدی بسازند تا هم برای دعا و طلب شفاعت و هم برای آموزش کاربرد داشت. این معبد در سال 1894 با سرمایه ای که از 72 خانواده چن جمع آوری شد، ساخته و تکمیل گردید.

معبد اجدادی خاندان چن با سبک معماری منطقه گوانگ دونگ 13200 متر مربع وسعت دارای 9 تالار در دو بخش اصلی و فرعی، 6 محوطه محصور و 19 ساختمان است که این ساختمان‌ها توسط راهروها به یکدیگر متصل هستند. برای جذابیت بیشتر به این معبد ریزه‌کاری های زیادی انجام شده و تراشکاری‌های صورت گرفته بر روی چوب، خشت، سفال، سنگ و سنگ اهک جلوه خاصی به این معبد داده‌اند و بر زیبائی و جذابیت آن افزوده‌اند که در واقع این تراشکاری‌ها به منظور ستایش طبیعت انجام شده‌اند. یک جفت طبل سنگی که هر کدام 2.55 متر ارتفاع دارند درست جلوی درب ورودی ساخته شده و وجود دو تصویر نقاشی رنگی 4 متری از دیگر نکات جالب توجه در آکادمی خاندان چن می باشد. 6 حیاط این مجموعه به سبک تقارن چینی مزین شدهاند و سراسری اصلی یا Juxian در مرکز معبد، محلی برای دور هم جمع شدن خانواده چن بوده که امروزه از این محل به عنوان تالار اجدادی یاد می‌گردد. در قسمت جلوی این تالار یک عمارت بالاخانه سنگی قرار دارد که دور تا دور آن را یک طارمی سنگی احاطه کرده است. تور چین قیمت فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر گوانجو است.

این مجموعه هر روزه از ساعت 8:30 صبح درهای خود را باز کرده و بر روی علاقه‌مندان می‌گشاید و تا ساعت 17:30 بعد از ظهر نیز باز می‌گردد آخرین زمان برای خرید بلیط ساعت 17 می‌باشد. مراجعه کنندگان برای بازدید از این معبد باید 10 یوان بپردازند اما در سومین چهارشنبه هر ماه و شنبه دوم ماه ژوئن به مناسبت روز ملی میراث فرهنگی بازدید از آن رایگان است.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 53

به "با معبد اجدادی خاندان چن در گوانجو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معبد اجدادی خاندان چن در گوانجو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید