مستند جدید دیوید آتنبورو روی آنتن رفت

به گزارش خیمه نیوز، مستند جدید سر دیوید آتنبورو شب پیش روی آنتن رفت.

مستند جدید دیوید آتنبورو روی آنتن رفت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، سریال مستند جدید سر دیوید آتنبورو که برای ساخت آن 4 سال وقت صرف شده و در 31 کشور از 6 قاره جلوی دوربین رفته است، در بریتانیا روی آنتن رفت.

این سریال با عنوان یک سیاره عالی در 5 قسمت ساخته شده که اپیزود نخست آن سوم ژانویه برای نخستین بار در بی بی سی وان پخش شد.

در 4 اپیزود نخست این مجموعه به قدرت آتشفشان ها، نور خورشید، آب و هوا و اقیانوس ها پرداخته می گردد. در قسمت آخر نیز تاثیر انسان ها بر کره زمین و آنچه می توان برای برگرداندن توازن به آن انجام داد آنالیز می گردد.

به تازگی اعلام شد که دیوید آتنبورو مجری دومین سری از مجموعه سلسله ها برای بی بی سی وان خواهد بود که به کشف چگونگی زندگی حیوانات مختلف می پردازد. در فصل نخست این مجموعه زندگی خاندانی از شمپانزه ها، پنگوئن های امپراتور، شیر، ببر و سگ های وحشی آفریقایی آنالیز شدند.

دیوید آتنبورو در آستانه سال 2021 در تلویزیون بریتانیا ظاهر شد و از خانه پیامی برای مردمی فرستاد که برای آغاز سال نو در حال تماشای آتش بازی سنتی از تلویزیون بودند. این برنامه را مردم طبق پروتکل های محافظتی کووید 19 از تلویزیون تماشا کردند.

وی در مصاحبه با تماشاگران پیامی مبنی بر هشدار و آگاهی برای حفاظت از محیط زیست و رفتار مسئولانه در قبال آن ارایه کرد و گفت: سال نو مبارک! سیاره ما بی نظیر است. دنیای زنده سرشار از تنوع و شگفتی و در عین حال آسیب پذیر.

آتنبورو در ادامه گفت: با سال نو فرصت های جدید برای تغییر هم می آید. اگر ما سال 2021 اقدام کنیم می توانیم دنیایی از تفاوت ها بسازیم. با هم، می توانیم خیلی چیز ها را تغییر دهیم. با هم، می توانیم خانه شکننده مان را احیا کنیم و سال نوی مبارکی برای همه ساکنان سیاره زمین بسازیم.

این مستندساز مشهور گفت: من دارم از خانه ام با شما صحبت می کنم، چون مانند بسیاری از شما بیشتر سال پیش را در خانه گذراندم، دور از دوستانم، خانواده ام و دسترسی به دنیا طبیعت.

در ادامه وی تاکید نمود: این چند ماه اخیر برای همه ما چالش برانگیز بوده است، اما واکنش ما به این دوران فوق العاده نشان داد که ما با هم کار می کنیم و هیچ محدودیتی برای اینکه با هم همکاری داشته باشیم وجود ندارد.

وی همچنین به کنفرانس گلاسکو هم اشاره نمود و گفت: سال جاری، دنیا در گلاسکو برای کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل با هم خواهد بود. این یک لحظه مهم در تاریخ ماست.

آتنبورو گفت: وقتی به عزمی که برای سال جدید داریم فکر می کنیم باید درباره این فکر کنیم که هر یک از ما چه کاری می تواند انجام دهد. چه تغییرات مثبتی می توانیم در زندگی خودمان ایجاد کنیم؟

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 740

به "مستند جدید دیوید آتنبورو روی آنتن رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند جدید دیوید آتنبورو روی آنتن رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید