لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر

به گزارش خیمه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، برای افزایش عایدی کشاورزان منطقه کجور، تغییر تدریجی الگوی کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت حبوبات به ویژه لوبیا و عدس مورد توصیه و تاکید است .

لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درنوشهر: مجید بهادری در دومین جلسه ستاد برداشت و خرید تضمینی گندم و جو شهرستان نوشهر، گفت: برای افزایش عایدی کشاورزان منطقه کجور، تغییر تدریجی الگوی کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت حبوبات به ویژه لوبیا و عدس مورد توصیه و تاکید است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران شرایط کشاورزی منطقه کجور را بومی و سنتی اسم کرد و بکارگیری ادوات مناسب کاشت، داشت و برداشت، مصرف نهاده هایی چون علف کش، قارچ کش و کودهای ریزمغذی برای بالا بردن اندازه فراوری در واحد سطح را ضروری دانست.

مرادعلی تیر سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو، گفت: انبار مرکز خرید تضمینی گندم و جو پول نوشهر با ظرفیت 500 تن از ابتدای تیرماه آماده تحویل و خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان است.

وی اضافه نمود: مشخصات 314 کشاورز گندمکار و 754 کشاورز جوکار این شهرستان برای انجام فرایند خرید تصمینی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی در سال 1400 ثبت شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1059

به "لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید