صادرات فرش دستبافت ایرانی به کشور چین

به گزارش خیمه نیوز، بیش از 25 درصد از فرش‌های دستبافت ایرانی به کشور چین صادر می‌شود. از 9 ماه گذشته تا به حال 5400 تن فرش صادر شده است که نسبت به سال گذشته با 14 درصد رشد روبرو بوده است.

صادرات فرش دستبافت ایرانی به کشور چین

حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به اینکه در گذشته بیش از یک چهارم فرش‌های صادراتی ایران، به آمریکا صادر می‌شد، گفت: از 4 سال گذشته به علت وقوع تحریم‌ها، ورود هر گونه فرش صادراتی به چین متوقف گردید و به یکی از رقبای بزرگ فرش دستباف ایران تبدیل شد. در طی 10 ماهه گذشته سال 284 میلیون دلار فرش دستباف صادر شده و این میزان نسبت به سال 1392 معادل 32 درصد رشد داشته است. میزان صادرات فرش از لحاظ وزنی در سال گذشته 5400 تن بوده ‌که این میزان نسبت به سال 1392 بیش از 14 درصد رشد دارد.

او با اشاره به اینکه به طور حتم تولید فرش بدون سفارش‌پذیری و توجه به سلایق بازار راه به جایی نخواهد برد، اعلام کرد: هم اکنون مرکز ملی فرش ایران انواع تحقیقات در خصوص سلیقه‌یابی را انجام می‌دهد. وی همچنین توضیح داد: البته کم کاری ما در داخل کشور در خصوص توجه به نیاز و سلیقه بازارهای هدف و تطبیق دادن تولیدات براساس خواسته مشتریان باعث کاهش رونق حوزه فرش بافی در کشور شده است. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خصوص بیمه قالیبافی تصریح نمود: قانون بیمه‌های قالیبافی و شاغلان صنایع دستی که خواسته به حق فعالان این حوزه می‌باشد به مدت چهار سال اجرایی شده است که تا پایان سال 1392 حدود 48 هزار قالیباف در کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند اما به دلیل اینکه اعتباری که در سال گذشته برای این امر مصوب شد کم بود، روند این کار با مشکل روبرو شد.

برای تجربه یک سفر پر از جاذبه و ارزان به شما توصیه می‌کنیم با تور ارزان چین همراه شوید.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 65

به "صادرات فرش دستبافت ایرانی به کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات فرش دستبافت ایرانی به کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید