شغلی عجیب که روزانه 200 میلیون تومان عایدی دارد!

به گزارش خیمه نیوز، جام جم نوشت: خودرو یکی از کالا های مصرفی است که طی چند سال گذشته به علت نوسانات ارزی به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث شد دلالان زیادی وارد بازار خودرو شوند و اکنون که وزارت صمت طرح یکپارچه خودرو را اجرا نموده و نرخ بعضی خودرو ها تعدیل شده آن ها از ترفند های جدیدی استفاده می نمایند.

شغلی عجیب که روزانه 200 میلیون تومان عایدی دارد!

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد بعضی خودرو ها آن قدر کاهش یافته که دیگر مورد توجه واسطه گران نیست و جذابیتی برای آن ها ندارد. این افراد سعی کردند به بازار خودرو های پرتقاضای صفر و دست دوم رو بیاورند. برای پیگیری این موضوع به معروف ترین مرکز خرید و فروش خودرو در چیتگر مراجعه کردیم. یکی از خبرنگاران جام جم در نقش خریدار و خبرنگار دیگری در نقش فروشنده وارد این پارکینگ شدند تا از چند و، چون ماجرا باخبر شوند. در زمان مراجعه افراد زیادی مقابل ورودی پارکینگ ایستاده بودند که خود را خریدار معرفی می کردند.

قیمت هایی که برای خرید رد و بدل می شد بسیار پایین تر از نرخ واقعی بود، اما مدل های مشابه در داخل پارکینگ اصلی تفاوت حدود 50 میلیون تومانی داشتند. آنالیز میدانی جام جم از این مرکز نشان داد خودرو هایی که در داخل پارکینگ با قیمت بالاتر فروخته می شوند متعلق به همین دلالان است و با افراد خارج از مرکز در ارتباط هستند. درواقع دلالان اجازه ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده واقعی را نمی دهند. به این صورت که اگر کسی برای خرید به آن مرکز مراجعه نموده باشد خودرو زودتر به آن ها معرفی و معامله می گردد و اگر فردی برای فروش وارد گردد همه افراد در یک بازه مشخص قیمت را مشخص می نمایند.

درواقع دلالان، نمایشی دروغین راه می اندازند. بعضی از دوستان دلالان در نقش خریدار با پیشنهاد قیمت بالاتر بیان می نمایند خودرو از نظر قیمت و فنی بسیار مطلوب است. یک اقدام دیگر دلالان آن است که برای خودرو های متعلق به گروه خودشان جمع می شوند و تبلیغ می نمایند، اما برای خودرو های شخصی مراجعه ای ندارند و وانمود می نمایند از دیگر محصولات برتر نیست.

کارشناسان تقلبی

بعضی افراد هستند که در پارکینگ های خرید و فروش خودرو نقش کارشناس را دارند و برای خودرو هایی که قصد خرید دارند ایراد می تراشند و برای خودرو هایی که می خواهند بفروشند تبلیغ می نمایند. ترفند اصلی این افراد جلب اعتماد است. بعلاوه تعمیرکاران جعلی با بیان اصطلاحات تخصصی نیز اقدام به جلب توجه می نمایند. آن ها سعی می نمایند توجه افراد به لوازم جانبی نصب شده جلب گردد تا بخش های اصلی؛ از سپر و صندلی و روکش گرفته تا سیستم صوتی.

ورود به گروه دلالان، 30 میلیون تومان

دلالان در پارکینگ های مختلف حضور گسترده دارند و سؤال این است که چگونه آن ها تا این حد هماهنگ هستند؟ نکته قابل توجه اینجاست که سود حاصل از فروش خودرو در سرانجام روز بین همه اعضا تقسیم می گردد. عایدی آن ها روزانه بین 50 تا 200میلیون تومان است. اگر فرد جدیدی قصد ورود به گروه دلالان را داشته باشد باید 30میلیون تومان به رئیس هرم بپردازد که این هزینه برای یک ماه است. درواقع روزی یک میلیون تومان بابت هزینه ورود به گروه.

نکته قابل توجه اینجاست افرادی که برای ورود به گروه دلالان حاضر به پرداخت روزی یک میلیون هستند عایدیشان از کدام محل تامین می گردد؟ اختلاف قیمت خودرو هایی که به وسیله این افراد خرید و فروش می گردد حدود 50 تا 70 میلیون تومان است. آن ها در هفته حداقل روزی چهار معامله انجام می دهند و اگر در یک هفته نتوانند قراردادی به نتیجه برسانند از این گروه خارج می شوند. آن ها در شبکه های اجتماعی نیز حضور فعال و گسترده دارند. به این صورت که صفحه اول تا سوم سایت های خرید و فروش مانند باما، شیپور و دیوار را با آگهی های مختلف پر می نمایند تا قیمت گذاری در اختیار خودشان باشد. به نظر می رسد شهرداری، سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد کشور و اتحادیه نمایشگاه داران خودرو باید همکاری گسترده ای داشته باشند تا راه فرار دلالان بسته گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1591

به "شغلی عجیب که روزانه 200 میلیون تومان عایدی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغلی عجیب که روزانه 200 میلیون تومان عایدی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید