سعادتمند: با افزایش محبوبیت استراماچونی نرخ او هم بالا رفت

به گزارش خیمه نیوز، مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد مذاکرات با سرمربی ایتالیایی صحبت های مفصلی انجام داد.

سعادتمند: با افزایش محبوبیت استراماچونی نرخ او هم بالا رفت

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احمد سعادتمند در گفت و گویی با سایت باشگاه استقلال در مورد شرایط این باشگاه توضیحاتی داد که در زیر می خوانید:

*هفتم مهر مصادف با دهم صفر روز شهدای دفاع مقدس، سرداران شهید اسلام و وطن شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو کلاهدور و دنیا آرا و همچنین یاد و خاطره آتش نشانان غیور کشورمان را گرامی می داریم که جانشان را برای حفظ جان و مال مردم عزیز کشور گذاشتند. کوششم بر این است در این ماه صفر جز صداقت و راستی حرفی به زبان نیاورم. موضوعات را در چند بخش به زبان می آورم و امیدوارم خدای مهربان از ما راضی باشد.

* موضوع اول در مورد استراماچونی است که مدتی است خیلی از افراد اعلام می نمایند که چرا مدیرعامل در این مورد صحبتی نمی کند. امروز صلاح دانستم که خیلی از موارد را مستند و مستدل به شما طرفداران بگویم. همانطور که همواره گفته ام، قرار است که ما همواره با شما صادق باشیم و اصولا نمی توانم دروغ بگویم. در ذات بنده و خانواده و شخصیت خانوادگی ام این نیست که خدای نانموده دروغ بگویم.

* البته خیلی ها اصرار دارند که بگویند ما در رابطه با بحث استراماچونی هیچ اقدامی نکردیم و بر این حرف خود خیلی هم اصرار دارند و اصرار هم بی دلیل نیست و به دنبال اهداف خاص دیگری هستند. اما من اینجا جا دارد اعلام کنم که حضور ما در ایتالیا بود؛ نه به ترکیه، قطر یا دبی. در این شرایط کرونایی سفر ما به ایتالیا سخت بود. این سفر با مجوز امور خارجه، سفارت ایتالیا و بر اساس مصوبه هیات مدیره محترم و برای تخفیف دریافت به این سفر رفتیم که همه مستندات را نشان می دهم تا طرفداران بدانند چه اتفاقی در مورد بحث استراماچونی افتاده است.

* اقداماتمان برای سفر از سه ماه پیش یا شاید بیشتر صورت گرفت که بر اساس مصوبه هیات مدیره بود. در آن موقع نه بحث بازی ما با سپاهان تعیین بود و نه تاریخ دربی. ضمن اینکه اعتقادمان این بود که باید یک پرونده سنگین و عظیم را در ایتالیا در قالب تعامل، تقسیط و اقاله ورود پیدا کنیم. در مورد مذاکره با استراماچونی در رم ایتالیا تمامی مکاتباتی هست و البته نمی دانم چرا عده ای اصرار دارند که بگویند ما به طرفدار دروغ گفته ایم. نمی دانم این اصرار به چه دلیلی است اما می توانم مستندات را امشب برگ به برگ بگویم و بدانند چه اتفاقاتی افتاد.

* ما طی مکاتبه ای که با فدریکو داشتیم، بیان کردیم که ما در واقع برای تخفیف و تقسیط آمده ایم و می خواهیم پرونده خود را در فیفا ببندیم. این موضوعات جلو رفت و در نهایت مباحثی که مطرح شد او را برای فصل آینده به عنوان یکی از از گزینه های خود قرار دادیم. شروط گذاشتیم که اگر در جام حذفی و یا آسیا پیروز نبودیم، شما هم می توانید یکی از مربیان ما باشید؛ در کشور ایران و در باشگاه استقلال. مباحث به طول انجامید و در نهایت به سمتی رفت که در واقع وکیل او بیان کرد که پیشنهاد رسمی ما به او مکتوب باشد. در نامه ای که متن انگلیسی و فارسی آن موجود است، آورده ایم که امیدواریم همه چیز خوب باشد و ساعت ها وقت در جلسات هیات مدیره صرف این موضوع نموده ایم و همچنین شما داشتیم. با رویکرد مثبت اینجا آمده ایم که همه چیز را حل کنیم و منتظر رای فیفا نماندیم. در مورد مسائل اقتصادی، هفتصد هزار یورو برای پیش پرداخت و یک میلیون یورو برای حقوق سالیانه به شما تضمین کی کنیم اما من اجازه دادن هر مبلغی بالاتر از این به شما را ندارم و ما فکر می کنیم این یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما است. امیدوار هستیم که آندره با ما موافقت کند. در سرانجام لازم است که بگویم امکان پرداخت بیش از این وجود ندارد و امیدوارم در پیشنهاد خود تجدید نظر کنید.

* از سال گذشته به این مربی بر اساس مطالبه اش و طلب هایی که داشت و حتی بر اساس جرایم دیرکرد و آن 5 درصد روزشمار و آن ماهی ده هزار تا را محاسبه کردیم که در واقع 520 هزار یورو از ما مطالبه داشت. در این پیشنهاد حتی 700 هزار پیشنهاد دادیم. برای فصل جدید هم در قرارداد قبلی 750 هزار یورو بوده و ما یک میلیون یورو پیشنهاد دادیم. چرا این کار را کردیم؟ اول باید از هیات مدیره تشکر کنم که همکاری داشتند. در ثانی شکایت 285 صفحه ای که استراماچونی به فیفا داده بیش از دو میلیون یورو هست و ما محاسبه کردیم اگر قرار است به یکباره پرداخت کنیم، بر اساس ماده هفتی که با او امضا شده، بهتر است یک میلیون و هفتصد هزار یورو به او بدهیم و او روی نیمکت ما بنشیند.

* اما در پیشنهاد دوم فدریکو به ما بیان کرد که می توانیم روی این احتمال کار کنیم و این نظر ماست. 900 هزار یورو برای بستن پرونده در فیفا. این همان بحثی بود که ما به دنبالش بودیم. وی در ادامه نوشته بود یک میلیون و 500 هزار یورو برای فصل 2020 و 2021. وقتی با این اعداد موافقت کردیم، وکلا روی برگشت او به تهران توافق خواهند کرد. در واقع به وسیله فدریکو حدود دو میلیون و چهار صد هزار یورو به صورت رسمی به ما اعلام شد و گفتیم توان پرداخت این پول را نداریم. با این حال باز در مذاکرات بعدی بیان کردیم برای بازگشت او آمده ایم و مجددا هفتصد هزار یورو را به هشتصد هزار یورو تغییر خواهیم داد که این پول جهت بدهی های گذشته برای بسته شدن پرونده های فیفا در دو قسط به او پرداخت خواهد شد. چهارصد هزار یورو طی 20 روز آینده و چهارصد هزار یورو هم در 48 ساعت مانده به حضورش در ایران.

* برای فصل بعدی هم مبلغ دو میلیون یورو را یر به یر کنیم و پرداخت جدید برای سال جدید نداشته باشیم. همین می توانست مقرون به صرفه باشد و حتی به وسیله چند طرفدار عزیز هم توانستیم اقداماتی انجام دهیم اما مجددا نوشت که استراماچونی متقاعد نشده و رقم درخواستی شما پایین تر از خواسته اوست. دوستانی که می گویند پیشنهادی نشده، متن نامه اش موجود است. در نامه آمده که او گفته باید 900 هزار یورو برای فصل جدید به من بدهید. استراماچونی از نظر محبوبیت بسیار بالا نهاده شد اما این محبوبیت ها بر نرخ او افزود. هرگز نمی خواهم محبوبیت او را کم کنم اما بندهایی که به ما اعلام شد را می گویم.

* بند اولی که فدریکو به ما اعلام نموده گفته نهصد هزار یورو برای بسته شدن پرونده در فیفا. بند الف و بند یک- یک و همچنین یک میلیون و پانصد هزار یورو برای فصل جدید.

دو. ترکیب تیم. او اعلام نموده 7 بازیکن دارید که قراردادشان با استقلال به سرانجام رسیده و استراماچونی تاکید نموده که حداقل قرارداد 4 نفر آنها باید تمدید گردد. که ما حتی اسامی را خواستیم اما بیان کرد که چون مشکل جذب قرارداد خارجی دارید، حتما 4 نفر را تمدید کنید و حتی حاضر نشد اسامی را به ما بگوید و گفت گفتن اسامی بعد از عملی شدن بند اول قرارداد.

* می خواهم به شما بگویم تمامی این موارد را بند به بند داریم. به جایی رسید که مذاکرات در نهایت به این نامه وکیل استراماچونی به من ختم شد که مدیرعامل عزیز موضع استراماچونی خیلی واضح است و تا زمانی که صددرصد مسائل حل نشده او به جایی نخواهد رفت. پرداخت نهصد هزار یوروی خالص در حساب بانک ایتالیایی او. تایید از فدراسیون مبنی بر اینکه می تواند به ایران بازگردد و اجازه کار دارد. سوم ایجاد یک قرارداد مناسب اقتصادی به مبلغ یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار یورو.

* من یکسری اختیارات خودم دارم. مثل همان 700 هزار یورو و مسائلی که گفتم اما بیش از این اختیار من نیست و این رقم از آرا فیفا هم گذر خواهد نمود. استراماچونی بیان کرد که پیشنهادی نداشتیم اما بیش از 30 صفحه نامه و مکاتبات ما موجود است و دانه به دانه تعیین است. لازم هم باشد در صفحه رسمی باشگاه هم چاپ می کنیم؛ هر چند می دانم که او از این کار گلایه مند می گردد.

* اما یک گلایه کوچک هم دارم. انتظار ما از استراماچونی این بود که در واقع به خاطر عشق و علاقه این طرفدار راحت تر می آمد؛ علی رغم یکسری موانع قانونی و رسمی که داشتیم. بهتر بود که هر روز با استقبال طرفداران نرخ بالاتر نمی رفت و می خواستم طرفداران بدانند نه تنها دروغ نگفتیم اما این نتیجه یک ماه و نیمه مذاکرات ما بود. البته مذاکرات رسمی ما بعد از فینال جام حذفی بود. تمام این ها موجود است و می توانیم اسناد را به اطلاع همه بدهیم. بنابراین در مورد این مربی دو سه موضوع هست.

* ما رسما بدون واسطه کوشش کردیم که پرونده را در فیفا ببندیم و از او تخفیف بگیریم که متاسفانه این تخفیف با استقبال شدید مردم برای بازگشت او روز به روز افزایش پیدا کرد و مجددا برای افزایش قراردادش برای فصل جدید هم رقم دوبرابر شد و سوم اینکه موانع قانونی داشتیم و همه تابع قانون هستیم. اگر هر اتفاق منفی صورت می گیرد و دوستان مصاحبه می نمایند و بدون اطلاع و مدرک می خواهند باشگاه را مقابل طرفدار قرار گیرند. بنده و اعضای باشگاه همه خودمان یک طرفدار هستیم و مقابل طرفدار قرار نمی گیریم و به آنها حق می دهم.

* از همه طرفداران عذرخواهی می کنم که مستحق بالاتر بودیم اما این اتفاق نیفتاد. از همه مربیانی که زحمت کشیدند و پای کار بودند در فصل گذشته، کادر سرپرستی و بازیکنان که زحمت کشیدند تشکر می کنم اما آن عزیزانی که بلافاصله اتفاقی رخ می دهد و در خبرگزاری ها مصاحبه می نمایند و مستنداتی ندارند، ما با طرفدار صادق هستیم و هدفم از ارائه اسناد این بود که ما به شما دروغ نگفتیم و با مجوز هم به این سمت رفتیم.

* اما در این 5 ماه چه اتفاقاتی اتفاق افتاده است؟ می خواهم شفاف هزینه هایی که در این 5 ماه شده را بگویم تا طرفداران در جریان باشند. در 19 بند هزینه نموده ایم. هزینه های هتل داخلی ما 400 میلیون تومان، پروازهای داخلی که بیشتر چارتر بوده و پرواز به قطر و پروازهایی که برای میلیچ و دیاباته در رفت و برگشت دو و نیم میلیارد تومان، پرداختی به منشا 44 هزار دلار و معادل یک میلیارد و دویست و هفتاد و شش میلیون تومان، پرداختی به سالواتوره وکیل پرونده پروپیچ 10 هزار دلار معادل 290 میلیون تومان. پرداختی به مارتین فورکل مربی بدنساز 20 هزار دلار معادل 580 میلیون تومان. پرداختی به جیمز وکیلی که 35 هزار دلار معادل یک میلیارد و 15 میلیون تومان، پرداختی به خانم سوزانا 18 هزار دلار معادل 522 میلیون تومان، پرداختی به بویان که برای دو فصل گذشته بوده 320 هزار دلار معادل 9 میلیارد و 570 میلیون تومان. پرداختی پول توجیبی و پاداش مقابل برد الاهلی عربستان در قطر 40 هزار دلار که معادل یک میلیارد و شصت میلیون تومان می گردد، پرداختی در وجه میلیچ با مبلغ 80 هزار دلار معادل دو میلیارد و سیصد و بیست میلیون. پرداختی در وجه دیاباته در دو مرحله؛ یک بار در ابتدای ورود ما و یک مرحله هم در پنج روز گذشته دویست هزار درهم دویست هزار درهم در حال پرداخت هستیم که در مجموع 575 هزار دلار که معادل 16 میلیارد و 675 میلیون تومان. پرداختی به فیفا حدود 10 هزار دلار که معادل 290 میلیون تومان می گردد. طی 5 ماه پیروز شدیم 50 درصد از قرارداد کادرفنی و بازیکنان را پرداخت کنیم که معادل 18 میلیارد تومان می گردد.

* هر ماه در این 5 ماه ده درصد پرداختی به بازیکنان داشتیم و در 9 ماه گذشته قبل از سال 40 درصد پرداختی داشتیم اما در این 5 ماه 50 درصد پرداختی داشتیم. با خیلی از بازیکنان تسویه حساب کردیم. با سرمربی سابق و کادر فنی قبل صددرصد تسویه کردیم. حقوق پرسنل را در 6 ماهه اول حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان داشته ایم. به باشگاه شهرخودرو بابت بازیکن جدیدی که گرفتیم مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداختی داشتیم. پرداختی جهت بازیکنانی داشتیم که بدهی از سالهای گذشته داشتند که رقم پرداختی به آنها حدود دو میلیارد و نیم بوده است.

* پرداختی در مورد زمین های تمرینی، پزشکی و دادگستری و کارهای کارشناسی و غیره داشتیم که حدود 900 میلیون تومان. پرداختی در جهت حرفه ای گری بابت مطالبات بازیکنان از سال 1394 تا به امروز داشته ایم. حدود 54 بازیکن بودند که مطالبه داشتند و ما حدود 31 نفر را تسویه نموده ایم. نزدیک یک میلیارد و چهارصد و بیست میلیون تومان بابت این تسویه ها پول داده ایم. برای تیم های پایه و پیشکسوتان هم نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداختی داشته ایم. جمع کل ما 62 میلیارد و هفتصد و 18 میلیون تومان می گردد.

* در شرایطی که از نظر اقتصادی خوب نبودیم و در این شرایط اقتصادی، این پرداختی ها را داشتیم و من وظیفه دارم این موارد را به شما بگویم. در این 5 ماه نه حق پخشی گرفتیم و نه بلیت فروشی داشتیم. نه از تبلیغات محیطی سودی بردیم. نه اللهیار صیادمنشی داشتیم که بفروشیم. نه سید مجید حسینی فروختیم. تمام این پول را تامین کردیم تا این اتفاقات خوب افتاد و به نوعی امکانات و پشتیبانی ها باید در یک باشگاه باشد و هیچ منتی نیست. در کنار این موارد ما به اموال باشگاه استقلال افزودیم. اتفاقی که بعضی به راحتی از کنار آن گذشتند اما من نمی توانم به راحتی بگذرم. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ما توانستیم هزار میلیارد تومان با دریافت دو سند تک برگ دو استادیوم مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی را به سرمایه های باشگاه اضافه کنیم. این جزو افتخارات باشگاه است. برند استقلال را به وسیله اداره ثبت مالکیت ها و در روزنامه رسمی کشور به ثبت رساندیم و کسی حق ندارد با برند ما تولیدی و کار اقتصادی کند و آنهایی که انجام دادند به سراغشان می رویم برای دریافت حق و حقوق باشگاه.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 543

به "سعادتمند: با افزایش محبوبیت استراماچونی نرخ او هم بالا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعادتمند: با افزایش محبوبیت استراماچونی نرخ او هم بالا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید