راه اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان

به گزارش خیمه نیوز، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان به زودی تشکیل و راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان

اسماعیل پیرعلی گفت: شهرستان سامان در حوزه گردشگری و باغات ظرفیت های قابل توجهی برای راه اندازی مرکز رشد و نوآوری با موضوع تخصصی بادام دارد.

وی با اشاره به پیش بینی استقرار 80 واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام سامان به عنوان تنها ناحیه تخصصی صنعتی بادام کشور اضافه نمود: چهارمحال و بختیاری هم اینک 18 هزار و 209 هکتار بادامستان با 24 هزار تن فراوری و اشتغالزایی 20 هزار نفر دارد که از این سطح 9 هزار و 525 هکتار با 17 هزار و 50 تن محصول فراوری انواع بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع مختص شهرستان سامان است.

بیشتر بخوانید

پیرعلی مزیت مالی فراوری بادام را 8 تا 10 برابر بیشتر از برنج با حداقل مصرف آب اعلام و توضیح داد: بادامستان های بادام شهرستان سامان ظرفیت مطلوبی برای راه اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در این شهرستان به شمار می رود.

وی یادآور شد: برندسازی و راهنمایی صادرکنندگان بادام به شهرک صنعتی تخصصی بادام و بهره مندی از ظرفیت های مرکز رشد تخصصی بادام می تواند به بازاریابی بهتر، فروش بیشتر و رشد ارزش تجاری این محصول یاری کند.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1456

به "راه اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز رشد تخصصی بادام در شهرستان سامان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید