بهترین شهرهای اروپایی مناسب برای دوچرخه سواری

به گزارش خیمه نیوز، دوچرخه سواری یکی از بهترین کارهایی است که هم برای سلامتی خود و هم برای سلامتی محیط زیست مفید است. در کشورهای اروپایی مسیرهای دوچرخه سواری جالبی وجود دارند که می‌توانند شما را به بازدید جاذبه‌های اصلی این شهرها ببرند. 

بهترین شهرهای اروپایی مناسب برای دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در شهر برلین

برلین به طور ذاتی شهری عالی برای گشت و گذار با دوچرخه است. از آنجایی که قسمت های مختلف شهر، شیب چندانی ندارد می توانید به راحتی در آن رکاب بزنید! در 6 شهر آلمان، سیستم تلفنی برای استفاده از دوچرخه وجود دارد به طوری که برای کرایه دوچرخه باید با تلفن همراه خود شماره ای را شماره گیری و کدی را دریافت کنید که با آن قفل دوچرخه باز شود.

دوچرخه سواری در شهر کپنهاگ دانمارک

کپنهاگ هم مثل آمستردام به داشتن فرهنگ دوچرخه سواری در جهان معروف است. طرح کرایه دوچرخه در این شهر از اواسط دهه 1990 آغاز گردید. براساس این طرح می توانید تا هر وقت که خواستید دوچرخه را پیش خود نگه دارید، تنها محدودیت آن این است که باید فقط در روشنایی روز دوچرخه سواری کنید. حدود نیمی از شهروندان کپنهاگ در طول روز از دوچرخه استفاده می کنند.

دوچرخه سواری  در شهر آنتورپ بلژیک

شهر آنتورپ در بلژیک از نظر فرهنگ دوچرخه سواری در هلند تاثیر گرفته است و در چند سال اخیر تبدیل به یکی از بهترین شهرهای بزرگ اروپا برای دوچرخه سواری شده است. آنتورپ شهری است که توانسته به خوبی از سیستم موفق کرایه دوچرخه در اروپا استفاده و زیر ساخت های دوچرخه سواری را در شهر ایجاد کند به طوری که پارکینگ های دوچرخه در ایستگاه های قطار و دیگر نقاط دیده می شود. اگر به این شهر رفتید یکی از بهترین تورهای دوچرخه سواری که می توانید در آن شرکت کنید رفتن به قلعه آنتورپ است توری که از بازار گروت شروع می شود و با گذر از میان جاذبه های تاریخی شهر ادامه پیدا می کند. در این تور در فواصل مشخص زمانی، توقف و استراحت خواهید کرد. برای سفر به کشورهایی سفر نمایید که با  تور اروپا همراه شوید.

دوچرخه سواری در لندن

طرح جدیدی که برای دوچرخه سواری در شهر لندن به اجرا در آمد باعث شده که رفت و آمد با دوچرخه بسیار ایمن و مقرون به صرفه شود. در این شهر، 10 هزار دوچرخه با 700 ایستگاه وجود دارد. برای کرایه کردن این دوچرخه ها فقط کافی است در صفحه نمایش روبروی خود طبق دستورالعمل ها جلو روید و حساب بانکی خود را وارد کنید. خبر خوب این است که نیم ساعت اول استفاده از این دوچرخه ها رایگان و 24 ساعت اول استفاده از آن ها کمتر از 5 دلار می‌باشد.

انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 45

به "بهترین شهرهای اروپایی مناسب برای دوچرخه سواری" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین شهرهای اروپایی مناسب برای دوچرخه سواری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای اروپایی مناسب برای دوچرخه سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید