تور اروپا ارزان: زیباترین رودهایی که در اروپا جریان دارند

به گزارش خیمه نیوز، اروپا قاره ای سر سبز و زیبا که طبیعت بکر آن همواره زبانزد بوده است. زیبا ترین رودخانه های اروپا نیز بخشی از این طبیعت هستند که همواره مورد توجه قرار گرفته اند.

تور اروپا ارزان: زیباترین رودهایی که در اروپا جریان دارند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رودخانه، یکی از برترین و شگفت انگیز ترین منظره ها در طبیعت است. اگر به گردشگری در طبیعت و کروز علاقه مند هستید، با کشتی های تفریحی به دل رودخانه های بزرگ بزنید. اروپا، قاره ای سبز و زیبا که دارای برترین رودخانه ها در سطح دنیا است که باید آن ها را کشف کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا با زیبا ترین رودخانه های اروپا آشنا شوید.

1. رود دانوب

دانوب، رودی که از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه گرفته و از میان 10 کشور و راستا های پر پیچ و خم می گذرد. این رود در نهایت در دلتای دانوب در رومانی که از نظر زیست محیطی بسیار قابل توجه است، به دریای سیاه می ریزد. دانوب راه خود با دو دره زیبا برخورد دارد و از چهار مرکز مهم یعنی وین مرکز اتریش، براتیسلاوا مرکز اسلواکی، بوداپست مرکز مجارستان و بلگراد مرکز صربستان می گذرد. جاذبه های گردشگری و بنا های تاریخی در راستا دانوب بسیار فراوان هستند که بر زیبایی و بزرگی این رود می افزایند.

2. رود راین

راین، رودی است که از نظر کروز بسیار محبوب است، زیرا این رود طولانی، قابلیت کشتیرانی دارد. رود راین از کوه های آلپ سرچشمه گرفته و از کشورهای سوئیس، آلمان، فرانسه و هلند عبور می نماید. این رود به وسیله چندین کانال به بعضی از رودخانه های مهم در اروپای غربی متصل می شود، به همین علت است که به عنوان یکی از مراکز اصلی کشتیرانی و حمل و نقل محسوب می شود. بعلاوه باید بدانید که بخشی از این رود به عنوان مرز میان فرانسه و آلمان قرار گرفته است و از منظره های بی نظیر اطراف آن نمی توان به راحتی گذشت.

3. رود اسپری (Spree)

در حالی که رود راین بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، به سادگی نباید از کنار رود اسپری گذشت. این رود زیبا در قلب قلمرو های قدیمی پادشاهی ساکسونی (Saxony)، بوهمیا (Bohemia) و باواریا (Bavaria)، جایی که معماری های قرون وسطایی به چشم می خورد، جریان دارد.

4. رود البه (Elbe)

البه، نام رودی است که در اروپای مرکزی قرار گرفته است. این رود که از کوه های شمال غربی جمهوری چک سرچشمه می گیرد، پس از گذر از شمال بوهمیا و هامبورگ، به دریای شمال می ریزد. بخش قابل ملاحظه ای از این روز از ملنیک که در نزدیکی پراگ واقع شده و از مگدبورگ که چندان از برلین دور نیست، قرار گرفته است. اغلب هتل هایی که در نزدیکی این رود قرار دارند، تور هایی برای کروز در امتداد البه اختصاص می دهند. منظره های اطراف این رود بسیار دیدنی و هیجان انگیز است.

5. رود دورو (Douro)

رود دورو، از مهم ترین رودخانه های شبه جزیره ایبری است. این رود از اسپانیا سرچشمه گرفته و از پرتغال می گذرد و در نهایت به اقیانوس اطلس می ریزد. بسیاری از شهر هایی که در اطراف و در امتداد این رود قرار دارند و قدمت آنها به قرن نوزدهم میلادی باز می شود، به خوبی حفظ شده اند. پورتو، شهری در پرتغال که قسمت عظیمی از آن در کرانه شمالی رود دورو واقع شده، یکی از پس زمینه های زیبا در امتداد این رود است.

6. رود دوردونی و گارون (Dordogne and Garonne)

رود دوردونی،یکی از زیبا ترین رود های فرانسه است که در نهایت به رود گارون می پیوندد. زمین های زراعی بارور و تاکستان های زیبایی در اطراف این رود به چشم می خورند. شهر های مهم توریستی از نظر معماری و تاریخ نیز در راستا این رود ها قرار گرفته اند. وجه تمایز این رود ها با دیگر رود های اروپا در این است که: این رود ها از ویژگی جز و مد همچون دریا بر خورد هستند، به همین علت بسیار مورد توجه اسکی بازان و موج سواران قرار می گیرد.

7. رود رون و سون (Rhône and Saône)

رود سون، از شمال فرانسه سرچشمه گرفته و در کوه های آلپ که منبع سرچشمه رود رون است، برخورد دارد. این رود ها از قسمت جنوبی استان عبور نموده تا به دریای مدیترانه برسند. شهر های بزرگ تاریخی و شهر های ثروتمندی در راستا این رود قرار دارند و کروز در آن با استقبال زیادی روبرو شده است. برنامه قایق رانی از جمله تفریحات مورد توجه در این منطقه است.

8. رود لوآر (Loire)

رود لوآر، با بیش از 1000 کیلومتر، طولانی ترین رود در فرانسه به شمار میرود، هر چند که در تمامی بخش های آن امکان کشتیرانی وجود ندارد. این رود از میان روستا های کوچک قرون وسطایی، تاکستان ها و منظره ها چشم نوازی در فرانسه می گذرد.

9. رود سن (Seine)

رود سن، دارای 780 کیلومتر طول است که یکی دیگر از طولانی ترین رود های فرانسه محسوب می شود. در این رود، ترافیک تجاری و حمل و نقل بیشتر از دیگر آب راه ها به چشم می خورد. این رود در شمال غربی فرانسه جریان دارد و از میان شهر پاریس هم می گذرد. این رود از بورگاندی سرچشمه می گیرد و به کانال مانش می ریزد. کناره های رود سن دارای جذابیت های فراوان به جا مانده از قرون وسطا است که وارد لیست میراث دنیای یونسکو هم شده است.

10. رود گوادالکویر (Guadalquivir)

هر رودی دارای زیبایی خاص خود است، اما هر کدام به شیوه خود چشم نواز هستند. رود گوادالکویر، رودی گسترده و تقریبا بی صدا که از میان استان آندلس در جنوب اسپانیا می گذرد. زیبایی های طبیعی در اطراف این رود دست نخورده و بکر باقی مانده است، زیرا رد پای زندگی انسان ها در آن محدوده کمتر به چشم می خورد. به غیر از چندین ماهیگیر در قایق های کوچک در لبه رود، مزرعه هایی که با فاصله از هم قرار گرفته اند و گاو هایی که در حال چرا هستند، چیز زیادی در اطراف این رود به چشم نمی خورد.

11. رود نرتوا (Neretva)

نرتوا، رودی که از کشورهای کرواسی و بوسنی و هرزگوین می گذرد و به دریای آدریاتیک می ریزد. این رود که هنوز جریان های اصلی آن کشف نشده است با رنگ زمردین خود بسیار چشم نوازی می نماید. رود نرتوا، یکی از تمیز ترین رود های اروپا است که آب آن دارای استاندار د های لازم برای نوشیدن، از جایی که سرچشمه می گیرد تا تقریبا اواسط رود، است. یکی از سرد ترین رود ها به شمار می آید، زیرا منبع آن رشته کوه های آلپ دیناری (Dinanic Alps) است که فقط یک مایل بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. آلپ دیناری نام رشته کوه های شرق کوه های آلپ است که در امتداد سواحل دریای آدریاتیک گسترده شده است. شهر موستار (Mostar)، شهری که در نزدیکی رودخانه نرتوا قرار گرفته است، با پل سنگی سفید از قرن شانزدهم، یکی از زیبا ترین ایستگاه هایی است که در راستا این رودخانه واقع شده است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1285

به "تور اروپا ارزان: زیباترین رودهایی که در اروپا جریان دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: زیباترین رودهایی که در اروپا جریان دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید