خبرنگاران 161 هزار تن پیاز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

به گزارش خیمه نیوز، زاهدان- خبرنگاران- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: 161 هزار تن پیاز از بهمن سال گذشته تا به امروز از سطح مزارع استان برداشت و وارد بازار مصرف داخل و خارج کشور شده است.

خبرنگاران 161 هزار تن پیاز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

عباس اشکانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شهرستان های چابهار، راسک، دشتیاری، ایرانشهر، کنارک و بمپور عمده مناطق کشت پیاز در سیستان و بلوچستان به شمار می فرایند.

وی ادامه داد: چهار هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به کشت پیاز اختصاص دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: فصل برداشت این محصول در استان ازبهمن شروع می گردد و تا تیر ادامه دارد.

اشکانی اضافه نمود: پیش بینی می گرددامسال 200 هزار تن محصول پیاز برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

به گزارش خبرنگاران سیستان و بلوچستان از نظر آب و هوایی دارای تنوع زیادی است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی واقع شده است.

بعضی مناطق این استان مانند سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز نیز آب و هوای نیمه بیابانی و بعضا مرطوب و ناحیه کوهستانی بم پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به سمت غرب تا کوه های بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستانهای سرد است.

با این وجود استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند و تالاب های هامون و هامون جازموریان یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می گردد به طوری در تمامی فصول سال امکان کشت و فراوری انواع محصولات در آن وجود دارد.

ناگفته نماند که تالابهای هامون در شمال و هامون جازموریان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان چند سالی است که به دلیل قهر طبیعت و بعضی مسائل دیگر با خشکسالی شدید روبرو شده و اکنون به کانون ریزگردها تبدیل شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 983

به "خبرنگاران 161 هزار تن پیاز در سیستان و بلوچستان برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 161 هزار تن پیاز در سیستان و بلوچستان برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید